Početna / Vijesti i novosti / Citroen / Citroën Spacetourer i Peugeot Traveller

Citroën Spacetourer i Peugeot Traveller

Citroën i Peugeot su po prvi put u BiH organizirali zajedničku prezentaciju modela Citroën Spacetourer  i Peugeot Traveller. Radi se, zapravo, o vozilima koja dijele jedinstvenu novu platformu, motore, karoserijske oblike, a razlikuju se u stilskim detaljima. Naime, PSA je u saradnji sa Toyotom, pokrenuo projekat novog vozila, možemo slobodno reći opšte namjene, a u cilju održanja kvaliteta i prihvatljive cijene, sva vozila se proizvode u istoj tvornici, sa istim alatima.

Rezultat su vozila Citroën Spacetourer  i Peugeot Traveller, te Toyota Proace Verso u segmentu putničkih, kao i Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Toyota Proace u segmetnu lakih komercijlanih vozila.

U takvoj saradnji, na obostranu korist i zadovoljstvo (i kupaca i proizvođača), nastaju veoma dobra vozila. Kao potvrda, svjedoče brojna priznanja, npr svih 5 EuroNCAP zvjezdica, ili nagrade MAAF (francusko osiguravajuće društvo) Auto Environnement  Awards,koju su ravnopravno podijelili Peugeot Expert i Citroen Jumpy.

DSC02693c

CITROËN SPACETOURER: „UNLIMITED LIFE“

CITROËN SpaceTourer, moderno vozilo snažnog karaktera, svojim trima izvedbama i mogućnostima unutarnjeg uređenja daje novi odgovor na potrebe suvremenih obitelji i osoba koje vole putovati s prijateljima, ali i poslovnih korisnika. Taj je novi kombi pravi nomad koji ide u korak s vremenom te beskompromisno objedinjuje udobnost, praktičnost i estetiku. Zahvaljujući novoj platformi SpaceTourer nudi iznimna vozna svojstva i učinkovitost te potrošnju po kojoj je „Best in Class“. Opremljen je tehnologijama koje jamče visoku razinu sigurnosti i svakodnevni život čine lakšim. SpaceTourer prava je pratnja za intenzivan život bez granica i premijerno će biti predstavljen na Ženevskom salonu.

Kao predvodnik u segmentu monovolumena i vozila za razonodu, CITROËN posjeduje istinsko znanje i umijeće potrebno za razvoj svestranih i prostranih automobila koji u vožnju unose zadovoljstvo.

Uz SpaceTourer Marka upotpunjuje svoju ponudu i potvrđuje svoju sposobnost da se u segmentu furgona uspne u višu klasu. Moderan je i prilagođen svijetu u pokretu, u kojem se način življenja i navike neprestano mijenjaju te se razonoda i putovanja sve češće dijele s drugima. SpaceTourer je vedar, praktičan i ugodna pratnja u svakodnevici te olakšava život i nudi bezbroj mogućnosti.

Svestran i poseban, CITROËN SpaceTourer dostupan je u tri izvedbe. Prilagođen je potrebama suvremenih obitelji kao i potrebama poslovnih korisnika te usto nudi dozu odvažnosti karakterističnu za CITROËN.

SpaceTourer čine:

– dizajn fluidnih linija, bez agresivnih oblika, za pojavu koja odiše smirenošću. Stil SpaceTourera ujedno je energičan i pouzdan, visok prednji kraj omogućuje mu da dominira na cesti i daje mu sav njegov karakter;

– učinkovita konstrukcija koja pruža prostranost, praktičnost i prilagođena je svim potrebama. Njegova modularna platforma po uzoru na EMP2 nudi više mjesta u kabini, veći prtljažnik i bolju upravljivost. Dostupne su

tri duljine po izboru, među kojima je izvedba od 4,60 m, jedinstvena na tržištu, u koju stane čak do devet osoba**, što ga čini idealnom svakodnevnom pratnjom i na selu i u gradu. Zahvaljujući visini od 1,90 m, lako može pristupiti parkiralištima. Vrlo je funkcionalan i ima klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem, stražnje staklo koje se može otvoriti te brojne pretince;

– udobnost za zadovoljstvo tijela i duha s ugodnom unutrašnjošću, povišenim vozačevim položajem, kliznim i okretnim sjedalima koja se prilagođavaju svim potrebama, te ostakljenim krovom. To je zadovoljstvo naglašeno iznimnom zvučnom izolacijom i vrhunskom udobnošću vožnje.

– tehnologije koje život čine lakšim, kao što je head-up displej i navigacijski sustav 3D povezan s internetom s opcijom CITROËN Connect Nav, ali i tehnologije koje pridonose sigurnosti, na primjer sljedeće funkcije: Coffee Break Alert, opcija koja nakon dva sata neprekidne vožnje naznačuje da je vrijeme za stanku, Driver Attention Alert koji otkriva kada vozač nije pozoran i Collision Risk Alert. Sve su te tehnologije i usluge omogućile da SpaceTourer osvoji maksimalnih pet zvjezdica na testiranju EuroNCAP.

– dizelski motori najnovije generacije BlueHDi do 180 KS i 400 Nm, za razine potrošnje i emisija CO2 „Best in Class“ u segmentu (BlueHDi 115 S&S sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem: 5,1 l/100 km i 133 g CO2) i ograničene troškove uporabe.

DSC02694c

CITROËN SpaceTourer odlikuje se fluidnim dizajnom bez agresivnih linija, čiji oblicima ističu njegovu pouzdanost i robusnost.

Zahvaljujući kotačima smještenima u kutovima vozila i kratkim prevjesima SpaceTourer na prvi pogled osvaja skladnim proporcijama i prostranošću koju pruža.

Sprijeda je kratak poklopac motora usmjeren horizontalno i naglašen visoko smještenim širokim svjetlima, što ostavlja dojam snage i dominacije na cesti po uzoru na američki kombi.

Izvedba potpisa Marke vizualno je vrlo dojmljiva. Potpis je ugrađen u prednju masku te se s obiju strana chevrona nastavlja sve do unutrašnjosti svjetala i time ističe pogled vozila.

Prednji je kraj naglašen širokim profinjenim i pouzdanim odbojnikom u koji su ugrađene kontrastne crne rešetke ventilacijskih otvora koje ističu robustan stil SpaceTourera. Vertikalna dnevna LED svjetla smještena su u nastavku lukova kotača te se savršeno uklapaju u donji dio iznad svjetala za maglu zbog čega SpaceTourer odiše pustolovnim duhom.

