Volvo Buses i Nanyang Technological University (NTU) u Singapuru potpisali su sporazum o saradnji na programu istraživanja i razvoja autonomnih električnih autobusa. Program je dio pokreta koji provodi Land Transport Authority (LTA) u Singapuru, za kreiranje novih rješenja za održivi javni prevoz sutrašnjice.

Singapur i LTA usmjereni su na javni prevoz i raspoređivanje autonomnih vozila u nastojanju da se stvori održivo gradsko okruženje. Singapur je najavio da će autonomni autobusi biti raspoređeni u nekoliko područja u zemlji do 2022. godine.

Za Volvo ovo će biti prva primjena autonomnih autobusa u javnom prevozu. Volvo je već demonstrirao autonomnu tehnologiju vožnje u operacijama sakupljanja ruda, kamena i sakupljanja otpada.

„Mi vidimo brzo rastuće interesovanje za autonomnim i električnim vozilima u gradovima širom svijeta. Zajedno sa NTU, jednim od vodećih svetskih univerziteta u tehnologiji, sada imamo mogućnost testiranja različitih rješenja u realnim uslovima, u velikom gradu koji ima visoke ambicije za svoj javni prevoz“ rekao je Håkan Agnevall, predsednik Volvo Buses, i dodao: „Singapur i NTU smatramo odličnim partnerima za Volvo, nudeći pogodno okruženje i kompletan ekosistem istraživanja, razvoja i implementacije novih rješenja. Tehnologija razvijena u Singapuru može doprinijeti budućim autonomnim aplikacijama od strane Volvo Buses.“

Osnova programa sastoji se od dva potpuno električna 12-metarska Volvo 7900 Electric autobusa, kakve Volvo Buses već isporučuje. Volvo i NTU će na Volvo platformi izgraditi rješenje za autonomnu vožnju.

Jedan od autonomnih električnih autobusa u programu, biće korišten u naprednom novom test centru u Singapuru za autonomna vozila CETRAN (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles), koji je inaugurisan u novembru 2017. godine. Istraživači NTU-a će u ograđenom prostoru moći testirati nove funkcije i proučiti kako autobus, u različitim uslovima komunicira sa drugim učesnicima u saobraćaju.

Drugi autobus će se koristiti za testiranje u autobusnom depou, u partnerstvu sa operatorom javnog prevoza SMRT. Cilj je da autonomni autobusi sutrašnjice trebaju biti u mogućnosti da napune svoje baterije, voze kroz depoe do praonice i parkiraju – potpuno autonomno.

Profesor NTU Subra Suresh je rekao: „Industrijsko-akademske veze ključne su za njegovanje okruženja, koje promoviše inovativnost, istraživačku izvrsnost i tehnološke promjene za bolje sutra. NTU se ponosi svojim jakim industrijskim vezama, a ovo partnerstvo sa Volvoom će otvoriti put za buduća mobilna rješenja razvijanjem i testiranjem autonomnih autobusa ovdje ovdje u našem kampusu. Ova rješenja će dodatno ojačati viziju Singapura o prihvatanju autonomnih tehnologija vozila i poboljšanju javnog prevoza.“

„Naši električni autobusi već omogućuju gradovima da poboljšaju kvalitet zraka i smanje nivo buke. Uz sistemski pristup elektromobilnosti, pored toga, otvaramo i nove načine urbanističkog planiranja. Kada razvijemo autonomna rješenja za javni prevoz, stvarno možemo iskoristiti ekspertizu Volvo grupe u ovom tehnološkom području koji se brzo razvija“ rekao je Håkan Agnevall.

Program saradnje između Volvo Buses i NTU je u toku i na početku će trajati dvije godine. Zajednički razvijeni autonomni električni autobusi stižu u Singapur početkom 2019. godine.

„Naš cilj je da budemo spremni za budućnost, držeći se najnovijih rješenja za kopneni transport za bezbjedna, efikasna i udobna putovanja, i prilagoditi takva urbana mobilna rješenja u Singapuru uz operativno podešavanje. Ovo otvara put SMRT-u, radeći sa našim partnerima u hostiranju operativnih ispitivanja za autonomne autobuse, kao i sisteme komandi i kontrola neophodnih za upravljanje takvim inteligentnim vozilima. SMRT će iskoristiti decenije iskustva u radu i održavanju autobusa za vođenje operativnog testiranja i evaluacije autonomnih autobusa za njihovo eventualno sigurno korištenje na našim putevima“ rekao je Desmond Kuek, predsednik i glavni izvršni direktor grupe SMRT Corporation.

Stanice za brzo punjenje, bazirane su na zajedničkom OppCharge interfaceu će d pripremiti kompanija ABB. Interface OppCharge je pogodan za autonomna rješenja za punjenje u autobuskim depioma, kao i za upravljanje saobraćajem.

Komentarišući inicijativu, Frank Mühlon, šef ABB-ovog globalnog biznisa za punjenje električnih vozila, rekao je: „Tehnološki univerzitet Nanyang, procijenio je da će električna vozila do 2050. godine koristiti čak 50% stanovništva u Singapuru. ABB je dugo bio na na prvom mjestu razvoja ‘zelenih’ rješenja, i ponosni smo što smo pomogli da ova vizija postane stvarnost“

Volvo Buses je jedan od vodećih svjetskih proizvođača elektrificiranih autobusa, i do sada je prodao više od 3.800 hibridnih autobusa, električnih hibridnih autobusa i potpuno električnih autobusa.

Činjenice: Autonomni Volvo 7900 Electric

Potpuno električni pogon, dvosovinski, 12 metara dug gradski autobus sa niskim podom. Tih i bez emisije štetnih gasova, uz 80% nižu potrošnju energije u poređenju sa odgovarajućim dizelskim autobusom.

Autobusi će biti opremljeni GPS-om, zajedno sa sistemom zasnovanim na LIDAR tehnologiji za mapiranje, pozicioniranje i skeniranje područja oko vozila. Automatsko regulisanje upravljanja, promjene stepena prenosa i brzine.