Da transportne kompanije u Bosni i Hercegovini s pažnjom prate aktuelna tehnička poboljšanja na savremenim tegljačima, dokaz je narudžba i isporuka prvog kamiona Volvo FH sa paketom za uštedu goriva I-Save. Volvo FH sa funkcijom I-Save je trenutno najefikasniji kamion Volvo Trucksa. Predviđen je za prevoz robe na dugim relacijama, a njegov motor D13TC i ažurirane funkcije za racionalniju potrošnju projektovani su tako da smanje izdatke za gorivo do sedam posto.

Prvi kupac ovakvog kamiona u BiH je transportna kompanija Aner Trans iz Srebrenika, koja od ranije već ima dobra iskustva s Volvo kamionima. Novi tegljač, FH500 I-Save, ima modifikovani motor D13 sa 500 KS i cijeli niz tehničkih inovacija čija je funkcija, prije svega, ušteda goriva, te puni paket dodatne opreme, koji vozaču olakšava dugotrajni boravak iza upravljača.

Aner Trans postoji od 2008. godine. Vlasnik i osnivač je tridesetpetogodišnji Mirsad Musić, koji je prvi Volvo kamion kupio 2008. godine. Od tada je stalni kupac ovih kamiona, a sudeći prema posljednjem izboru, Musić je izuzetno zadovoljan onim što pružaju Volvo vozila. Aner Trans trenutno u floti ima ukupno 14 kamiona od kojih je 12 Volvo FH500 Euro VI.

Mirsad Musić kaže da već nekoliko mjeseci na raznim stranama prati informacije o ovoj tehnologiji i cijelom Volvo kamionu sa I-Save paketom opreme za uštedu goriva. O Volvu FH500 I-Save prve informacije je dobio od uvoznika Volvo kamiona za BiH, a naredne od trenera vozača za bh. tržište. Budući da se aktivno bavi transportnim poslom, informacije je počeo prikupljati iz prve ruke od stranih vozača koji su već u prilici da voze Volvo FH500 I-Save. A kako su sva iskustva bila vrlo pozitivna, odluka da popuni narudžbenicu bila je laka. Nije bilo dileme ni u konfigurisanju tehničke specifikacije, pa je u formularu označio gotovo sve ponuđene opcije za pogonsku grupu. Takođe, opredijelio se da novo vozilo bude s izdašnom dodatnom opremom.

Prema preliminarnim kalkulacijama Musić kod ovog kamiona očekuje uštedu goriva od 2 do 2,5 litara na 100 kilometara. Ukoliko bi se njegove kalkulacije potvrdile, već naredne godine spreman je na kupovinu još barem dva takva kamiona.

Edin Terzić, komercijalni direktor Volvo Trucks BiH, kaže da već čitav niz godina odlično sarađuje sa transportnom kompanijom Aner Trans. Za njega i nije bilo preveliko iznenađenje narudžba ovog kamiona, budući da je već navikao da Aner Trans uvijek naručuje najbolje „primjerke“, s mnogo toga što Volvo nudi na spisku dodatne opreme. Po istom principu su opremljena i gotovo sva vozila u njegovoj  floti.

I ovaj primjerak je, kaže Terzić, naručen poput svih drugih. “Gospodin Musić uvijek je veoma dobro informisan o svim detaljima naših kamiona. Uvijek mi je sa njim zadovoljstvo komunicirati, budući da mu ne trebam posebno predstavljati ni najsloženije detalje, jer ih Musić unaprijed već sve zna. Na taj način smo završili i formalnosti oko ove kupovine. Novi Volvo FH500 I-Save za srebreničkog transportera je u prepoznatljivoj metalic silver boji, ima visoku XL Globettroter kabinu u kojoj su dva kreveta, frižider, TV aparat, aparat za kafu, aluminijumske naplatke, daljinsko upravljanje čitavim nizom funkcija, stacionarni klima-uređaj i još puno toga. Nadam se da će vozači Aner Transa samo potvrditi nastojanja naših inženjera koji su uložili mnogo truda da FH kamioni nove generacije promišljenom vožnjom omoguće da svaka kap goriva bude iskorišćena do maksimuma”, kaže Terzić.