S bočne strane modela SpaceTourer vidljiv je unutrašnji prostor zahvaljujući širokim bočnim kliznim vratima i velikim ostakljenim površinama kojima se ističe velika i ugodna kabina.

Kao spoj stila i funkcionalnosti, stražnji kraj vozila odlikuje se velikim vratima koja pozivaju na putovanja i otkrivaju velik prostor u unutrašnjosti. Na toj površini blagih linija nalazi se stražnje staklo koje se može otvoriti i čiji su kutovi iskošenog oblika, u skladu s oblikom stražnjih stakala.

CITROËN SpaceTourer odlikuje se dizajnom razvijenim u cilju funkcionalnosti i praktičnosti. Nema granica, suvremen je te svojim robusnim i profinjenim stilom poziva na izlete i poslovna putovanja, i to u gradskom okruženju kao i prema egzotičnijim odredištima.

Kako bi se naglasili svi ti stilski aduti, za SpaceTourer dostupna je lepeza od devet boja, od otmjene crne Onyx, plave Impérial, smeđe Rich Oak, sive Platinium i sive Aluminium do jarke narančaste Tourmaline, plave Lagoon, bež Sable i bijele Banquise. A kako bi mu izgled postao potpuno savršen, može ga se opremiti aluminijskim naplatcima od 17’’ Curve.

NOVA PLATFORMA ZA VIŠE PROSTORA

CITROËN SpaceTourer ima novu izvedbu modularne platforme EMP2 koja je upotrijebljena za C4 Picasso i Grand C4 Picasso. Od njih je preuzeo cijeli prednji kraj te je stoga pogodan za ugradnju mehaničkih dijelova kao što su motor i mjenjač, ali i za električne dijelove kao što su akumulator, snop kablova prednjeg bloka itd.

Ostatak platforme u potpunosti je osmišljen za SpaceTourer. U njezinu ojačanu strukturu smještene su nove posebne osovine, prednja i stražnja, koje podnose teret do 1 400 kg. Zahvaljujući modularnosti platforme moguća su dva osovinska razmaka (2,92 m i 3,27 m), ali i dva stražnja prevjesa (0,80 m i 1,15 m). Tako je njihovim kombiniranjem moguće dobiti tri duljine: XS od 4,60 m (jedinstvena u segmentu) s kratkim međuosovinskim razmakom, M od 4,95 m i XL od 5,30 m s dugim međuosovinskim razmakom.

Ta nova platforma nudi:

– prilagodljivost za prijevoz do 9 osoba;

– prostranost u drugom i trećem redu sjedala;

– lak ulazak u vozilo, osobito u trećem redu, zahvaljujući velikom otvoru bočnih kliznih vrata (do 0,93 m ovisno o odabranoj izvedbi);

– velik obujam prtljažnika (do 2 932 litre u izvedbi XL – 5 mjesta)

Uz optimalne dimenzije (duljina: od 4,60 do 5,30 m / širina: 1,92 m / visina: 1,90 m), električni hidraulični upravljač i promjer kruga okretanja od 11,30 m do 12,40 m kojima se odlikuje, CITROËN SpaceTourer okretno je vozilo koje se prilagođava svim situacijama i ispunjava svačije zahtjeve.

Izvedba Dužina Međuosovinski razmak Prevjes straga Najveći obujam prtljažnika VDA
(5 mjesta – 2. red pomaknut naprijed)
XS 4,60 m Kratak Kratak 1 978 litara
M 4,95 m Dug Kratak 2 381 litara
XL 5,30 m Dug Dug 2 932 litara

 

SpaceTourer dostupan je u četiri izvedbe:

– SpaceTourer Feel i SpaceTourer Shine, koje se nude u tri duljine i s pet, sedam ili osam mjesta. Te su izvedbe namijenjene ponajprije brojnim ili nekonvencionalnim obiteljima, kao i svima koji vole putovati s prijateljima. Unutrašnjost tih izvedbi može se prilagoditi po želji, zahvaljujući kliznim sjedalima na vodilicama, za optimalan obujam prtljažnika i više prostora za noge za one koji to žele. Sjedala s naslonima podesivog nagiba mogu se preklopiti (suvozačevo sjedalo te sjedala u drugom i trećem redu) pa je krupne predmete potrebne za razne aktivnosti ili za dom moguće prenijeti u vozilo u samo jednom pokretu.

– SpaceTourer Business, koja se nudi u tri duljine i s pet do devet mjesta. Ta je izvedba vrhunskog stila namijenjena ponajprije profesionalnim vozačima u prijevozu putnika (hotelski prijevoz, taksisti itd.). Može se konfigurirati po izboru, s obzirom na broj sjedala i opremu, te tako omogućuje odabir vozila gotovo po mjeri.

– SpaceTourer Business Lounge, koja se nudi u dvije duljine, M i XL, te sa šest ili sedam mjesta. Ovisno o uporabi, ta izvedba može postati pravi „salon ili mobilni ured“, sa zasebnim kožnim sjedalima leđima okrenutima cesti (u drugom redu), sklopivim kliznim stolom te dodatno zatamnjenim stražnjim staklima za više privatnosti. Dakako, namijenjena je poslovnim korisnicima (vozila s vozačem, prijevoz poznatih osoba itd.).

PRAKTIČAN ZA SVE NAMJENE

CITROËN SpaceTourer uvelike olakšava život i pravi je saveznik u svakodnevnom životu. Može prevoziti do

devet osoba* uz jedinstvenu duljinu u segmentu od samo 4,60 m i odlikuje se visinom od 1,90 m pa se lako kreće u svim uvjetima i na svim mjestima, kao što su podzemne garaže u gradu, u stambenim kompleksima, trgovačkim centrima ili zračnim lukama, gdje se vozila iz tog segmenta katkad otežano kreću.

Domišljat i funkcionalan SpaceTourer nudi:

– klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem: ekskluzivna u tom segmentu, automatska funkcija omogućuje otvaranje i zatvaranje bočnih vrata bez kontakta ako su vam pune ruke. Jednostavnim potezom noge ispod ugla stražnjeg odbojnika vozilo se otključava i vrata na strani na kojoj se nalazite otvaraju se automatski. To je pravi adut jer olakšava, primjerice, smještanje najmlađih u dječju sjedalicu ili iskrcavanje prtljage.

