Continental i Knorr-Bremse poduzimaju sljedeći korak u svom razvojnom partnerstvu prema visoko automatiziranoj vožnji komercijalnih vozila u konvoju – Platooning.

Dva tehnološka proizvođača su udružila snage da razviju demonstrator, zasnovan na konvoju od tri kamiona različitih proizvođača, a početni probni radovi i demonstracije su već sprovoeden.

Partneri u projektu, sa ovim demonstratorom konvoja pokazuju koje funkcije za autonomnu vožnju mogu razviti, zajedno sa proizvođačima kamiona. To uključuje formiranje konvoja, zajedničku vožnju, funkciju kočenja u slučaju nužde, izlazak pojedinih vozila iz konvoja i sigurno razdvajanje cijelog konvoja.

Tokom razvoja, posebna pažnja se posvećuje procesu prenošenja kontrole od vozača do vozila. Ključni element ovoga su jasna uputstva o postupcima, koje vozač prima preko posebno osmišljenog interfejsa (HMI- human machine interface), sa jasnim grafičkim prikazom informacija.

To omogućuje vozaču da stalno prati status sistema. Sam transfer se pokreće na zahtjev, pritiskom na dugme, čim je partnersko vozilo udaljeno manje od 50 m. Funkcija sinhronog kočenja u vozilu (V2V – vehicle to vehicle), osigurava veću sigurnost u saobraćaju – pokretanjem istovremenog kočenja svih vozila u konvoju, bez odlaganja zbog vremena reakcije, vozila se zaustavljaju na istoj udaljenosti kao i tokom vožnje.

Takav pristup daje korisnicima testnu platformu za platooning, bez obzira na model kamiona i osnovu na kojoj se ova tehnologija može dalje razvijati.

Koliko se vještine dva partnera u projektu nadopunjuju, pokazuje tehničko rješenje demonstratora konvoja. Continental je odgovoran za senzore – instalirane su najnovije senzorske tehnologije, uključujući kamere, radare i lidare. Zajedno sa V2V komunikacijom, senzori okoline su centralni blok za sigurno održavanje vrlo kratkog rastojanja između vozila tokom vožnje. Ovo kratko rastojanje između kamiona omogućuje uštedu goriva.

Spajanje informacija sa različitih senzora (kamera, radar, lidar) pruža pouzdan i tačan pogled na okolinu.  Za obradu signala sa senzora – uključujući one sa podacima iz drugih vozila V2V ili na saobraćajnoj infrastrukturi (V2X – vehicle to everything, vehicle to infrastructure), koristi se razvojno okruženje za demonstratora. Da bi se to postiglo, iz odgovarajućih podataka se stvara model odgovarajuće sredine, što omogućuje automatsku orijentaciju kamiona. U budućnosti, sistem će koristiti centralni ADCU (Assisted & Automated Driving Control Unit) koji priprema Continental i GSBC (Global Scalable Brake Control) koju priprema Knorr-Bremse.

Za planiranje trajektorije (putanje), Knorr-Bremse će doprinijet svoju stručnost u specifičnim zahtjevima postavljenim pred dinamiku komercijalnih vozila. Povrh toga, Knorr-Bremse primjenjuje sistem za kontrolu stabilnosti Motion Control i pretvara odluku vozača u specifične upravljačke procese unutar vozila, te aktivira upravljanje i kočenje za poboljšanu uzdužnu i bočnu kontrolu .

Na kraju, Knorr-Bremse, također, upravlja sistemskom integracijom, uključujući i validaciju. Proizvođači komercijalnih vozila se tako mogu osloniti na iskustvo Knorr-Bremsea i imati jasno definisanog partnera za kontakt o automatiziranim temama vožnje u konvoju.

Iskustvo stečeno tokom razvoja Platooning Demonstratora, za Continental i Knorr-Bremse, čini osnovu za stvaranje daljih aplikacije za automatiziranu vožnju. Cilj je da se omogući visoko automatizirana vožnja pojedinačnim kamionima na autoputevima. Prvi Platooning Demonstrator, planiran je za narednu godinu, pa počevši od 2020. godine, partneri u projektu će biti spremni razviti ovu tehnologiju, zajedno sa proizvođačima kamiona.