Kompletan “paket” I-Save najbolje rezultate postiže na kamionima koji prevoze robu na velikim udaljenostima. Praksa je potvrdila da je 120.000 kilometara minimalna godišnja kilometraža da bi se uštede osjetile u pravoj mjeri. Osnovna komponenta je rekonstruisani 13-litarski motor D13, kojeg prati niz novih hardverskih i softverskih sistema. Volvovi inženjeri tvrde da je direktna ušteda od 4% postignuta inovacijama na motoru, a 3% razvojem novih softvera i kombinacijom nekoliko perifernih sistema. Ali, upozoravaju da se puna efikasnost postiže samo ukoliko su na naplacima pneumatici energetske klase A i ako se dosledno koristi sistem I-See, koji sinhronizuje rad automatizovanog mjenjača i takozvane Roll funkcije.

Najznačajnija tehnička karakteristika kamiona serije FH I-Save je potpuno modifikovani motor D13TC s tehnologijom Turbo Compound, koja se koristi u avionskim motorima velike snage, ali i u bolidima Formue 1. Davno je prilagođena za korištenje u kamioniskim motorima, a Volvo joj se vraća poslije petnaestak godina pauze. Pojednostavljeno, jedinica Turbo Compound dodatna je turbina postavljena iza konvencionalnog turbopunjača u ispušnom toku, koja ponovo iskorištava višak topline i energije izduvnih gasova. Koristeći višak energije, jedinica TC isporučuje mnogo veći obrtni moment na radilicu (+300 Nm), čime se stvara snažan i izuzetno štedljiv motor, koji svoj maksimum pruža već na 1.000 obr/min, kada troši najmanje goriva i agensa AdBlue.

Jedinica Turbo Compound nije jedino što pruža uštedu goriva u Volvo FH sa funkcijom I-Save. Klipovi motora su potpuno novi: njihova čela dobila su sasvim novi oblik, što doprinosi potpunijem sagorijevanju goriva i podiže energetski bilans motora.

I-Save također uključuje najsavremeniju tehnologiju kompanije Volvo Trucks, kao što su softver I-See sa kartama i I-Cruise sa funkcijom I-Roll, isključivanje motora u praznom hodu i pumpa u servo sistemu upravljačkog mehanizma s promjenljivom zapreminom, pa je konačan rezultat kamion koji štedi do 7% izdataka za gorivo.

Postoje i dvije druge velike prednosti – jedna je da motor s Turbo Compound tehnologijom ima hlađeni sistem recirkulacije izduvnih gasova koji smanjuje količinu azotnog oksida tokom procesa sagorijevanja. To, zauzvrat, smanjuje potrebu za agensom AdBlue, što dodatno smanjuje troškove vlasništva.

Ove inovacije dolaze u varijantama motora D13 sa dvije snage – 460 i 500 KS. Obje verzije imaju obrtni moment za 300 Nm veći u odnosu na prethodne. Dakle, sa snagom od 460 KS, maksimalni obrtni moment je 2.500 Nm, a dostupan je od 980 do 1.270 obr/min. Snažnija varijanta (500 KS) ima maksimalni obrtni moment 2.800 Nm, koji je dostupan u intervalu od 900 do 1.300 obr/min. Sa snažnijom verzijom vozač ima maksimalnih 500 KS pri 1.250 obr/min, dok se u prethodnoj verziji ta snaga postiže na 1.500 obr/min.

Time je omogućena vožnja potpuno opterećenog kamiona pri nižem broju obrtaja radilice motora, što kao posljedicu ima manju potrošnju goriva.

Sa svim ovim Volvo je postigao još jedan cilj: motor radi ujednačenije, bez obzira na konfiguraciju ceste i na količinu tereta kojeg kamion prevozi.

Izvor: https://www.volvotrucks.ba