Početna / Autobusi / Električni autobusi predstavljaju budućnost

Električni autobusi predstavljaju budućnost

Volkswagen Truck & Bus ulazi u novu eru električne mobilnosti sa novim konceptima.

Cestovni testovi električnih autobusa upravo su započeli u Östersundu u Švedskoj. Elektrificirani školski autobus chargE, proizveo je strateški partner Group Navistar, je već na cesti, a započeo je i razvoj MAN-ovog električnog autobusa.

„Mi smo si postavili cilj da imamo kompletan sistem javnog prevoza do 2030. godine, bez upotrebe fosilnih goriva. Drugim riječima, uvođenje električnih autobusa otvara put za budućnost.  To je i logična odluka, sobzirom da ovaj grad u švedskoj pokrajini Jämtlands Iän i njegovih 50.000 stanovnika već dugo provode kampanju održivih transportnih koncepata“  kaže Anna Sörensson iz grada Östersund.

„Ova zajednica je idealan kandidat za model projekta u saradnji sa Scaniom. Zahvaljujući klimi sa hladnim zimama i relativno toplim ljetima, Östersund nudi savršene uslove za ispitivanje performansi električnih autobusa u radnim uslovima. Probne vožnje su prvi korak u razvoju autobusa koji rade na baterije“ objašnjava Karin Rådström, šef Scania Buses and Coaches.

Tri autobusa Scania Citywide Low Floor su predati gradu Östersundu u martu. Oni saobraćaju na veoma frekventnoj ruti dugoj 14 kilometara, sa 40 stanica. Tom Terjesen, urednik norveškog specijaliziranog lista Busmagasinet i predsjednik Međunarodnog žirija za autobus godine, bio je impresioniran prvim testovima. Nije bilo buke motora, čak i kada su autobusi dosegli maksimalnu brzinu od 70 km/h. U cilju punjenja, postavljena su dva punjača, na prvoj i poslednjoj stanici, gdje se autobusi dopunjavaju po 10 minuta, a obavljaju oko 100 vožnji tokom dana.

München, također ima tendenciju elektrifikacije svoje mreže javnog prevoza do 2030. godine. Većina autobusa još uvijek koristi dizelaske motore, a tim motorima je trebalo više od 100 godina da postignu tehnološku zrelost. Da bi stvari bile još komplikovanije, elektrifikaciji se odvija pod težim uslovima, jer su gradovi sve naseljeniji, broj korisnika javnog prevoza raste, a raspoloživog prostora je sve manje.

„Svjedoci smo dolaksa nove ere. Jednostavna zamjena SUS motora, električnim nije dovoljna.  I električno pokretano vozilo se može ‘zaglaviti’ na Ludwigstraßeu“ kaže  Ralf Willrett, šef autobuskog odjeljenja u transportnoj kompaniji Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG).

Krajem 2016. godine, MAN Truck & Bus i grad München su stupili u partnerstvo za inovacije, u kojem će se, između ostalog, autobusi MAN na električni pogon pridružiti drugim vozilima na putevima glavnog grada Bavarske, kao dio terenskog testa.

Prva generacija električnih autobusa MAN Truck & Bus će biti predstavljna do 2020. godine – zasnovana na novom MAN Lion's Cityu – što je održivo, efikasno i udobno rješenje.

Broj evropskih gradova koji planiraju elektrifikaciju sistema javnog transporta je sve veći, pa se očekuje da će do kraja 2021. godine, samo u Njemačkoj svakodnevno saobraćati više od 500 električnih autobusa.

Uz MAN i Scaniu, koji posluju, u glavnom u Evropi, Volkswagen Truck & Bus je ostvario saradnju sa Navistarom, kao partnerom u SAD-u, čiji autobusi obavljaju školski prevoz u San Diegu.

Komentariši