Nova lakirnica i nova centralna zgrada MAN razvojnog centra pokazuju da je ovaj proizvođač komercijalnih vozila nastavio da investira u svoju glavnu tvornicu u Münchenu. Preduzeće je obećalo da će poboljšati efikasnost u svim podružnicama, a takođe i preusmeriti svoju međunarodnu proizvodnu mrežu u okviru svog programa za budućnost. Svaka stranica je dobila jasan i nezavisan profil kao rezultat, koji je išao ruku-pod-ruku sa velikom investicijom u modernizaciju predmetne lokacije i prilagođavanje kapaciteta.

Münchenski proizvođač komercijalnih vozila uložio bi oko 2,4 milijarde eura u modernizaciju svojih proizvodnih i razvojnih lokacija do 2020. godine. Kompanija će u Münchenu, u periodu od 2015. do 2020. godine uložiti samo 1,1 milijardu eura sa ciljem da napravi svoju glavnu tvornicu.

Pored izgradnje novih postrojenja i drugih projekata, kao što je širenje proizvodnje kabina, kompanija je pustila u rad novu radionicu na čijem otvorenju je prisustvovao zamjenik gradonačelnika Münchena Josef Schmid.

„Nova linija osnovnog premaza ima ogromnu dvoranu, koja simbolizira sve projekte koje smo započeli ovdje u Münchenu, u posljednjih nekoliko godina. Dok su u izgradnji, kranovi i skele zgrade, bili su odraz optimizma u našoj kompaniji, kao i naš napredni pristup. Sama izgradnja bila je nevjerovatan poduhvat logistike. Sada mi je drago, što kažem, da tvornica funkcioniše kako je planirano, što je značajan doprinos zaštiti životne sredine“ istakao je Joachim Drees, izvršni direktor MAN Truck & Bus i MAN SE.

„München je ekonomsko središte koje uspijeva u svojoj jedinstvenoj različitosti. MAN je od ključnog značaja za gradski industrijski sektor. U značajnoj mjeri investirajući u svoju münchensku lokaciju, MAN dugoročno posvećuje pažnju glavnom gradu Bavarske, pokazujući koliko je atraktivan za velike kompanije“ rekao je Josef Schmid, zamjenik gradonačelnika Münchena.

Sala novog proizvodnog prostora je raspoređena na pet etaža i ima ukupnu površinu od 18.000 m2 smještenu u zgradi dugoj 150 i visokoj oko 30 metara. Obim investicije iznosi oko 85 miliona eura.

Visoko efikasan postupak lakiranja u novom pogonu sastoji se od nanošenja katodnog premaza za premazivanje rotacije, zaptivanja šavova i nanošenja filera. Proces rotacije u kadama (dip painting) omogućuje značajno smanjenje upotrebe potrošnog materijala i hemikalija, primjenom najnovijih tehnoloških sistema. Pored toga, izuzetno efikasno čišćenje, smanjuje nivo čestica izduvnog zraka za 90%, a smanjuje potrošnju vode za 80%. Korištenjem inovativnih i resursno efikasnih tehnologija omogućuje da MAN prepolovi emisije polutanata u procesima, smanji upotrebu boje za 15% i smanji potrošnju energije do 25%. Novi sistemi su opremljeni najsavremenijom tehnologijom i na taj način značajno pomažu kompaniji na putu da postane „zelena tvornica“. Zeleni prostor na krovu zgrade sa ukupnom površinom od oko 6.000 m2 također čini svoj dio da ovaj cilj postane realnost. Postavljeno je 56 nosivih betonskih stubova, po 50 tona svaki. Trebalo je ukupno 280.000 tona betona i 6.800 tona čelika za izgradnju nove farbare.

Ne samo da je MAN Truck & Bus pokrenuo inovacije u proizvodnji, već je započeo veliki projekat izgradnje u München Allachu radi revolucije u istraživanju i razvoju. Nova centralna zgrada Centra za razvoj MAN-a će biti otvorena u januaru 2018. godine i koštaće oko 90 miliona eura. Nalazi se unutar testnog centra (Test Track I) i obećava da će pružiti idealno okruženje za sve kompleksnije razvojne aktivnosti kompanije.

„Alternativni pogoni poput električnog, imaju sve važniju ulogu u proizvodnji komercijalnih vozila. Istovremeno, potražnja za čišćim SUS motorima će se nastaviti još neko vrijeme – npr u dugolinijskom transportu. To znači da moramo razvijati i alternativne i konvencionalne pogonske tehnologije. Da bismo to uradili, potrebna nam je i finansijska podrška i kvalifikovani uposlenici. Novi razvojni centar MAN postavlja standard u ovoj oblasti, kada je u pitanju tehnička oprema i dizajn prilagođen savremenom načinu rada“ rekao je Drees.

Oko 360 inženjera će raditi na kamionima i autobusima u novom MAN razvojnom centru u budućnosti, te još 100 zaposlenih u radionici. Zgrada ima ukupnu površinu od 33.000 m2 i tu će se stvarati prototipi pomoću najsavremenijih tehnika, kao što je 3D štampanje. Tu će biti i ispitni pultovi i odjeljenje za simulaciju životne sredine, kao i odjeljenje koje će istraživati interakcije između različitih kontrolnihe jedinica.

Sledeća faza izgradnje je već u fazi pripreme i otpočinje čim se završe prvi delovi zgrade. Njegov glavni element će biti specijalna testera za valjke koja će MAN-inima omogućiti ispitivanje osobina buke pogonskih sistema i čitavih vozila.

Nova centralna zgrada MAN razvojnog centra će konsolidovati odjeljenja koji su trenutno rasuta na bazi u Allachu, kao i na okolnim lokacijama. Time će se garantovati brzina i efikasnost, i osigurati optimalna sinergija između različitih istraživačkih i razvojnih projekata.