Početna / Vijesti i novosti / Volvo Trucks – autonomni kamion za transport šećerne trske

Volvo Trucks – autonomni kamion za transport šećerne trske

Volvo Trucks razvija novi autonomni (samoupravljivi) kamion, sa kojim može značajno povećati produktivnost brazilskih uzgajivača šećerne trske.

Kamioni koji se koriste za transport tek ubrane šećerne trske, se kreću kroz polje sa velikom preciznošću kako bi se izbjeglo oštećivanje mladih stabljika, koje su u fazi formiranja za berbu naredne sezone. Trenutno se oko 4% usjeva izgubi, kao mlade biljke, koje pregaze vozila koja vrše berbu. Taj gubitak se izražava u desetinama hiljada dolara po kamionu, po sezoni.

U mjestu Maringá, jedan sat leta zapadno od grada São Paulo, kompanija Usina Santa Terezinha Group iz vlastitih usjeva šećerne trske proizvodi šećer i etanol. Tokom protekle sezone rasta, ogromna polja kompanije su služila kao testni poligon za prototip autonomnog kamiona Volvo Trucks. Kamion je razvijen u cilju ispitivanja automatizirane vožnje, te mogućnosti izbjegavanja oštećivanja tla i usjeva, čime bi se povećali prihodi. Potencijal za veću žetvu je značajan – do deset tona po hektaru godišnje.

Paulo Meneguetti – Usina Santa Terezinha Group

„Uz pomoć Volvo Trucks rješenja možemo povećati produktivnost, i to ne samo za jednu žetvu, nego i za cijeli životni ciklus šećerne trske, koji traje pet do šest godina“, objašnjava Paulo Meneguetti, direktor finansija i nabavke u kompaniji Usina Santa Terezinha Group.

Trenutno se šećerna trska dovozi sa poljâ, korištenjem kombajna i ručno voženih kamiona, koji voze jedan pored drugoga malim brzinama. Kada se kamion napuni i odveze na istovar, sljedeći kamion prilazi kombajnu i tako nastavljaju postupak. Veliki izazov za vozača kamiona predstavlja uskladiti brzinu sa brzinom kombajna, te se istovremeno u potpunosti skoncentrisati na vožnju u svojoj stazi, tako da ne ‘gazi’ mlade biljke koje će postati urod za sljedeću sezonu.

Volvo Trucks je riješio ovaj problem sa novim sistemom pomoći vozaču, koji automatizira upravljanje, te osigurava da kamion uvijek održava pravac i ne oštećuje mlade biljke. Uz pomoć GPS prijemnika, kamion slijedi kartu koordinata prilikom vožnje preko polja šećerne trske. Dva žiroskopa služe da bi se osiguralo, da ne samo prednji točkovi, već i kompletno vozilo upravlja sa velikom preciznošću, da spriječi kamion da ‘sklizne’ više od 25 mm bočno iz zadane putanje. Prilikom berbe (punjenja kamiona), vozač može da reguliše brzinu uz pomoć tempomata, ili ručno ubrzavati i kočiti. Sobzirom da je vozač oslobođen zahtjevnog i preciznog upravljanja, tako je u mogućnosti da ostane skoncentrisan, istovremeno i opušten i siguran tokom cijele radne smjene.

Wilson Lirmann – Volvo Group Latin America

„Sa ovim rješenjem ćemo uskoro biti u mogućnosti da značajno povećamo produktivnost u industriji šećerne trske. U isto vrijeme ćemo poboljšati radne uslove i sigurnost vozača. To će zauzvrat, ovaj posao učiniti privlačnijim i lakšim, te omogućiti dodatno zapošljavanje vozača“ kaže Wilson Lirmann, predsjednik Volvo Group Latin America.

Tokom ovog ljeta istraživački projekat će preći u fazu razvoja proizvoda, sa više vozila koja će biti testirana na terenu. Nakon toga, može se očekivati ​​da će ovo rješenje postati komercijalno dostupno, u doglednoj budućnosti. Već ove godine, Volvo Trucks Brasil će ponuditi svoje kamone serije VM kupcima u industriji šećerne trske sa naprednim sistemom čitanja GPS karta, koji daje vozaču daleko bolje mogućnosti za održavanje predodređenog pravca. Naravno, u ovoj fazi, stvarno upravljanje će i dalje biti ručno.

Autonomno upravljeni kamion, koji se koristi za transport šećerne trske je jedan od istraživačkih i razvojnih projekata kompanije Volvo Trucks. Testovi su trenutno u toku na autonomnim kamionima u u rudniku Kristineberg na sjeveru Švedske, i kamiona za sakupljanje otpada u Geteborgu. Cilj je da se procijeni, kako sistemi sa različitim stepenom automatizacije mogu doprinijeti većoj produktivnosti, boljem radnom okruženju, i poboljšanju sigurnosti.

Činjenice

Vozilo: autonomni (samoupravljivi) kamion Volvo VM, konfigurisan za transport šećerne trske

Automatizacija: sistem sa GPS prijemnikom, dvostrukim žiroskopom (IMU) step-motorom za upravljanje i vozačkim displejom

Komentariši