Poljska kompanija Rafako, sa sjedištem u mjestu Racibórz, 150 km zapadno od Krakowa, predstavila je prototip svog prvog autobusa, sa kojim ima ozbiljne namjere. Naime, ovaj električno pokretan autbus se može pohvaliti jedinstvenom konstrukcijom, jer je baterijski blok smješten u šasiju, za razliku od većine električnih autobusa kod koji su baterije smještene ili straga, ili u krovnu konstrukciju. Prema navodima iz Rafka, vakva pozicija baterije omogućuje veću stabilnost za 20%, jer je težište niže, a i visina autobusa je manja, pa je na primjer Mercedes eCitaro visok 3,4 m a Rafko Ebus 3,2 m.

Također, ovaj autobus ima zanimljivo riješenu karoseriju, čiju osnovu čine perforirani ečlični elementi i paneli od poliesterskog laminata, pa je takva karoserija trajna i lagana. U Rafaku tvde da je takva konstrukcija karoserije lakša od uobičajene za 10%, što se odražava na putnički kapacitet i doseg.

Za pogon ovog 8,4 m dugačkog autobusa se koristi centralno smješten sinhromotor sa permanentnim magnetima snage 140 kW. Rafako planira proizvodnju dvije verzije električnog autobusa: prigradski autobus sa NMC baterijama kapaciteta 144 kWH i školski autobus sa LTO materijama kapaciteta 61 kWh, koje se brzim punjenjem mogu dopuniti do 90% kapaciteta u vremenu od svega 15 minuta.