Scania se u Litvaniji udružila sa logističkom kompanijom Vlantana, koja radi na razvoju gasne infrastrukture SG dujos, kako bi testirala korištenje gasa (CNG) kao pogonskog goriva.

„Scania CNG kamioni si velika prilika za ostvarenje održivog transporta. Posebna pogodnos za nas bi bio omogućen pristup na brodove i u podzemne garaže“ kaže Vladas Stončius, izvršni menadžer kompanije Vlantana.

Tegljač Scania R 410 sa 13-litrnim gasnim motorom se koristi u testnoj fazi, a upotreba CNG-a kao goriva u Litvaniji je trenutno 40% jeftinija u odnosu na dizel gorivo.

U Litvaniji već postoji devet stanica za punjenje CNG-om (u gradovima Vilnius, Klaipėda, Šiauliai i Panevėžys), a korištenje LNG-a je već postiglo značajnu ekspanziju.

„Korištenje gasa postaje odlična alternativa za sve transportne operatore, ne samo zbog ekoloških aspekata, već i zbog prihvatljive cijene“ objašnjava Virginijus Korsakas, direktor kompanije SG dujos.

Naime, krajem protekle godine, stvoren je konzorcium nazvan BioLNG EuroNet posvećen širenju upotrebe LNG-a i stvaranju unfrastrukture punionica širom Evrope. U ovom konzorciju su Shell, Disa, Osomo, Nordsol,te kao proizvođači kamiona Scania i Iveco.

Za početak, najavljene su opreacije sa više od 2.000 kamiona, te izgradnja 39 stanica za punjenje, koje bi bile postavljene na svakih 400 km, od Portugala na zapadu, do Poljske na istoku. Također, pokrenuta je izgradnja tvornice za Bio LNG u Holandiji. Također, najavljeno je ukidanje cestarina u Njemačkoj za teretna vozila koja koriste gas.