Volvo Trucks će tokom 2019. godine započeti prodaju električnih kamiona u Evropi. Prvi primjerci će biti pušteni u rad kod odabranih referentnih kupaca već ove godine.

Električni kamioni će drastično smanjiti nivo buke i emisiju izduvnih gasova, te otvorit nove načine upravljanja logistikom. Veći broj transportnih zadataka se može obavljati noću, a manji broj kamiona se mora nadmetati za putne površine tokom saobraćajne gužve.

„Elektromobilnost je u potpunosti u skladu sa dugoročnom posvećenošću Volvo Trucksa za održivi razvoj gradova i nulte emisije polutanata“ kaže Claes Nilsson, predsjednik Volvo Trucks.

„Korištenjem električnog pogona i tihih kamiona za prevoz robe u urbanim područjima, susrećemo se sa nekoliko izazova istovremeno, a bez uznemiravanja stanovnika, i bez izduvnih gasova moguće je raditi u osjetljivijim gradskim centrima, a prevoz se može odvijati i tokom perioda manje zauzetosti, na primer, kasno uveče i noću, što će smanjiti opterećenje puteva tokom dnevnog režima vožnje, što omogućava da se putna mreža i vozila koriste mnogo efikanije nego tokom dana“ dodaje Claes Nilsson.

Claes Nilsson, predsjednik Volvo Trucks

Nedavni projekat „Off Peak City Distribution“, koji su sproveli Stockholm City, Švedska i KTH Royal Institute of Technology, proučavali su efekte prevoza robe noću, u centralnom dijelu Štokholma. Pošto su kamioni izbjegavali da rade tokom špice, transportni zadaci su obavljani za jednu trećinu uobičajenog vremena.

Kako bi se poboljšao kvalitet života u urbanim sredinama, potrebno je usvojiti održiva transportna rješenja. Sa dobro razvijenom logistikom i efikasnijim korištenjem puteva u večernjim satima i noću, moguće je i da se mnoga manja vozila zamjene manjim brojem većih vozila, što dodatno doprinosi smanjenju emisije polutanata i smanjenju prometa. Distributivni kamion ima nešto više od deset puta veću opteretivost od uobičajenog kombija. Ako bi veći dio transportnih zadataka mogao biti obavljen tokom nekoliko sati, kada je manje ljudi na cesti, to bi značajno smanjilo rizik od nesreća.

„Naša tehnologija i znanje u okviru elektromobilnosti, zasnovane su na provjerenim komercijalnim rješenjima koja već koriste Volvovi električni autobusi, i rješenja koja su uvedena u Volvo hibridne kamione još 2010. godine. Sami automobili su samo dio potrebnog u odnosu na velika vozila. Omogućavanje dugoročnog održivog transporta je složeno pitanje koje zahtijeva sveobuhvatan i širok spektar mjera. Blisko sarađujemo sa kupcima, gradovima, dobavljačima, infrastrukturom za naplatu i ostalim ključnim akterima, kako bi se stvorio neophodan okvir za električne kamione“ kaže Jonas Odermalm, šef za proizvodnju srednje teških vozila i u kompaniji Volvo Trucks.

Jonas Odermalm

„Vjerujemo u elektrifikaciju, kao prvi korak ka potpunoj elektrifikaciji za urbanu distribuciju, ali ipak radimo sa elektrifikacijom i za druge transportne aplikacije, ovo je samo početak“ zaključuje Claes Nilsson.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) i UN-a, 60% stanovništva planete – oko 5 milijardi ljudi – će živjeti do 2030. godine u gradovima. Ovo je povećanje za nešto više od milijardu, u odnosu na sadašnje stanje. Ovakav brz tempo urbanizacije će nametnuti ogromne zahtjeve u saobraćajnim sistemima, koji u mnogim slučajevima nisu dovoljni da zadovolje ni trenutne potrebe. U okviru EU, procjenjuje se da zagušenje i slični saobraćajni problemi koštaju oko 100 milijardi eura godišnje.