MAN će na sajmu Bauma u Münchenu (8. – 14. april 2019.) izložiti svoje najnovije proizvode, uključujući i dva nova motora za radne mašine D4276 i D1556.

Zahvaljujući stalnim poboljšanjima i razvoju, MAN Engines nudi kompletnu gamu pogonskih agregata radnih zapremina od 4,6 do 24,2 l, sa snagama od 118 do 816 kW, koji se ugrađuju u kopače utovarivače, dempere, dizalice…

„Motori za radne mašine su dugoročno važan dio našeg proizvodnog programa. U njihov razvoj uloženo je mnogo miliona eura, kako bi se proširila njihova ponuda u narednim godinama“ rekao je Reiner Rößner, direktor prodaje MAN Engines.

D4276 je redni 6-cilindarski motor radne zapremine 16,2 l (hod klipova 170 mm, prečnik klipova 142 mm). Ovaj motor može biti dostupan sa snagama od 450 do 515 kW (610 – 700 KS), a može isporučiti maksimalnih 3.280 Nm obrtnog momenta u intervalu od 1.100 do 1.500 o/min.

Ovaj motor je veoma kompaktan (1.464 x 978 x 1.131 mm), a sa masom od 1.280 kg je jedan od najlakših u svojoj klasi. Zasnovan je na poznatom motoru D3876, ali koristi novorazvijeni Common-rail sistem, kao i novu pumpu visokog pritiska. Pritisak ubrizgavanja je 2.500 bara, što oskigurava optimalno sagorijevanje, te malu potrošnju goriva.

Ovaj motor je primjenljiv za velike i teške mašine, kao što su rudarski kopači i utovarivači, veliki rovokopači, mobilne dizalice, te mašine za drobljenje, usitnjavanje i reckilažu tvrdih materijala.

Za posttretman izduvnih gasova koristi se EGR sistem sa vodenim hlađenjem, te modularni sistemi sa sa dva DOC/DPF filtera (diesel oxidation catalytic converter/diesel particulate filter), kao i SCR (selective catalytic reduction) za redukciju NOx-a.

Motori opremljeni samo SCR sistemom zadovoljavaju norme EU Stage IIIB, a sa kompletnim posttretmanom izduvnih gasova zadovoljavaju stroge EU Stage V i US Tier 4 standarde.

D1556 je najlakši motor u svojoj klasi redne zapremine 9 l (hod klipova 145 mm, prečnik klipova 115 mm). Njegova masa je 860 kg (dimenzije: 1.414 x 807 x 1.103 mm), a dostupan je sa snagama od 205 do324 kW (280 – 440 KS), uz maksimalni obrtni moment od 1.970 Nm odstupan između 1.150 i 1.300 o/min.

„Sa motorom D1556, MAN-ovi inženjeri su uspjeli stvoriti motor sa visokim odnosom snage i mase (power-to-weight ratio) i sa kompaktnim dimenzijama. To je prvi MAN-ov motor u klasi od 9 litara, čime je popunjena praznina između motora radne zapremine 6,9 i 12,4 l“ objašnjava Hubert Gossner, direktor off-road prodaje MAN Engines.

Za posttretman se koriste EGR, DOC/DPF moduli, kao i SCR, pa motor dadovoljava EU Stage V i US Tier 4 standarde.