– klizna bočna vrata kojima se može upravljati gumbom. To je istinska prednost, primjerice za vozače izvedbi SpaceTourer Business ili Lounge, jer mogu upravljati kliznim vratima s vozačevog mjesta kako bi ih otvorili ili zatvorili tako da putnici ne moraju njima rukovati;

– stražnje staklo koje se može otvoriti i omogućuje optimalan utovar u prtljažnik samo jednim pokretom ili jednostavan pristup prtljažniku ako nema dovoljno mjesta za otvaranje vrata. Staklo se otvara diskretnim gumbom smještenim s lijeve strane osvjetljenja registracijske pločice;

– velik broj otvorenih i zatvorenih pretinaca raspoređenih po kabini (do 74 litre), a sprijeda se nalaze: donji pretinac za rukavice s utičnicom od 3,5 mm i 12 V te USB-utičnicom, gornji pretinac za rukavice koji može biti osvijetljen i rashlađen, držači za čaše sa svake strane instrumentne ploče, gornji središnji pretinac i dva velika pretinca na prednjim vratima u koje stane boca od 1,5 l. Putnici također mogu uživati u praktičnoj opremi koja usto obuhvaća: preklopive stoliće, zavjese za zaštitu od sunca, utičnice od 12 V i 220 V.

UDOBNOST CITROËN ZA IZNIMNO ZADOVOLJSTVO

Ugodna unutrašnjost

Prostrana unutrašnjost modela CITROËN SpaceTourer osmišljena je u duhu putovanja gdje svaki putnik može uživati u najboljem tretmanu.

Otvoren je prema vanjskoj okolini zahvaljujući brojnim staklima i širokom ostakljenom krovu sastavljenom od dviju površina koje se mogu zasebno zamračiti, što omogućuje uživanje u prirodnoj svjetlosti.

Njegova blago povišena instrumentna ploča pruža osjećaj sigurnosti. Zajedno s povišenim vozačevim položajem omogućuje još bolji nadzor nad cestom. Sve je raspoređeno tako da vozaču bude u vidnom polju i nadohvat ruke, primjerice instrumentna ploča s dojmljivim i suvremenim brojčanicima,

dodirni zaslon od 7’’, komande za upravljanje grijanjem, pretinci, gumbi za otvaranje bočnih kliznih vrata itd.

U kabini modela CITROËN SpaceTourer svi putnici uživaju u posebnom tretmanu kako bi svako putovanje i svaki izlet bili trenuci opuštanja i druženja.

Sjedala su obrađena mekim i toplim materijalima te omogućuju iznimnu udobnost. SpaceTourer nudi dvije obrađene tkanine s grafičkim efektom (Mica, Graphite), crnu impregniranu tkaninu Carla te crne kožnate presvlake Claudia.

Za putnike u drugom i trećem redu dostupne su zasebne klizne fotelje s naslonima podesivima po nagibu, s udobnim naslonima za glavu i ruke, sve to za optimalno zadovoljstvo. Taj je osjećaj upotpunjen krovom za veću udobnost u središnjem dijelu, koji je opremljen ventilacijskim otvorima s blagim puhanjem za klimatizaciju te ambijentalnim osvjetljenjem, kao u zrakoplovu.

Unutrašnje ozračje uređeno je tako da je sve u znaku mira i bezbrižnosti. Također, kako bi se dodatno ojačala ta udobnost, SpaceTourer ima posebnu zvučnu izolaciju. Upotreba apsorbirajućih materijala u karoseriji i oko cijele kabine (na krovu, vratima, armaturnoj ploči, podu…) i podebljanog višeslojnog stakla (+ 0,70 mm odnosno 3,85 mm) omogućuje smanjenje zvučnih i vibracijskih smetnji

Optimalna udobnost u vožnji

Bez obzira na stanje cesta, CITROËN SpaceTourer nudi najvišu razinu udobnosti u vožnji, osobito zahvaljujući ovjesu koji omogućuje vrlo precizno upravljanje uz istodobno očuvanje izvrsne amortizacije. SpaceTourer opremljen je ojačanom prednjom osovinom Pseudo MacPherson sa stabilizatorom te novom stražnjom osovinom s trokutastim ramenima tako da je moguć prijevoz do devet osoba i njihove prtljage. Uz te osovine moguć je pogon 4×4 (prerada koju je izvelo poduzeće DANGEL).

Povezivanjem tih dviju novih osovina dobiva se spoj ponašanja i udobnosti na najvišoj razini i kada je vozilo pod opterećenjem i kad je prazno, uz očuvan izniman užitak u vožnji.

Za prigušivanje vibracija i sasvim nježnu povezanost s cestom, SpaceTourer opremljen je nosačem motora koji prigušuje vibracije s dvama optimiranim zglobovima za ublažavanje učinka udaraca. Osim toga, kako bi se zajamčila najveća razina udobnosti s putnicima u vozilu ili bez njih, opruge su promjenjive krutosti, a amortizeri promjenjive amortizacije prilagođene opterećenju (AMVAC), „pasivnog“ sustava koji omogućuje promjenu amortizacije ovisno o položaju karoserije.

Zahvaljujući takvim tehničkim svojstvima, SpaceTourer nudi razinu udobnosti daleko iznad standarda u tom segmentu, i to za sve putnike.

TEHNOLOGIJE KOJE ŽIVOT ČINE LAKŠIM

Opuštena i jednostavna vožnja

Osim funkcija koje su korisne u svakodnevici kao što su otključavanje i pokretanje vozila bez ključa (ADML) te klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem i otvaranjem pomoću gumba, CITROËN SpaceTourer nudi razne tehnologije koje olakšavaju vožnju:

– novi  7“ tablet osjetljiv na dodir, koji Marka uvodi na modelu SpaceTourer, omogućuje upravljanje svim funkcijama medija, telefona i navigacije. Opremljen je vrhunskim dodirnim zaslonom koji je dovoljno lagano dodirnuti vrškom prsta.

– funkcija Mirror Screen koja omogućuje potpuno sigurno korištenje aplikacija s pametnog telefona na  7“ tabletu osjetljivom na dodir. Ta se funkcija nudi s dvama tehnologijama: Apple CarPlayTM i MirrorLink®

– CITROËN Connect Nav, novi navigacijski sustav 3D, osjetljiv na dodir i spojen s internetom u stvarnom vremenu. Tu novu generaciju navigacije uvodi SpaceTourer, a njome se upravlja glasovnim prepoznavanjem ili putem 7“ tableta osjetljivog na dodir. CITROËN Connect Nav povezan je s internetskim uslugama kao što je TomTom Traffic, funkcija koja nudi informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu, pronalazi benzinske postaje i parkirališta i njihove cijene, pruža informacije o vremenu i pronalazi mjesne znamenitosti. Korisnici će znati cijeniti i opciju upozorenja na opasna područja, koja omogućuje vizualno i zvučno obavještavanje o područjima s čestim nesrećama i opasnim područjima (ta je usluga dostupna u svim zemljama Europe osim Švicarske). CITROËN Connect Nav uključuje i funkciju Mirror Screen.

