Početna / Video / Volvo Trucks – inteligentni sigurnosni sistemi smanjuju rizike od saobraćajnih nesreća

Volvo Trucks – inteligentni sigurnosni sistemi smanjuju rizike od saobraćajnih nesreća

Na cestama je sve veći broj vozila, protok saobraćaja je brži i sve je veći broj informacija koje odvlače pažnju, što pred vozače, kako komercijalnih, tako i putničkih vozila, stavlja sve veće zahtjeve. Sa druge strane, nikada ranije nije bilo više mogućnosti da vozač vozi sigurnije nego što to može danas. Sistemi aktivne sigurnosti, koji se nalaze u mnogim savremenim automobilima i kamionima, značajno olakšavaju izbjegavanje incidenata i nesreća.

Od novembra 2015. godine zakonski zahtjevi Evropske Unije nalažu da svi novi dvoosovinski i troosovinski teški kamioni budu opremljeni funkcijom automatske sigurnosne kočnice AEB (automatic emergency brake). Cilj je smanjenje broja nesreća u kojima se kamion sudara s vozilom ispred sebe, što je scenario koji čini otprilike jednu petinu svih cestovnih nesreća, u kojima učestvuju kamioni. Zakonodavstvo trenutno zahtijeva da se sistemom sigurnosnog kočenja, brzina kamiona mora smanjiti za 10 km/h. Sljedeće godine taj zahtjev će biti postrožen na 20 km/h.

„Dobro je da zakonodavstvo postaje sve strože, ali još uvijek smatram da su zakonski zahtjevi preblagi. Ako u trenutku aktivacije sigurnosne kočnice vozite brzinom od 80 km/h, brzinu morate smanjiti znatno više od samo 20 km/h, kako biste izbjegli težak sudar, u slučaju da se vozilo ispred vas zaustavilo“, kaže Carl Johan Almqvist, direktor odjeljenja za sigurnost saobraćaja i proizvoda (Traffic & Product Safety) u kompaniji Volvo Trucks.

Volvo Trucks je razvio sistem koji znatno nadilazi trenutne, pa ček i buduće zakonske zahtjeve. Sistem koji je uveden 2012. godine, u prvom redu je fokusiran na upozoravanje vozača da postoji opasnost od sudara.

„U mnogim slučajevima, to je dovoljno da vozač brzo procijeni situaciju i izbjegne nesreću“ dodaje Carl Johan Almqvist.

Sigurnosna kočnica koristi se samo ako je to apsolutno potrebno, a njeina je aktivacija izuzetno brza. Brzina kočenja, ili tehnički bolje rečeno usporavanje, iznosi oko 7 m/s2 , što odgovara performansama kočenja kod većine putničkih automobila. U praksi, to znači da se brzina kamiona može smanjiti sa 80 na 0 km/h na putu od oko 40 metara, odnosno da se na tom putu kamion može u potpunosti zaustaviti.

Sistem prati vozila ispred kamiona pomoću kamere i radara, a funkcionalan je bez obzira na vremenske uslove (sunčano, summaglica, magla ili tama). U slučaju opasnosti od sudara, vozač se upozorava postepenim svjetlosnim i zvučnim signalima. Ako sistem ne dataktuje vozačevu reakciju, kamion odmah počinje blago kočiti. Ako vozač i dalje ne reaguje, aktivira se sigurnosna kočnica sve do potpunog zaustavljanja. Nakon dodatnih pet sekundi, bez ikakvog pomicanja upravljača ili neke druge reakcije, automatski se aktivira ručna kočnica, kao sigurnosna mjera, koja sprečava da se kamion otkotrlja, ako je vozač u šoku ili bez svijesti.

Prilikom aktivacije sigurnosne kočnice, stop svjetla počinju treptati radi upozorenja vozača straga, a kada brzina kamiona padne na 5 km/h, kao dodatno upozorenje aktiviraju se i sva četiri žmigavca.

Sistem kompanije Volvo funkcioniše i na krivudavim cestama, te može prepoznati razliku između bočnih ograda uz cestu i pravih prepreka kao što su vozila, uključujući i motocikle. Kako bi se sistem u potpunosti iskoristio, bitno je osigurati da se sve funkcije, kao na primjer ABS kočnice, aktiviraju i na kamionu i na prikolici.

Imajući u vidu kratak period koji je prošao od uvođenja legislative koja se odnosi na sisteme  sigurnosnog kočenja, proći će još neko vrijeme, prije nego što se njegovi pozitivni učinci počnu odražavati na statistike ovakvih nesreća. Međutim, Volvo Trucks je uvjeren u prednosti koje donose sistem sigurnosnog kočenja i drugi uređaji aktivne sigurnosti.

„Naši sistemi aktivne sigurnosti, dio su sveobuhvatnog rješenja koje svakako pomaže u smanjenju opasnosti u saobraćaju, ali je važno zapamtiti da sama tehnološka rješenja, sama po sebi, ne mogu obaviti taj posao. Sigurno okruženje zahtijeva aktivnu interakciju svih učesnika u saobraćaju. Iskusan i pažljiv vozač, koji odgovorno rukuje svojim vozilom je još uvijek najbolji oblik sprečavanja nesreća“ tvrdi Carl Johan Almqvist.

Primjeri inteligentnih sistema sigurnosti kompanije Volvo Trucks

– Adaptivni tempomat (Adaptive Cruise Control), aktivna kontrola brzine koja pomaže vozaču u održavanju podešenog rastojanja od vozila ispred njega

– Upozorenje na sudar sa sigurnosnom kočnicom (Collision Warning sa Emergency Brake), upozorava vozača kada postoji rizik od sudara sa vozilom koje vozi ispred, te po potrebi aktivira kočnicu

– Podrška za održavanje budnosti vozača (Driver Alert Support), obavještava vozača da se treba odmoriti, ako otkrije bilo kakav znak nepažnje ili pospanosti