Renault Trucks predstavlja novo vozilo nazvano Urban Lab 2 sa kojim istražuje mogućnosti smanjenja potrošnje goriva.

Naime, u projektima Optifuel Lab 1 i 2 istraživane su mogućnosti u sektoru dugih relacija, dok se novi projekat odnosi na distributivni sektor. U projektu EDIT (Efficient Distribution Truck) udruženo je 6 partnera: Valeo, Lamberet, Michelin, BeNomad, INSA Lyon i IFSTTAR, od kojih je svaki pridonio ostvarenom rezultatu uštede goriva od 13%.

Kombinirane su inovacije na poljima aerodinamike, hibridizacije pogona, guma, infrastrukture vozila i komunikacija. Kao osnova poslužio je 19-tonski kamion Renault Trucks D WIDE Euro 6

Kako bi se smanjio otpor zraku, inženjeri su radili na poboljšanju optoka zraka oko vozila. Prije svega smanjena je ukupna visina vozila, a time i čeona površina što je postignuto izmještanjem radnih elemenata u prostor između osovina, pa je tako Lamberet pripremio novu rashladnu komoru, koja je umjesto iznad krova kabine, smještena između osovina. Također, redefinisana je infrastruktura vozila, a korišteni su i novi lakši materijali sa manjim trenjem, pa su bočne strane naprevljene od PVC-om presvučene tkanine, čime je dodatno smanjen otpor zraku. Na stražnjem dijelu dodani su novi deflektori koji usmjeravaju zrak tako de se smanji pad pritiska straga, dodane su i nove fleksibilne komponente koje povezuju gornji i donji dio kabine, pokrivaju točkove kao i tovarni prostor, te optimizirano rastojanje od tla. Uz sve to, veliki retrovizori zamijenjeni su krilnim nosačima kamera.

Renaul UrbanLab2-f_kamioni_ba

Za smanjenje potrošnje goriva primijenjen je Stop&Start sistem (sličan onome koji se već koristi u putničkim automobilima), a uz njega i tzv micro-hybrid sistem za rekuperaciju energije prilikom usporavanja i kočenja. Ovaj sistem koristi elektromotore kao generatore, pa energiju nastalu prilikom deceleracije pretvara u električnu (napon 48 V) koristi za napajanje električnih sistema u samom vozilu. Također, u partnerstvu sa Lyon INSA smanjeno je trenje prednjeg dijela motora, što doprinosi efikasnosti micro-hybridnog sistema.

Budući da je vozač ključni faktor u smanjenju potrošnje goriva, Urban Lab 2 uvodi tehnologije koje će mu u tome pomoći. U kooperaciji sa BeNomad, razvijen je specijalni navigacioni software i komunikacioni sistem, pa za svaku rutu GPS predlaže najefikasniju dionicu puta. Ovaj sistem konfigurisan je tako da ne uzima u obzir samo potrošnju goriva, već i ograničenja samog vozila u procesu ditribucije. Sistem vrši i optimizaciju vožnje, usklađeno sa radom semafora na dionici i trenutnim uslovima na putu.

Michelin je Renaultov dugogodišnji partner, koji je već sarađivao na projektima Optifuel Lab 1 i 2, te je za ovaj projekat pripremio gume sa smanjenim otporom kotrljanju i produženim radnim vijekom. Primijenjene su Infini-Coil tehnologija, nova mješavina gezećeg sloja sa silikom, kao i novi dezen.

Prvi testovi na zatvorenoj stazi sprovedeni su tokom novembra (i dokazali uštedu od 13%), nastavak testova u uslovima relanog saobraćaja će biti nastavljen u februaru iduće godine, a prezentacija ukupnih rezultata projekta se očekuje 2018.

Renaul UrbanLab2-r_kamioni_ba