– head-up displej omogućuje vozaču da neprekidno gleda cestu i da u vidnom polju na prozirnoj ploči ima sve bitne informacije za vožnju (trenutačnu i preporučenu brzinu, postavljenu brzinu na regulatoru/limitatoru brzine, postavke navigacijskog sustava i upozorenje na opasnost od sudara). To je velika novost među vozilima u tom segmentu.

– automatsko uključivanje dugih svjetala. Taj sustav upravlja izmjenama dugih i kratkih svjetala ovisno o tome uočava li automobile u prometu. Aktivan je noću za brzine veće od 25 km/h, a deaktivira se na brzini manjoj od 15 km/h.

– Top Rear Vision. Taj je sustav posve ekskluzivan i pomoću njega stražnja kamera šalje prikaz stražnjeg prostora do 180°, gledano s visine, na dodirni zaslon od 7’’. Kada se vozilo približi prepreci, sustav sâm približi sliku stražnjeg prostora kako bi se točnije prikazala preostala udaljenost.

– Grip Control, usavršen sustav protiv proklizavanja koji optimira prianjanje prednjih kotača ovisno o vrsti podloge.

Tehnologije u službi sigurnosti

SpaceTourer pravi je primjer tehnologija kojima se predviđaju opasnosti i koje pomažu u vožnji kako bi ona bila još sigurnija i bezbrižnija. Ugrađene su sljedeće tehnologije:

– sustav za upozorenje o nenamjernom prelaženju crte (AFIL), koji upozorava vozača kada automobil prijeđe crtu, a da pokazivač smjera nije uključen. Sustav prepoznaje nenamjeran prelazak preko označene crte na tlu (pune ili isprekidane) i upozorava vozača zvukom i vizualnim znakom na instrumentnoj ploči.

– ultrazvučni sustav za nadzor mrtvog kuta, koji narančastom diodnom lampicom ugrađenom u kut retrovizora obavještava vozača o prisutnosti vozila u mrtvom kutu. Sastoji se od četiri senzora smještenih na prednjem i stražnjem odbojniku i aktivan je na brzini od 12 do 140 km/h;

– ograničenje brzine: prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja. Taj je sustav prava novost, radi pomoću kamere smještene u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla i upotpunjuje podatke opcionalnog navigacijskog sustava. Tako vozač u svakom trenutku raspolaže informacijama o trenutačnim ograničenjima u prometu. Kada kamera prepozna prometni znak s ograničenjem brzine, vozač može pritiskom tipke prihvatiti preporučenu brzinu i postaviti je kao brzinu regulatora ili limitatora;

– Coffee Break Alert koji vozaču na instrumentnoj ploči prikazuje upozorenje nakon dva sata neprekidne vožnje, a zatim ponavlja upozorenje ako vozač nastavi voziti još jedan sat.

– Driver Attention Alert. Taj sustav nadzire ponašanje vozača putem višenamjenske kamere smještene u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla koja bilježi učestalost prelaska preko crte na cesti. U slučaju smanjenja pozornosti, vozač dobiva zvučno i vizualno upozorenje.

– prilagodljivi regulator brzine vozila, koji omogućuje vozaču da dopusti vozilu da se prilagodi brzini vozila koje se nalazi ispred njega. Taj automatski sustav regulacije može smanjiti brzinu za do 20 km/h tako da utječe samo na papučicu gasa. Nema aktivnog kočenja. Taj je sustav posebno prilagođen umjereno gustom prometu, primjerice na autocesti.

– Collision Risk Alert (ARC), sustav koji obavještava vozača kada postoji opasnost od neposrednog sudara kako bi vozač reagirao. Upozorenje je zvučno i vizualno. Uključuje se neposredno prije pokretanja automatskog kočenja. Djeluje na temelju dva stupnja za uključivanje:

o             razina opasnosti 1: narančasto upozorenje koje obavještava o premaloj udaljenosti od prethodnog vozila,

o             razina opasnosti 2: crveno upozorenje koje obavještava vozača da treba kočiti;

– Active City Break. Uvodi ga CITROËN SpaceTourer i omogućuje smanjenje tjelesnih ozljeda putnika time što koči umjesto vozača zahvaljujući višenamjenskoj kameri smještenoj u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla, i to u sljedećim slučajevima:

o             pri brzini od 0 do 30 km/h: sprječava sudar sa statičnim ili pokretnim preprekama ili s pješacima.

o             pri brzini višoj od 30 km/h: smanjuje brzinu prije sudara.

Sve te inteligentne tehnologije cestu čine sigurnijom kako bi vožnja više nego ikad prije bila vrijeme uživanja i opuštenosti.

Pet zvjezdica EuroNCAP

CITROËN SpaceTourer dobio je maksimalnih pet zvjezdica na testiranju EuroNCAP. Taj rezultat nagrada je za rad uložen u razvoj tog vozila, ali i za brojnu opremu za udobnost i sigurnost te za modularnu platformu najnovije generacije.

Ti su rezultati dobiveni na testiranju 2015., s pojedinačnim rezultatom od pet zvjezdica u četiri kategorije:

– zaštita odraslih 87 %.

– zaštita djece 91 %.

– zaštita pješaka 64 %.

– pomoćni sigurnosni sustavi 78 %.

MOTORI NAJNOVIJE GENERACIJE

CITROËN SpaceTourer nudi pet pogonskih sklopova od kojih svi imaju dizelske motore BlueHDi. Ta nova generacija motora koju CITROËN nudi od kraja 2013. omogućava osjetno smanjenje emisije dušikovih oksida (NOx) i ujedno smanjuje emisiju CO2 zahvaljujući inovativnom ispušnom sustavu koji čine:

– oksidacijski katalizator na izlazu iz motora koji uklanja ugljikovodike (HC) i ugljikov monoksid (CO) nastale izgaranjem,

– sustav SCR (Selective Catalytic Reduction), smješten ispred filtra krutih čestica, koji ubrizgavanjem Adblue®* (mješavine vode i ureje) do 90 % dušikovih oksida (NOx) pretvara u vodenu paru (H2O) i dušik (N2), oba neškodljiva plina,

– filtar krutih čestica s dodatkom, koji je grupa PSA PEUGEOT CITROËN predstavila na svjetskoj pretpremijeri 2000., za eliminaciju do 99,9 % krutih čestica.

