Wrightbus StreetDeck Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) je prvi spratni autobus sa gorovim ćelijama. Naime, Wrightbus odabran kao jedini dobavljač dvospratnih autobusa u Velikoj Britaniji, u okviru zajedničke inicijative za hidrogenska vozila u Evropi, JIVE (UK for the Joint Initiative for Hydrogen Vehicles in Europe), a također i kao jedan od dva dobavljača (običnih) autobusa sa nultom emisijom.

U Birminghamu na sajmu EBE (Euro Bus Expo 2018), Wrightbus je predstavio spratni autobus, koji je nedavno završio probni ciklus u Aberdeenu.

Autobus Wrightbus StreetDeck Fuel Cell Electric Vehicle koristi gorive ćelije Ballard FcveloCity, Siemensov pogonski sistem i baterijski blok kapaciteta 46 kWh. Ovaj autobus je dugačak 10,9 m, širok 2,55 m, a putnički kapacitet je 64 sjedeća i 21 stojeća mjesta za putnike.

Operativni doseg ovog autovusa sa napunjenom vaterijom i punim rezervoarom za hidrogen (vodik) je 322 km, a moguća je ugradnja i dodatnog rezervoara, sa kojim se doseg povećava na 426 km. Interesantno je napomenuti da punjenje rezervoara traje samo 7 minuta.

U gorivoj ćeliji, vodik (H2) koji se dovodi u kontakt sa kisikom (O2) iz komprimiranog zraka, preko polupropusne membrane. Elelktrohemijskom reakcijom molekule vodika se dijele na protone sa pozitivnim nabojem i elektrone sa negativnim nabojem – protoni prolaze kroz membranu na katodu, dok elektroni ostaju na anodi, a rezultat reakcije je razlika potencijala (napon) i voda (H2O). Toplota stvorena tokom reakcije može se koristiti za zagrijavanje unutrašnjosti autobusa.

Inicijativa JIVE stvorena je u cilju promocije razvoja tehnologije gorivnih ćelija u autobusima širom Evrope. U Velikoj Britaniji, projekat uključuje tri grada: Aberdeen, Birmingham i London u kojima već saobraća 50 autobusa sa gorivim ćelijama.

„Naša misija u Wrightbusu je oduvijek bila vodstvo u smislu inovacija, uključujući i razvoj tehnologija ‘čistih’ autobusa koji će poboljšati životnu sredinu, posebno u gradovima. Blisko sarađujući sa ključnim partnerima, kao što su Ballard i Siemens, mi smo učinili još jedan korak u tom procesu, a operatorimadajemo veći izbor mogućnosti za smanjenje zagađenja“  rekao je Ser William Wright, suosnivač i direktor Wrights Group.

Najmanje 20 novih autobusa biće isporučeno u okviru projekta vrijednog 10 miliona funti, koji finansira EU i podržava vodoničnu tehnologiju. Dok će kompanija TfL (Transport for London – Transport za London) osigurati joč najmanje 5 miliona funti u sufinansiranju.

„Želim da London postane vodeći u svijetu u primjeni vodonika i električnih autobusa. Sprovodim teške mjere za čišćenje toksičnog zraka u Londonu i odlično je što nabavljamo ekološki ‘čiste’ autobuse – time dajemo jasan signal ostalim gradovima. Transformacija voznog parka u Londonu kroz ubrzanje uvođenja autobusa sa niskim emisijama je veoma važna i planiram da sarađujem sa proizvođačima autobusa, drugim gradovima, Evropskom komisijom i predvodim grupu gradova za smanjenje klimatskih promjena“ rekao je Sadiq Khan, gradonačelnik Londona.