Veliki šumski požari tokom ljeta u Švedskoj, stvorili su potrebu za vatrogasnim vozilima sposobnim za manevrisanje na grubim terenima i gustim šumama.

Vatrogasna služba Eksjö u južnoj Švedskoj, nedavno su preuzela isporuku vatrogasnog kamiona Scania XT P 370 specijalno pripremljenog za rad u gustim šumama.

Izrađen na standardnoj XT šasiji, u konfiguraciji 6×6, ovaj kamion opremljen je rezervoarom za vodu zapremine 6.000 litara.

„Ono po čemu se ovaj kamion razlikuje od ostalih je fleksibilna veza između rama i cisterne za vodu, kako bi se spriječilo pucanje cisterne. Cisterne sa krutom vezom mogu pući usljed vožnje po neravnom terenu. Također, kamion je opremljen specijalnim visokoprofilnim off-road gumama“ objašnjava Johan Sand u predstavništvu kompanije Atteviks Scania.

Spasilačke službe Eksjö, ranije su koristile nekadašnji vojni taktički kamion Saab-Scania SBAT 111S 6×6 (Special Bulldog Allwheeldrive Tandema) iz 1976. godine, prvo na posudbu, a potpm je doniran od strane oružanih snaga Švedske.

„To je bio odličan kamion na terenu, ali nakon 42 godine, sve je bilo teže nabavljati rezervne dijelove“ objašnjava Micael Carlsson, šef službe za spasavanje Eksjö.

„Cilj je bio zamijeniti dotrajali kamion, novim i modernim vozilom. Međutim, nismo imali budžet za prilagođeno vozilo koje bi ispunjavalo naše zahtjeve“ dodaje Carlsson.

Nakon razgovora s predstavništvom Scania, iskorištena je posebno dizajnirana šasija, sa standardnim elementima karoserije kompanje Sala Brand.

„Srećom, još nismo aktivno koristili vozilo, ali se naše osoblje obučava na novom kamionu. Radi skoro isto kao i SBAT, ali sa novim nivoom udobnosti i sigurnosti. Spremni smo da pomognemo drugima sa našim vatrogasnim resursima, ali ne mislim da ćemo voziti ovaj kamion na cesti. Sa ovim gumama, malo je nestabilno na asfaltu. Osim toga, potrebno je više pažnje kada rukujemo sa ovim kamionom. Nekoliko ogrebotina na starom vojnom kamionu nas nije zabrinjavalo“ kaže Carlsson.

„Sobzirom na nosivost, mogli smo da odaberemo cisternu veće zapremine, ali to bi negativno utjecalo na manevarske sposobnosti. Već 6.000 litara je obično sasvim dovoljno prilikom gašenja vatre, obično ne koristimo više od 100 litara u minuti“ objašnjava Carlsson.

P 370 Tanker Truck

This Scania XT P 370 fire tanker truck, operated by Eksjö Rescue Services in southern Sweden, is designed for operations in dense forests. Built on a standard XT 6×6 chassis, it features a water tank with the capacity to hold 6,000 litres. “What distinguishes this truck is that the tanks are attached to a torsion-eliminating frame in order to cope with the uneven movement in terrain,” says Johan Sand at the Atteviks Scania dealership. #ScaniaXT

Gepostet von Scania Group am Sonntag, 14. Oktober 2018