Inovativnu i jedinstvenu konstrukciju ispušnog sustava čini precizan raspored tehnologija: katalizator SCR smješten je ispred filtra krutih čestica s dodatkom i jedini je sustav naknadne obrade koji emisiju NOx može smanjiti do 90 %, a ujedno i emisiju CO2 do 4 %.

Različitim dizelskim motorima kojima je opremljen CITROËN SpaceTourer postižu se sljedeće vrijednosti potrošnje u mješovitoj vožnji i emisije CO2(kod duljine XS):

– motor BlueHDi 95 s ručnim mjenjačem: 5,5 l/100 km i 144 g/km CO2

– motor BlueHDi 95 S&S ETG6: 5,2 l/100 km i 135 g/km CO2*

– motor BlueHDi 115 S&S sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem: 5,1l/100 km i 133 g/km CO2

– motor BlueHDi 150 S&S sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem: 5,3l/100 km i 139g/km CO2

– motor BlueHDi 180 S&S EAT6: 5,8l/100 km i 151 g/km CO2*

*Adblue® se nalazi u spremniku od 22,4 litre. Taj je obujam dovoljan za vožnju do 15 000 km. Jednostavno se puni kroz otvor na prednjem dijelu vozila pokraj stepenice na vozačevim vratima.

Uz te motore najnovije generacije i aerodinamičnu siluetu te uravnoteženu masu (100 do 300 kg manju u odnosu na vozila iz tog segmenta i vozila usporedive snage), postiže se potrošnja i emisija CO2 „Best in Class“ u segmentu.

Osim optimalne potrošnje goriva, tim motorima omogućuje se smanjenje troška upotrebe jer interval servisiranja iznosi 40 000 km ili dvije godine.

PEUGEOT Traveller: poziv na prvoklasno putovanje i udobnost

Nakon svjetske premijere na Salonu automobila u Ženevi 2016., PEUGEOT Traveller na velika vrata ulazi u svijet kombija i minibusa visoke klase.

Odjel za dizajn marke PEUGEOT u ovaj segment uvodi nove prepoznatljive elemente tipične za limuzine i SUV-ove Marke. Upečatljiv dizajn modela PEUGEOT Traveller ostavlja dojam snage i elegancije.

PEUGEOT je obogatio Traveller i mnogim drugim adutima kako bi to vozilo postalo uzor u segmentu. Njegova nova osnova, izrađena na temelju modularne platforme EMP2, jamči visoku razinu kvalitete, učinkovitosti i rekordnu potrošnju u segmentu.

Njegovi motori BlueHDi Euro6 opremljeni su najučinkovitijom tehnologijom zaštite okoliša na tržištu zahvaljujući sustavu SCR smještenom ispred filtra krutih čestica (FAP). U upotrebi od kraja 2013., sjedinjuju užitak u vožnji i performanse predlažući do 180 KS i 400 Nm. Oni omogućavaju gami modela PEUGEOT Traveller postizanje razine CO2 od prosječnih 140 g/km (5,4 l/100 km) što je „Best in Class“ u segmentu. Gama motora postiže prosječnu potrošnju od i emisiju CO2 od.

PEUGEOT Traveller u svojoj unutrašnjosti jamči bezbrižnu vožnju zahvaljujući voznim svojstvima u skladu sa znanjem i umijećem marke PEUGEOT, kao i prvoklasni ugođaj i udobnost. Višestruke konfiguracije do devet sjedala i obilje opreme, koja je ponekad jedinstvena u segmentu, čine PEUGEOT Traveller jednostavnim za uporabu i prilagodljivim svakodnevnom životu.

Što se tiče sigurnosti, PEUGEOT Traveller dobiva 5 zvjezdica na EuroNCAP testu objavljenim u prosincu 2015.

DSC02756c

PEUGEOT ovo novo vozilo u svojoj gami osobnih vozila potpisuje jedinstvenim nazivom. Njegovo ime, PEUGEOT Traveller, kao i njegov istaknut i elegantan dizajn izražavaju suvremenu viziju putovanja i otvorenih prostora.

Njegova nova osnova, prilagođena modularnoj platformi EMP2, sjedinjuje kompaktne vanjske dimenzije s maksimalnom prostranošću. PEUGEOT Traveller tako nudi do devet prostranih sjedala te zapremninu prtljažnika od 1 500 litara koja se može povećati do 4 900 litara zahvaljujući sjedalima koja se mogu izvaditi.

Dostupne su tri duljine od 4,60 m do 5,30 m, a visina iznosi samo 1,90 m, što je prava rijetkost u segmentu te omogućuje pristup modela PEUGEOT Traveller natkrivenim parkiralištima. Izvedbe Standard i Long od 4,95 m i 5,30 m u središtu su tržišta. Izvedba Compact od 4,60 m, jedinstvena u segmentu, također može s lakoćom smjestiti do devet osoba na svim sjedalima. Zahvaljujući svojim dimenzijama i skraćenim prevjesima PEUGEOT Traveller pruža odličnu upravljivost pogodnu za svakodnevnu uporabu, čak i u gradskoj vožnji.

PEUGEOT Traveller Business VIP za putnike u stražnjem dijelu nudi konfiguraciju s četiri sjedala okrenuta jedna prema drugima s neovisnim foteljama od kože. Višenamjenski strop s trozonskim klimatizacijskim uređajem i blagim puhanjem, jedinstven u segmentu, te ambijentalno osvjetljenje također pridonose zadovoljstvu putnika.

Moderni i učinkoviti motori Euro6 od 95 do 180 KS i novi automatski mjenjač EAT6 jamče užitak u vožnji i rekordno nisku razinu potrošnje goriva i emisije CO2 u segmentu. Najučinkovitiji PEUGEOT Traveller s potrošnjom od 5,1 l/100 km i 133 g/km emisije CO2 te njegova cjelokupna gama s prosječnom potrošnjom od 5,4 l/100 km i prosječnom emisijom od 140 g/km predstavlja reference u segmentu.

