Početna / Galerija / Scania XT – nova generacija ( II dio)

Scania XT – nova generacija ( II dio)

Scania sa serijom XT ulazi u drugu fazu predstavljanja nove generacije, najvećeg predstavljanja ove kompanije svih vremena.

Pokretanje nove generacije započelo je prije godinu dana, predstavljanjem rješenja za duge relacije i nastaviće se sve do 2019. godine.

„Vjerovatno je ljudima izvana teško zamisliti koliko je ovo velika operacija, čak i za kompaniju kao što je Scania, koja je prisutna širom svijeta i po prodaji i po proizvodnji“ objašnjava Stefan Lindblom, voditelj ovog promotivnog programa „Stopa i redoslijed zasnivaju se, između ostalog, na tome kako rekonfigurisati našu proizvodnju. Ali ključno je da najpijre imamo obučenu prodajnu snagu, jer prodajemo rješenja po meri, koja su prilagođena svakom pojedinom klijentu“

„To je mnogo više, nego samo smjena modelske generacije“ kaže Lindblom „Istovremeno smo u našem radu ‘prebacili u višu brzinu’ kako bismo uspostavili Scaniju kao neospornog lidera, kada je riječ o održivim transportnim rješenjima – danas i sutra. Koristeći digitalizaciju, više se fokusiramo na ciljeve optimizacije klijentove profitabilnosti i doprinosa budućnosti u kojoj neće biti fosilnih goriva“

Promocija se u Evropi odvija u tri faze zasnovane na tri segmenta: duge relacije, građevinarstvo i vozila za urbane sredine (tako Scania dijeli tržište kamiona)

Promocija u Latinskoj Americi će započeti tokom naredne godine, paralelno sa promocijama na tržištima Azije, Afrike i Bliskog Istoka. U svojoj komunikaciji Scania uzima u obzir različite perspektive koje utiču na izbor kamiona i usluga, ovisno o tome jeste li vlasnik, vozač ili prevozni kupac.

„Moći ćemo potencijalnim klijentima ponuditi najsavremenije transportno rješenje za kamione na tržištima više od 100 zemalja“ dodajeLindblom „To predstavlja kombinovanu investiciju u obuku i odnose s kupcima u iznosu većem od 100 miliona eura, što će s globalne perspektive podići Scanijin potencijal i brend na novi nivo.“

Uvođenje Scanijine XT serije označava početak ciljane ofanzive, sa prilagođenim rješenjima usmjerenim na zahtjevne kupce u evropskom građevinskom sektoru.

„Imamo prave proizvode, imamo prave usluge i imamo prave vještine – cilj nam je da uskladimo poziciju koju imamo na vozilima za duge relacije na svim tržištima. Scanijina paleta XT je savršena ponuda kada su u pitanju teški izazovi i kupci kojima treba rješenje na koje se uvek mogu osloniti i koje će uvijek odraditi posao“ kaže Anders Lampinen, direktor proizvoda u građevinarstvu za kamione Scania.

Scania sada uvodi XT seriju,u kojoj se može odabrati svaka verzija kabine P, G, R i S, bez obzira na motor. Temeljni element prepoznatljivosti XT serije je izuzetno robusni, teški branik koji se proteže 150 mm ispred kabine. Pruža vozilu prepoznatljiv izgled, koji uz različite pakete unutrašnjih i spoljašnjih obloga doprinose poboljšanoj produktivnosti, a stvaraju utisak nepopustljive snage.

Branik, zajedno sa kliznom pločom i zaštitom na prednjim svjetlima stvara efikasnu zaštitu prednjeg dijela u slučaju manjih udara. Osim toga, tako pozicioniran branik omogućuje napadni ugao od 25°, u zavisnosti od konfiguracije, šasije i guma. Na sredini branika je lako dostupan otvor predviđen za vuču do 40 tona, pa je kamion moguće izvući i kada je opterećen, ili ga koristiti kao vučno vozilo.

„Scania XT serija je zaista prilagođena građevinskim potrebama u nizu različitih primjena,to su kamioni koji često rade u zahtjevnim uslovima, kako na putu, tako i van puta“ kaže Anders Lampinen „Njihovi izazovi uključuju sve, od loših putnih površina do uskih prolaza za pješake, a osim toga vozilo također, mora izdržati teške uslove, te udarace i ogrebotine, bez potrebe za posjetom servisnoj radionici.

Zbog različitih potreba klijenata, Scania je odavno uvela modularni sistem, što pruža veliki potencijal prilagođavanja potrebama.

