Scania je razvila novi električni hibridni autobus, koji će kao dio istraživanja održivih saobraćajnih rješenja, učestvovati u svakodnevnom saobraćaju u mjestu Södertälje u Švedskoj.

Ovo je prvi put da se ova tehnologija koristi u javnom saobraćaju, a projekat su pokrenuli Scania, transportni operator za Stockholm, SL, Vattenfall, opština Södertälje i Kraljevski institut za tehnologiju (Royal Institute of Technology – KTH), a djelimično finansira švedska agencija za energiju (Swedish Energy Agency). Cilj projekta je razvoj tihog i održivog sistema javnog transporta.

Scania_wireless_d_kamioni_ba

Po prvi put ova tehnologija će biti testirana u urbanom okruženju, izložena ekstremnim klimatskim uslovima. Za ostvarenje ovog poduhvata potrebno je osigurati infrastrukturu, odnosno stanice za indukciono punjenje ugrađene u sam kolovoz.

Naime, dolaskom autobusa na stanicu, aktivira se indukcioni sistem za bežično punjenje baterija. Punjenje baterija u trajanju od 7 minuta dovoljno je da autbus preveze rutu dužine 10 km, upravo kolika je dužina linije u Södertäljeu.

„Električni hibridni autobus u ovom projektu demonstrira tehnologiju za održivo transportno rješenje. Tehnologija induktivnog punjenja je bešumna i nevidljiva. Testno područje u Södertäljeu je posebno značajno, kako po pitanju društva, tako i industrije, te eliminisanja polutanata i smanjenja saobraćajne buke u osjetljivom urbanom okruženju.“ kaže Hedvig Paradis, projekt menadžer u Scaniji, zadužen za učešće u istraživačkom projektu.

16382-006

Troškovi projekta bežično punjenog autobusa su 38 miliona SEK, od čega Scania investira 22 miliona, Swedish Energy Agency (grant) 10 miliona, dok ostatak dijele Royal Institute of Technology  i SL.

Elelktrifikacija u transportnom sektoru zahtijeva različite tehnologije i rješenja – posebno zavisi od toga gdje i kada se vozila mogu puniti, te koliki put trebaju prevesti, što utiče na veličinu, kakacitet i ukupnu masu baterija. Naravno, sve ove parametre je potrebno pažljivo i precizno istražiti i izbalansirati operativne thenološke kombinacije u skladu sa mogućnostima i potrebama.

Scania_wireless_t_kamioni_ba

Za ovaj projekat posebno je pripremljen autobus Scania Citywide LE4x2, kojeg pokreće paralelni hibridni sistem integrisan u mjenjač (GRS895), realiziran kao elektromotor snage 130 kW (cca 176 KS) koji se napaja iz Li-Ion baterijskog bloka kapaciteta 56 kWh. Motor sa unutrašnjim sagorijevanjem je već poznati Scanijin motor radne zapremine 9 l, sa 320 KS, koji kao gorivo koristi biodizel, čime je (kada motor radi) značajno smanjena aktivna emisija CO2.

Scania Citywide Electric Hybrid with inductive charger Södertälje, Sweden Photo: Dan Boman
Scania Citywide Electric Hybrid with inductive charger – Södertälje, Sweden – Photo: Dan Boman