PEUGEOT Traveller predlaže brojnu opremu za udobnost i sigurnost najnovije generacije, koja je rijetka ili jedinstvena u segmentu:

–              klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem jedinstvena su na tržištu;

–              head-up displej i prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja na ograničenje brzine jedinstveni su u segmentu;

–              odižuće stražnje staklo, ostakljeni krov, Active Safety Break i automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala su rijetki u segmentu;

–              novi navigacijski sustav povezan s internetom te informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu, kamera za vožnju unatrag VisioPark 1 sa stražnjim vidnim poljem od 180 ° iz zračne perspektive i uvećanom slikom stražnjeg prostora ili Driver Attention Alert – sve navedeno oprema je koja se po prvi put javlja na vozilu Marke.

PEUGEOT Traveller dolazi u dvije game, jednoj za privatne, a drugoj za poslovne kupce, a svaka od njih nudi dva paketa opreme.

Novi uzor u svijetu luksuznih kombija i minibusa za prijevoz VIP putnika

Potrebe i očekivanja poslovnih i privatnih kupaca ovoga segmenta razlikuju se ovisno o njihovim aktivnostima i osobama ili klijentima koji se njima prevoze.

Kako bi odgovorio na navedene potrebe i očekivanja, PEUGEOT Traveller nudi dvije game od kojih je svaka dostupna s dva paketa opreme:

–              za privatne kupce tu je Combispace s paketima opreme Active i Allure, dostupan s 5, 7 ili 8 sjedala;

–              za poslovne kupce koji se bave prijevozom osoba, tu je minibus s paketom opreme Business, dostupan s 5 do 9 sjedala, i Business VIP, dostupan sa 6 i 7 sjedala.

U skladu s usponom Marke u višu klasu, više razine opreme nude brojnu prepoznatljivu opremu vrhunske kvalitete za vanjski dio i unutrašnjost. PEUGEOT Traveller putnicima pruža lakoću upravljanja, udobnost i vrhunsku opremu.

Njegov upečatljiv i elegantan stil nadahnut je elementima osobnih vozila marke PEUGEOT. Prostor i udobnost posvećeni putnicima zadovoljit će potrebe poslovnih klijenata koji se bave prvoklasnim prijevozom putnika, primjerice prijevozom VIP osoba i njihove prtljage u hotel.

Ako trebate obaviti veliku kupovinu, otići na obiteljsko putovanje ili s prijateljima u biciklističku pustolovinu, PEUGEOT Traveller prilagođava se svim situacijama. Zahvaljujući nekoliko mogućih konfiguracija kliznih sjedala i vrlo fleksibilnoj upotrebi unutrašnjeg prostora, PEUGEOT Traveller prikladan je i za razne obiteljske svrhe kao i za ljubitelje razonode ili sporta.

DSC02770c

Vrhunski dizajn i unutrašnjost

Prepoznatljiv i moderan stil modela PEUGEOT Traveller prožet snagom i elegancijom obogaćen je na višim razinama opreme ksenonskim svjetlima i aluminijskim naplatcima od 17”.

Čim otvore vrata, putnike dočekuje osvijetljeni prag vrata te prvoklasna unutrašnjost pročišćenog dizajna ukrašena vrhunskim materijalima, uključujući kožna sjedala i udobne tepihe na podu. Za ulazak putnika u stražnji dio vozila sve izvedbe serijski su opremljene motoriziranim bočnim kliznim vratima, a na višim razinama opreme ona se usto otvaraju automatski.

Prvoklasna udobnost za putnike

Ovisno o izvedbi, za putnike u stražnjem dijelu u drugom i trećem redu dostupne su zasebne klizne kožne fotelje s naslonima za ruke ili klizne klupe djeljive u omjeru 2/3 – 1/3, s pojedinačno podesivim naslonima.

Dodatno zatamnjena (70 % zatamnjenosti) i iznimno zatamnjena (90 % zatamnjenosti) velika stakla na višim razinama opreme štite privatnost putnika i omogućuju im da uživaju u krajoliku. Dva ostakljena dijela krova koji se mogu zasebno zamračiti pružaju iznimnu osvijetljenost unutrašnjosti i panoramski pogled na nebo.

Višenamjenski krov serijski dostupan na višim razinama opreme uključuje LED ambijentalnu rasvjetu uz pojedinačna svjetla za čitanje i funkciju klimatizacijskog uređaja s blagim puhanjem koja, kao i u zrakoplovu, ne ovisi o pojedinim ventilacijskim otvorima.

Četiri utičnice od 12 V raspoređene po kabini, utičnica od 230 V i USB priključak omogućuju punjenje bilo kojeg prijenosnog uređaja.

Minibus visoke klase

PEUGEOT Traveller Business VIP, izvedba koja je simbol game, nudi za putnike na stražnjim sjedalima konfiguraciju salona s četiri zasebna sjedala okrenuta jedna prema drugima ili s pet sjedala s opcijom klupe s tri mjesta u trećem redu.

Unutrašnjost je funkcionalna i prilagođena udobnosti putnika: kožna sjedala, ambijentalna rasvjeta, trozonski klimatizacijski uređaj s funkcijom blagog puhanja odvojenom od ventilacijskih otvora te ostakljeni krov u opciji. Posljednja dva elementa opreme jedinstvena su u segmentu.

U opciji je i sklopivi klizni stol koji omogućuje prostor prikladan za rad za poslovne klijente.

Minibus

PEUGEOT Traveller Business svojim privlačnim vanjskim izgledom zove putnike da se ukrcaju. Osim toga, može se točno prilagoditi potrebama poslovnih kupaca u pogledu konfiguracije sjedala i opreme za udobnost.

Pristup trećem redu sjedala izuzetno je jednostavan. Samo jednim potezom pomiče se sjedalo i stvara širok prolaz prema stražnjoj klupi.

Combispace

PEUGEOT Traveller s paketom opreme Active ili Allure pruža značajnu modularnost i prilagodljivost. Dostupan je u izvedbi s 5, 7 ili 8 sjedala. Drugi red sastoji se od klupe djeljive u omjeru 2/3 – 1/3, čija su dva dijela potpuno neovisna, kao i u trećem redu u kojem se nalaze dva zasebna sjedala s naslonima za ruke. U oba navedena slučaja klizna sjedala koja se mogu izvaditi omogućuju sve konfiguracije, od prijevoza do 8 osoba i prtljage do konfiguracije u kojoj su zadržana samo dva prednja sjedala. Preklopivi naslon suvozačeva sjedala omogućuje prijevoz predmeta duljine do 3,50 m.