„Mi u Scaniji omogućujemo klijentima da definišu ono što smatraju teškim izazovom i ono što smatraju potrebnim“ kaže Lampinen „Kao rezultat toga, vozila XT serije mogu obavljati niz različitih zadataka. Vjerovatno će privlačiti mnoge šumarske prevoznike, ali može biti i tipično komunalno vozilo sa platformom i dizalicom. Stvar je u tome da izbor zavisi od kupca, a ne od nas u Scaniji.“

Sloboda izbora, naravno, ne nestaje prilikom postavljanja kabine i konfiguracije osovina. Raspon motora je također izuzetno veliki, a Scania XT može se pohvaliti bilo kojim od novih generacija sa V8, ili 9-litrenim motorima, koje je Scania nedavno predstavila, ili 13-litrenih motora koje je Scania promovirala protekle godine, sa tri različita nivoa snage (uključujući i verziju sa 370 KS i bregastom osovinom koja determiniše rad motora u Millerovom ciklusu i sa SCR (selektivna katalitička redukcija) za posttretman izduvnih gasova.

Oznaka motora DC09 130 DC09 126 DC09 127
Radna zapremina 9,3 l
Cilindri 5
Redosljed paljenja 1 – 2 – 4 – 5 – 3
Bregasta osovina Obična
Komresija 19:01
Ubrizgavanje goriva Scania XPI
Posttretman SCR
Izduvna kočnica 190 kW pri 2.400 o/min
Količina ulja 31 l
Snaga 280 KS pri 1.900 o/min 320 KS pri 1.900 o/min 360 KS pri 1.900 o/min
Obrtni momenat 1.400 Nm 1.600 Nm 1.700 Nm
pri 1.000-1.350 o/min 1.050-1.350 o/min 1.050-1.350 o/min

 

Oznaka motora DC13 149 DC13 141 DC13 148 DC13 155
Radna zapremina 12,7 l
Cilindri 6
Redosljed paljenja 1 – 5 – 3 – 6 – 2 – 4
Bregasta osovina Miller Obična
Komresija 20,9:1 19,4:1
Ubrizgavanje goriva Scania XPI
Posttretman Scania SCR
Izduvna kočnica 256 kW pri 2.400 o/min
Količina ulja 41 l
Snaga 370 KS pri 1.900 o/min 410 KS pri 1.900 o/min 450 KS pri 1.900 o/min 500 KS pri 1.900 o/min
Obrtni momenat 1.900 Nm 2.150 Nm 2.350 Nm 2.550 Nm
pri 1.000-1.300 o/min 1.000-1.300 o/min 1.000-1.300 o/min 1.000-1.300 o/min

 

Oznaka motora DC16 116 DC16 117 DC16 118 DC16 108
Radna zapremina 16,3 l 16,4 l
Cilindri V8
Redosljed paljenja 1 – 5 – 4 – 2 – 6 – 3 – 7 – 8
Bregasta osovina Miller Obična
Komresija 22,2:1 20,3:1 17,4:1
Ubrizgavanje goriva Scania XPI
Posttretman Scania SCR Scania SCR/EGR
Izduvna kočnica 297 kW pri 2.400 o/min 320 kW
Količina ulja 43 l
Snaga 520 KS pri 1.900 o/min 580 KS pri 1.900 o/min 650 KS pri 1.900 o/min 730 KS pri 1.900 o/min
Obrtni momenat 2.700 Nm 3.000 Nm 3.300 Nm 3.500 Nm
pri 1.000-1.300 o/min 950-1.350 o/min 950-1.350 o/min 1.000-1.400 o/min

 

„Građevinska vozila su u stvarnosti izuzetno širok pojam, čak i ako govorimo samo o kompaniji Scania, na raspolaganju imamo osam osnovnih, različitih primjena“ kaže Lampinen „No, sa svim proizvodima i uslugama koje sada nudimo, u vezi sa drugom fazom uvođenja nove Scanijine generacije, svaki klijent ima mogućnost da u komunikaciji sa svojim predstavnikom u Scaniji tačno prilagodi rješenje koje mu je potrebno.“

Različite mogućnosti opreme

Pored osnovnog dizajna, mogu se dodati i dva paketa opreme, posebna za XT: spoljašnji i unutrašnji paket. Spoljašnji paket se odlikuje izuzetno robusnim retrovizorima, spoljašnjom zaštitom od sunca i dodatnim svjetlima na krovu. Unutarnji paket uključuje, npr, sjedišta u posebnoj verziji XT, gumene prostirke sa visokim rubovima, skladišne prostore i sistem koji može po potrebi produžiti ploču sa instrumentima i osigurati mjesto za upravljanje opremom i karoserijom.

Scania sada brzo proširuje paletu dostupnih kabina u novim generacijama kamiona, pa su dostupne P, G, R i S, u nekoliko različitih visina krova i dužina. Dodatno, Scania sada predstavlja i rješenja koja se posebno vezuju za primjene u građevinarstvu, kao što su ogibljenje lisnatim oprugama, visoki dovodi zraka i uspravne cijevi za izduvne gasove.

„Sada zaista nudimo široku paletu“, kaže Anders Lampinen „Kreće se od kratkih kabina, poput P14 ili G14 kabina s niskim krovovima, pa sve do S20 Highline, što znači da većina klijenata može da oblikuje svoja nova vozila tačno prema svojim potrebama i zahtjevima, bez obzira na primjenu.“

Scanijine P kabine su savremeni klasici za primjenu u građevinskom i distributivnom sektoru, gdje se često vozi u gradskom saobraćaju i ima bolji dodir sa okolinom, jer je kabina montirana dosta nisko.

