Kako iskoristiti kinetičku energiju u cilju uštede goriva? To je ono što Scanijina nova Pulse & Glide funkcija radi – čak i na ravnim cestama.

Povezivanje je radikalno promijenilu uslove transporta na dugim linijama, posljednjih godina, zahvaljujući novoj tehnologiji, pokrenut je niz novih usluga i funkcija za povećanje efikasnosti.

Primjer je nova, kontrola Scania Active Prediction koja je pokrenuta 2012. godine. Sistem koristi topografkse podatke i GPS tehnologiju kako bi odredio svojstva puta, tri kilometra ispred.

„Na osnovu ovih podataka, sistem bira strategiju izmjene stepeni prenosa i brzine, za najmanju moguću potrošnju goriva. U poređenju sa konvencionalnom tempom, uvidjeli smo da Active Prediction može uštedjeti 5 – 7% goriva, sa samo oko 0,9% nižom prosječnom brzinom“, kaže Fredrik Roos, strateg za kontrolu pogona u Scaniji.

Ali Scanijini inžinjeri nisu se zaustavili tu. Fredrik Roos i njegov kolega Mikael Ögren formirali su tim koji je nastavio sa razvojem. Tim se fokusirao na algoritme koji izračunavaju kako se kinetička energija vozila može koristiti za ekološku vožnju sa mjenjačem u neutralnom položaju.

„Kroz simulacije različitih profila brzine, vidjeli smo obrasce gdje je brzina povećana neposredno prije nego što je funkcija eco-rolol bila korisna za smanjenje potrošnje goriva. To je ono što smo željeli da sistem uradi automatski“ kaže Roos.

Rezultat napora tima je tehnologija nazvana Pulse & Glide, predstavljen 2017. godine, a dodajući nove funkcije Scania Cruise Control sa Active Prediction (CCAP). U najnovijoj verziji CCAP-a, eco-roll se može koristiti čak i na nizbrdicama koje u normalnim okolnostima nisu dovoljno strme da održavaju brzinu.

„Sa mogućnošću povećanja brzine Pulsom, a zatim ‘slobodnim klizanjem’ – Glide – ukupno vrijeme u kojem vozilo koristi eco-roll može se znatno povećati.  Na pogodnim dijelovima puta nova funkcija može doprinijeti dodatnoj uštedi goriva do 0,5%“ objašnjava Roos.

Potpuni potencijal sistema aktivnog predviđanja, najbolje ostvaruje kombinacija kamion i prikolica između 20 i 40 tona ukupne mase, na brdovitom terenu i relativno slabom saobraćaju. Ali novi Scania sistem sa Pulse & Glide se pokazao vrijednim i na ravnim cestama, sa ukupnom uštedom goriva od 1,5% u poređenju sa standardnom tempomatom.

„Mi stalno razvijamo algoritme, tako da možemo izbjeći nepotrebno kočenje u situacijama gdje je promet gust i imate kratka rastojanja između vozila. Ovaj scenario postaje sve češći dok se krećemo ka vožnji u konvoju (platooning). Također, razmatramo mogućnosti optimizacije sistema za hibridne pogone“ dodaje Roos.