Klizna i prilagodljiva sjedala posebno su značajna na izvedbi Compact u koju se može smjestiti do 8 osoba i prema potrebi dobiti prostran prtljažnik obujma 2 m3 u konfiguraciji s 5 mjesta s duljinom od samo 4,60 m.

Zrcalo za nadzor djece, preklopivi stolići na poleđini sjedala u prvom redu, trozonski klimatizacijski uređaj s funkcijom blagog puhanja, zavjese za zaštitu od sunca u drugom redu, polica za prekrivanje prtljage, odižuće stražnje staklo te kotači od 17” s ukrasnim pokrovima dio su serijske opreme koja pruža užitak u vožnji s obitelji ili prijateljima.

PEUGEOT Traveller ruši ustaljena pravila svojeg segmenta. Odlikuje se skladnim proporcijama prednjeg bloka, vozačevog mjesta i stražnjeg dijela. Kompaktni prevjesi i kotači smješteni u kutovima vozila pridonose okomitijem i upečatljivijem izgledu. Pročišćene linije naglašavaju fluidnost, a visoko postavljena stakla pridonose suvremenosti njegove siluete.

Već na prvi pogled jasno je da Peugeot Traveller pripada gami osobnih vozila marke PEUGEOT. Svjetla ugrađena u karoseriju podsjećaju na kompaktnu limuzinu PEUGEOT 308. Svjetlosni potpis koji se sastoji od LED svjetala ugrađenih u kromirane bumerange podsjeća na veliku cestovnu krstaricu PEUGEOT 508. Visoka kvaliteta završne obrade do najsitnijih detalja pridonosi usponu Marke u višu klasu.

Nova okomita prednja maska postavljena je vrlo visoko kako bi se dodatno naglasio snažan karakter modela PEUGEOT Traveller. Znak lava nalazi se u sredini maske koja sada ima novu rešetku s reljefnim oblicima, umjesto uobičajenih vodoravnih krilaca. Njezin trapezoidni kromirani obrub s lagano izbočenim gornjim dijelom u razini gornjih kutova naglašava eleganciju i suvremenost prednjeg kraja.

Bokovi pročišćenog dizajna odlikuju se zategnutim lijepo oblikovanim linijama uz konkavne pragove vrata, čime se naglašava čvrstoća glatkih lukova kotača u produžetku. Proporcije karoserije i visine stakala odlika su vrlo modernog dizajna.

Prilično nisko postavljene bočne zaštitne letvice i prednji odbojnik u koji su ugrađeni ventilacijski otvori na cijeloj širini automobila, uz kompaktniju prednju masku iznad njega, dodatno naglašavaju robustan izgled modela PEUGEOT Traveller.

Nova modularna i učinkovita platforma

Za bolje performanse, manju potrošnju i niže troškove održavanja

Konstrukcija prednjeg ovjesa, uključujući razmak i visinu nosača te geometrija prednje osovine omogućuju ugradnju motora 1.6 l i 2.0 l BlueHDi. Preuzeta je i većina njihovih okolnih elemenata, kao što je prednji dio sustava hlađenja, dovod zraka, ispušna grana, električni elementi itd. Njihova kvaliteta i performanse već su testirani na limuzini PEUGEOT 308.

Korištenje nove platforme omogućava dostizanje mase koja je značajno smanjenja, od 100 do 400 kg manja u odnosu na vozila usporedive snage iz tog segmenta. Povezivanjw te nove platforme s morima BlueHDi, omogućuju da model PEUGEOT Traveller postigne najniže razine potrošnje:

             1.6L BlueHDi 95 KS, peterostupanjski ručni mjenjač, od 5,5 l/100 km, odnosno 144 g/km CO2,

             1.6L BlueHDi 95 KS, upravljani mjenjač ETG6, od 5,2 l/100 km, odnosno 135 g/km CO2 ,

             1.6L BlueHDi 115 KS S&S, šesterostupanjski ručni mjenjač, od 5,1 l/100 km, odnosno 133 g/km CO2,

             2.0L BlueHDi 150 KS S&S, šesterostupanjski ručni mjenjač, od 5,31 l/100 km, odnosno 139 g/km,

             2.0L BlueHDi 180 KS S&S, automatski mjenjač EAT6, od 5,8 l/100 km, odnosno 151 g/km1.

Motori BlueHDi integriraju sustav SCR (Selective Catalytic Reduction) smješten ispred filtra krutih čestica (FAP) s dodatkom. Oni su također u skladu s normom Euro6 s najučinkovitijom tehnologijom zaštite okoliša na tržištu . Njihov spremnik aditiva AdBlue zapremnine 22,4 l dovoljan je za vožnju do 15 000 km. Punjenje aditiva AdBlue može se jednostavno obaviti kroz vanjska vratašca smještena na središnjem stupu koja se ne vide kada su vozačeva vrata zatvorena.

PEUGEOT Traveller može se pohvaliti konkurentnim troškovima održavanja, posebice zahvaljujući potrošnji goriva „Best in Class“ i intervalu servisiranja od 40 000 km ili dvije godine.

Za veću raznolikost ponude za sve potrebe klijenata

PEUGEOT Traveller dostupan je u tri duljine, a za sve su dostupne konfiguracije od pet do devet sjedala:

–              izvedba Compact od 4,60 m;

–              izvedba Standard od 4,95 m;

–              izvedba Long od 5,30 m.

Njegova modularna platforma može se oblikovati u navedene tri duljine uz samo:

–              dva stražnja prevjesa, jedan za izvedbe Compact i Standard, a drugi poseban za izvedbu Long;

–              dva međuosovinska razmaka, jedan poseban za izvedbu Compact, a drugi za izvedbe Standard i Long;

–              jednu konstrukciju šasije: ovjes, ispušni sustav i sustav za gorivo jednaki su za sve tri duljine.

Za veću prostranost, bolju upravljivost i višu razinu sigurnosti

Zahvaljujući izvrsnim rezultatima arhitekture svoje platforme, PEUGEOT Traveller nudi mogućnost konfiguracije do devet sjedala uz udobnost za sve putnike i obujam prtljažnika od 1 500 litara (1384 dm3 VDA). Ta zapremnina može se povećati do čak 4 900 litara (4 554 dm3 VDA) zahvaljujući sjedalima u drugom i trećem koja se mogu u potpunosti izvaditi.

Kao jedinstvena pojava u segmentu, izvedba Compact također može udobno smjestiti do devet osoba u unutrašnjosti, odnosno ponuditi obujam prtljažnika od 3 600 litara (3 397 dm3 VDA) uz duljinu od samo 4,60 m.