Kabine G serije  su u poziciji da postanu omiljene kod građevinskih prevoznika, jer predstavljaju dobar balans različitih faktora, kao što su veličina, masa, kapacitet i ulazna visina, te uz sve to pružaju dobar pregled.

Kabine R i S serije, gotovo da ne treba ni predstavljati, budući da nude veliki prostor, udobnost i sigurnost na dugim putovanjima.

„Jasno je, ne postoji jednaka potražnja za svim verzijama kabina, ali nama u Scaniji je pitanje kredibiliteta, da smo u stanju da ponudimo pravu verziju i za primjene i zahtjeve koji nisu toliko česti“, kaže Lampinen „Cijela filozofija Scanije, koja se ogleda u tome da smo uvijek u stanju ponuditi najekonomičniji rad, zahvaljujući prilagođenim rješenjima za sve primjene, utemeljena je na raznolikosti i koristi za klijenta, koju pruža modularni sistem“

Još jedna novost je i električna ručna (parkirna) kočnica. Nalazi se na istom mjestu kao i konvencionalna, ali više podsjeća na ono što je dostupno u savremenim putničkim automobilima. Primjenjuje se automatski (pri malim brzinama) kada su vrata vozača otvorena ili je sigurnosni pojas otkopčan. Budući da takva kočnica ima elektronsku kontrolu, može se opremiti i novim funkcijama, kao npr  „Auto Hold“, sa nepostojećim vremenskim ograničenjem, pa se može primijenjivati kada se kamion često zaustavlja u saobraćajnim gužvama, ili je duže u mirovanju.

Scania predstavlja i neke komponente, sa posebnim fokusom na primjenu u građevinarstvu. Tu su visoki dovodi zraka (uz standardni), u dvije različite verzije, od kojih je jedna posebno dizajnirana za primjenu u teškim uslovima. Visok dovod zraka je previđen za vožnju u prašnjavim i izloženim okruženjima, te pomaže u osiguravanju dugog radnog vijeka bez uticaja na potrošnju goriva zbog dugih dovoda i začepljenih filtera.

HD verzija ima dva vazdušna filtera koji mogu apsorbovati gotovo 40 kg prašine (prije promjene), čime se četvorostruko povećava radni vijek, u poređenju s prethodnim rješenjima. Verzija sa uspravnim cijevima za izduvne gasove je takođe dostupna. Novost je to, da ih je moguće ugraditi na dvije pozicije iza kabine, čime se olakšava rad na nadgradnji karoserije.

Za građevinska vozila, ovjes kabine je od posebnog značaja i iz perspektive udobnosti vozača, i iz perspektive održavanja ravnoteže s robusnošću. Scania sada nudi mehaničko vješanje u četiri tačke, u dvije različite verzije.

Građevinski prevoznici će cijeniti i mogućnost prilagođavanja kućišta točkova i ivica blatobrana izboru ovjesa i točkova. Posebni slučajevi uključuju i one koji žele mnogo prostora za neometanu vožnju sa lancima za snijeg ili grubim, pojedinačno postavljenim gumama.

Vješanje i šasija

Građevinska vozila su vrlo zavisna od kompozicije šasije, koja odgovara njihovim svakodnevnim zadacima. Izbor čeličnog ili zračnog vješanja kontroliše veliki broj parametara; nije neuobičajeno koristiti konfiguraciju koja kombinuje čelično i zračno vješanje, sa prednjim paraboličnim oprugama i stražnjim zračnim jastucima.

Kako bi novinari imali priliku uvjeriti se u sve navedeno, domaćini u Scaniji su pripremili 24 demo vozila sa različitim konfiguracijama i motorima:

Konfiguracija Ukupna masa Ukupna dužina
P 410 B6x6HZ 26 t 8,5 m
G 500 B8x4HZ 32 t 8 m
R 580 B6x4HA 45 m 18 m
G 410 B8x4NZ 32 t 9 m
G 500 A4x2NA 34 t 11 m
R 580 B6x4HA 24 t 7 m
R 500 A6x4NA 32 t 15 m
R 450 B8x4HZ 32 t 9 m
S 730 B8x4*4NB 32 t 10 m
S 730 A6x4NB (A8x4/4NB) 104 t 28,5 m
G 410 B6x2*4NA 26 t 9 m
R 650 A6x4NA 52 t 15 m
G 500 B6x2*4NB 50 t 16 m
G 370 B6x2*4NA 26 t 9 m
P 410 B8x4HZ
G 410 A4x2 NA 38 t 16 m
R 650 B6x4NB 64 t 22 m
R 580 A6x2/4NB 46 t 17 m
G 500 B6x4HZ 50 t 14 m
G 500 B6x4HZ 50 t 14 m
R 520 A6x4HA 40 t 13 m
G 360 B6x2*4NA 26 t 9 m
G 500 B6x2*4NB 50 t 16 m
G 410 B6x2*4NA 25 t 10 m

Komentariši