DAF se priprema za budućnost, što je i pokazao na sajmu komercijalnih vozila IAA u Hanoveru. Naime, DAF je jedan od tržišnih lidera u Evropi, posebno kada su u pitanju tegljači, njihova efikasnost, pouzdanost i komfor, te drži lidersku poziciju na tržištima Holandije, Mađarske, Velike Britanije, Poljske, Belgije, Rumunije Češke i Bugarske.

Kako bi osigurali da takvu poziciju zadrže i u budućnosti, DAF je premijerno predstavio tri inovativna kamiona: LF Electric, CF Electric i CF Hybrid Elelctric.

DAF Electric & Hybrid Innovation Trucks
  DAF LF Battery Electric Innovation Truck DAF CF Battery Electric Innovation Truck DAF CF Hybrid Electric Innovation Truck
Motor Elektromotor snage 250 kW Elektromotor snage 240 kW Elektromotor snage 130 kW + PACCAR MX-11 sa 450 KS
Baterija (Li-Ion) 222 kWh 170 kWh 85 kWh
Doseg 220 km 100 km 30 – 50 km

 

DAF LF Electric Innovation Truck je kamion ukupne dozvoljene mase 19 tona, namijenjen za gradsku distribuciju. Koristi Cumminsovu tehnologiju sa elektromotorom trajne snage 195 kW (vršne snage 250 kW), kojeg pokreće baterijski blok kapaciteta 222 kWh, osiguravajući potpuno natovarenom kamionu doseg od 220 km. Baterijski paket je modularan, što znači da se može prilagoditi potrebama korisnika. Za gradsku distribuciju, dnevni doseg od 220 km je i više nego dovoljan.

DAF CF Electric Innovation Truck je tegljač namijenjen za teže distributivne operacije, pa tegljač konfiguracije 4×2 (zajedno sa poluprikolicom) ima ukupnu dozvoljenu masu od 37 tona. Zasnovan je na već poznatom modelu CF, koji se okitio titulom International Truck of the Year 2018. Koristi VDL-ovu tehnologiju „E-Power Technology“, koju čine elektromotor trajne snage 210 kW (240 kW vršne snage) i Li-Ion baterijski blok kapaciteta 170 kWh. Doseg sa napunjenom baterijom je oko 100 km, a zahvaljujući sistemu brzog punjenja, baterije se mogu dopuniti za 30 minuta (za vrijeme utovara/istovara robe), ili potpuno napuniti u vremenu od 1,5 sati.

DAF CF Hybrid Innovation Truck je razvijen da osigura električni pogon bez buke i zagađenja u urbanim sredinama, te na otvorenoj cesti izvan naseljenih područja povećanje dosega, korištenjem dizelskog motora, te tako osigura najviši nivo logističke efikasnosti. Hibridni sistem čine 10,8 litreni motor PACCAR MX-11 sa 450 KS, ZF elektromotor trajne snage 75 kW (130 kW vršne snage), u kombinaciji sa ZF TraXon mjenjačem predviđenom za hibridni pogon. Elektromotor se napaja iz baterijskog bloka kapaciteta 85 kWh, koji osigurava potpuno električni doseg od 30 do 50 km ( u zavisnosti od opterećenja). Baterije se mogu dopunjavati dizelskim motorom tokom vožnje autoputem, ili korištenjem DC punjača u depou. Takvim punjenjem, baterija se može dopuniti do 80% kapaciteta za vrijeme od svega 20 minuta, ili potpuno napuniti za 30 minuta.

Izvan urbanih područja, DAF CF Hybrid pokreće efikasan dizelski motor PACCAR MX-11, a dopunjavanje baterija u vožnji je omogućeno zahvaljujući regeneraciji energije tokom deceleracije, te korištenjem povezanih kontrola, kao što su Down Hill Speed Control (kontrola brzine na nizbrdici) i Predictive Cruise Control. Na taj način omogućeno je da elektromotor radi u zajednici sa dizelskim, čime se dodatno smanjuje potrošnja goriva.

Betrijski paket, uz to, pokreće električni zračni kompresor, kao i opcioni e-PTO (electric Power Take Off), koji se može koristit za različite potrebe, kao što je na primjer pogon hladnjača na poluprikolicama kod kojih je potrebna termička kontrola transportovane robe, a sve to uz dodatno smanjenje buke.

„Najvažniji prioritet bilo kog razvoja je osiguravanje vrijednosti našim kupcima. Naš pristup je oduvijek bio i uvijek će temeljno potvrđivati naše nove proizvode. Ta fokusirana strategija se nastavlja električnim i hibridnim kamionima. Nulte emisije i niski nivo buke će se sve više tražiti u budućnosti, jer gradovi već objavljuju svoje namjere za stvaranje zona nulte emisije, što bi moglo izazvati potrebu naših korisnika da imaju široku paletu rješenja za zadovoljenje takvih potreba“ rekao je Ron Borsboom, član Upravnog odbora, odgovoran za razvoj proizvoda.

Prvi CF Electric će biti testiran kod naših odabranih korisnika već ove godine, dok su slični testovi za LF Electric i CF Hybrid planirani za 2019. godinu.