„Smanjivanje emisija polutanata iz teretnih vozila i njihov utjecaj na klimu je važan zadatak, i od temeljne je važnosti za inicijative u održivom transportu. U kompaniji Volvo Trucks smo u dobroj poziciji da prihvatimo taj izazov. Da bismo ubrzali tranziciju, potrebni su i jači finansijski podsticaji za kupce koji preuzimaju vodeću ulogu, i biraju vozila koja nisu štetnija po klimu“ rekao je Roger Alm, predsjednik kompanije Volvo Trucks.

Potrošnja goriva na dugim relacijama bi se mogla smanjiti za skoro trećinu. Ovo je demonstrirano konceptnim vozilom kompanije Volvo Trucks.

Naime, Evropska Unija (EU) je (18.02.2019.) donijela odluku o regulaciji emisije CO2 iz teretnih vozila. Prosječne emisije treba smanjiti za 15% počevši od 2025. odnosno 30% počevši od 2030. (u odnosu na vrijednosti iz 2019. godine). Ova regulativa EU o emisiji CO2 iz teretnih vozila primjenjuje se na vozila proizvedena i registrirovana u 2019. godini, ili nakon toga.

Cestovni saobraćaj teretnih vozila čini gotovo 5% ukupnih emisija stakleničkih gasova u EU.

U cilju ubrzanja razvoja, Volvo Trucks nastavlja da ulaže velika sredstva u transportna rješenja koja su povoljnija za klimu. Međutim, potrebne su dodatne mjere kako bi se stimulirala potražnja za vozilima sa niskim emisijama CO2, a električni kamioni mogu doprinijeti smanjenju emisije CO2. Volvo Trucks je 2018. godine lansirao svoje prve modele kamiona sa električnim pogonskim sklopovima i ove godine će započeti njihovu serijsku proizvodnju.

Volvo Trucks već ima rješenja i spreman je za elektrifikaciju, tvrdi Lars Mårtensson, direktor za okoliš i inovacije u Volvo Trucks:  „Ako se potražnja stimuliše i nova infrastrukturna mreža za punjenje proširi, obim proizvodnje će također biti u mogućnosti da se poveća, brže nego što bi to inače bilo moguće“

Ostala rješenja uključuju korištenje prirodnog gasa i biogasa. Korištenjem prirodnog gasa u Volvu FH LNG, smanjuje se emisija CO2 za oko 20% u odnosu na dizel. Sa biogasom, aktivna emisija iz izduva se smanjuje za 100%.

Istovremeno, Volvo Trucks nastavlja da razvija dizelske kamione koji trenutno čine apsolutnu većinu na tržištu. Od početka devedesetih godina proteklog vijeka, potrošnja goriva i emisija CO2 tipičnog kamiona Volvo na dugolinijskim operacijama je smanjena za oko 20%, a postoji prostor za dodatna poboljšanja sa efikasnijim pogonskim sistemima, nižim otporom kotrljanja i boljom aerodinamikom. Svaki kamion treba biti optimiziran za svoj specifični transportni zadatak.

Iako ograničenja emisija koje je nametnula EU postavila jasan raspored za proizvođače vozila, cilj – poboljšanje efikasnosti goriva i smanjenje uticaja na klimu, već je neko vrijeme glavni prioritet u industriji, dijelom zato što potrošnja goriva čini oko jednu trećinu troškova za transportno preduzeće