Scania je uspješno lansirala seriju građevinskih kamiona XT, a sada svoju ponudu širi kamionima koji kao gorivo koriste CNG.

Naime, gas je održiva alternativa jer performanse motora nisu umanjenje, ali su emisije CO2, čvrstih čestica i NOx-a manje. Motor na gas radne zapremine 13 litara, OC13, razvija 410 KS, uz 2.000 Nm obrtnog momenta, i prilagođen je strogim kriterijima za građevinske trensporte.

Kamion se isporučuje opremljen sa osam rezervoara za CNG, svaki zapremine po 118 litara. Rezervoari supostavljeni u povišen položaj duž rama, kako bi se postigao veći razmak od tla, što je pogodno za vožnju na neasfaltiranim putevima i na gradilištima.

„To je u svakom pogledu normalan gradjevinski kamion, bez ikakvih kompromisa u odnosu na uporednu dizelsku varijantu. Nudi iste performanse PTO-a za napajanje sistema potrebnih kod građevinskih kamiona“ kaže Zoran Stojanović, menadžer proizvoda u Scania Trucks.

Kamion XT na CNG će zadovoljiti nekoliko različitih aplikacija u građevinskom sektoru, naročito u transportima do, i iz gradskih centara, gdje se vodi računa o kvaliteti zraka i provode saobraćajna ograničenja. Također, ovakvi kamioni će biti posebno prihvatljivi u zemljama koje su dobro snabdjevene gasom, i gdje je taj energent  često dostupan po nižim cijenama u odnosu na dizelsko gorivo.

Kamion Scania XT sa plinskim napajanjem može se koristiti u konfiguracijama za kranove, kipara i dizalice, a operativni domet takvog kipera na asfaltiranim putevima je do 500 km.

Još jedna atraktivna primjena ovakvih kamiona je mješalica za beton, posebno u područjima gdje je intenzivna izgradnja u gradskim sredinama i kada je potrebno snabdijevati više gradilišta u roku od 2 sata prije izljevanja betona.

„Sa povećanjem ekoloških saobraćajnih ograničenja u mnogim gradovima, uvođenje kamiona na gas, sigurno će biti dobrodošla alternativa“ kaže Magnus Gustavsson, menadžer proizvoda Scania Trucks, Construction.