Norveški veletrgovac ASKO je svoju flotu obod+gatio sa dva električna kamiona Scania, koji služe za distributivne operacije u Oslu, u Norveškoj. Ovaj pilot projekat obilježava još jednu prekretnicu u saradnji Scanije i ASKO-a na elektrificiranim rješenjima za teški transport.

Naime, ASKO već koristi Scanijine hibridne kamione, koji u gradskoj vožnji koriste električni mod. Rezultati su pozitivni, pa ima smisla krenuti s potpuno električno pokretanim kamionima u gradskoj distribuciji. Kamioni koriste baterije kapaciteta 165 kWh, što omogućuje doseg od oko 120 km, zato je potrebno da se baterije mogu brzo dopuniti, za šta se koriste punjači snage 130 kW.

„Dugoročno gledano, elektrifikacija će biti ključna za postizanje održivog saobraćajnog sistema i za teška vozila. Zato je važno sarađivati sa kupcima i korisnicima, jer to pomaže razumijevanju utjeceja na cjelokuno poslovanje, a ne samo na osiguravanje tehničkih rješenja. Uz to, energija za dopunjavanje baterija dobija se iz obnovljivih energetskih izvora. Veoma smo zadovoljni, jer je ovo još jedan važan projekat sa kompanijom ASKO“ kaže Karin Rådström, šefica prodaje i marketinga kompanije Scania.

Scania nastavlja ulagati i razvijati elektrificirana rješenja, pa zbog toga uskoro očekuje da postigne tačku u kojoj će elektrifikacija za prevoz teškog tereta postati dobra samostalna investicija. Ovaj je projekat sa ASKO-m je dobio finansijsku potporu od Enove, državnog preduzeća u vlasništvu Ministarstva za klimu i okoliš u Norveškoj.

„Scania je aktivno učestvovala u razvoju baterija i baterijskih ćelija, u vlastitom istraživanju, kroz partnerstva sa kupcima. To je područje u kojem očekujemo značajan napredak u sljedećih nekoliko godina, uključujući poboljšanja koja će se odnositi na različite saobraćajne zadatke, istovremeno imajući u vidu ukupne troškove vlasništva (TCO)“ dodaje Rådström.

Kao i uvijek, Scanijin rad je zasnovan na modularnom pristupu. Kod baterijskih električnih kamiona, konvencionalni (SUS) motor u pogonskom sistemu je zamijenjen elektromotorom, koji se napaja iz punjivig baterija.

Scanijin pristup elektrifikaciji uključuje istraživanje i razvoj široke palete rješenja. To uključuje razne vrste hibridnih tehnologija, kao i bio-pogon, te potpuno električne kamione i autobuse. Scania također radi s električnim vozilima koja se mogu puniti na različite načine, uključujući punjenje preko pantografa u pokretu, ili punjenja putem gorivnih ćelija.

Činjenice:

Ukupna dozvoljena masa (Gross Vehicle Weight): 27 tona

Konfiguracija: 6×2*4

Pogonski sistem elektromotor vršne snage 290 kW (245 kW trajne snage), 2.200 Nm  vršnog obrtnog momenta, 2-stepeni prenosnik

Baterijski blok: 165 kWh (Li-Ion)

Punjenje: maksimalna snaga punjenja 150 kW DC (CCS)

Doseg: 120 km

PTO: 15 kW