Optimirani prevjesi od 0,88 m sprijeda i 0,80 m straga te krug okretanja već od 11,30 m pridonose upravljivosti modela PEUGEOT Traveller, posebice u gradu ili prilikom parkiranja. Njegova visina ograničena na 1,90 m također jamči pristup natkrivenim parkiralištima u centru grada i trgovačkim centrima te u stambenim kompleksima i zračnim lukama.

Što se tiče sigurnosti, osim njegove mnogobrojne opreme, zahvaljujući novoj osnovi i ojačanoj strukturi, PEUGEOT Traveller osvojio je 5 zvjezdica na testiranjima Euro NCAP objavljenima u prosincu 2015.

Za veću udobnost i dinamičnija vozna svojstva

U unutrašnjosti PEUGEOT Traveller također ruši ustaljena pravila svojeg segmenta kako bi se postigla veća ergonomija i udobnost u vožnji. Stepenica olakšava pristup povišenom sjedalu koje omogućuje bolji nadzor nad cestom. Armaturna ploča i upravljač u prilično okomitom položaju za ovaj segment uvode vozača u svijet koji nalikuje SUV-u po dominantnom položaju i limuzini po udobnosti. Čist i moderan dizajn vozačevog mjesta ujedinjuje eleganciju materijala i ergonomiju komandi, a primjer toga je dodirni zaslon koji je uvijek nadohvat ruke i u vidnom polju.

Kad je riječ o ovjesu, PEUGEOT Traveller opremljen je prednjom osovinom Pseudo MacPherson nastalom na temelju prilagođene platforme EMP2. Elektrohidraulički servoupravljač sa stabilizatorom postavljenim ispred zupčaste letve upravljača optimira krug okretanja. Taj upravljač omogućuje jednostavno upravljanje pri parkiranju i pruža veću dosljednost u vožnji.

Nosač motora koji prigušuje buku i posebni zglobovi osmišljeni su za ublažavanje udaraca i nježniju povezanost s cestom.

Nova stražnja osovina s trokutastim ramenima podržava nosivost od 1 400 kg kako biste mogli iskoristiti svih devet sjedala i obujam prtljažnika. Trokutasta ramena učinkovito upijaju neravnine. Opruge promjenjive krutosti te amortizeri promjenjive amortizacije prilagođene opterećenju jamče maksimalnu udobnost kad je vozilo pod opterećenjem i kad je prazno. Ta nova stražnja osovina također predstavlja prednost jer je kompatibilna s pogonom 4×4 DANGEL.

Kotači su dostupni u veličini od 16” s ukrasnim pokrovima i 17” s ukrasnim pokrovima ili aluminijskim naplatcima, a potonji se mogu kombinirati sa zimskim gumama oznake 3PMSF koje se mogu upotrebljavati tijekom cijele godine.

Kombinacijom ovih dviju osovina dobiva se vrhunski omjer voznih svojstava te udobnosti i užitka u vožnji bez obzira na opterećenje vozila.

Kako bi se upotpunila udobnost putnika i vozača, nije zanemarena ni akustična komponenta. PEUGEOT Traveller nudi razinu zvučne udobnosti na najvišoj razini u segmentu zahvaljujući sljedećim elementima:

–              dodavanje pjene i izolacijskih folija u strukturu i vrata;

–              izrada poveznih dijelova i zglobova od apsorbirajućih materijala;

–              debljina stakala od 3,85 mm, pa čak i od 4,46 mm na vjetrobranskom staklu koje usto sadrži izolacijsku foliju.

Prvoklasna oprema za udobnost i sigurnost, moderna i poveziva s internetom

Olakšan ulazak u vozilo

Klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem moguće je otvoriti ili zatvoriti čak i punih ruku. Ta jedinstvena oprema na tržištu otključava i otvara klizna bočna vrata uz jednostavan pokret noge; dovoljno je da elektronički ključ bude uz vas. Isto tako možete automatski zatvoriti vrata i zaključati vozilo.

Bočna klizna vrata kojima se može upravljati gumbom otvaraju se pomoću tipke za prednja sjedala i stražnja sjedala u drugom redu kako bi se pojednostavnilo upravljanje za vozača i ulazak u vozilo za putnike. Ta vrata mogu biti opremljena funkcijom otključavanja i pokretanja vozila bez ključa (ADML).

Mirna putovanja uz povezanost s internetom

Uz već postojeći multimedijski sustav, PEUGEOT Traveller uvodi novi vrhunski dodirni zaslon od 7”. Na njemu su ujedinjene sve usluge namijenjene pojednostavnjenju putovanja i vožnje. Dovoljno je lagano dodirnuti zaslon prstom ili dati glasovnu naredbu.

Glasovno prepoznavanje daje dodatnu sigurnost posebice pri upotrebi funkcija navigacije, telefona i medija, a da se ne skreće pogled s ceste.

PEUGEOT Traveller uvodi novu generaciju navigacije 3D povezane s internetom, a njome se upravlja glasovnim prepoznavanjem i/ili putem dodirnog zaslona. U nju je uključeno besplatno doživotno ažuriranje karata četiri puta godišnje te vezane internetske usluge PEUGEOT Connect tijekom tri godine .

PEUGEOT Connect2 obuhvaća:

–              informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu TomTom Traffic;

–              lokacije i cijene benzinskih postaja i parkirališta;

–              informacije o vremenu;

–              pretraživanje mjesnih znamenitosti.

Upozorenja na opasna područja2 upotpunjuju ponudu u opciji.

Zahvaljujući informacijama o stanju u prometu u stvarnom vremenu, taj novi navigacijski sustav PEUGEOT štedi vrijeme, pridonosi vašoj bezbrižnosti jer vam pomaže izbjeći prometne gužve.

Povezivanje s uslugama PEUGEOT Connect odvija se automatski i bez dodatnih troškova zahvaljujući paketu SOS & Assistance (automatski hitan poziv i pomoć na cesti) (SIM kartica i podatkovni promet su uključeni), ako je vozilo opremljeno tom uslugom. U suprotnome, povezivanje se ostvaruje uz opciju tethering (modem) putem pametnog telefona povezanoga putem USB-a, Bluetootha ili WiFi mreže.

Produženje paketa PEUGEOT Connect Nav iznosi 60 € za 12 mjeseci ili 130 € za tri godine.

Pretplata na Upozorenja na opasna područja iznosi 99 € za 12 mjeseci ili 199 € za tri godine.

PEUGEOT Connect Nav također uključuje funkciju Mirror Screen koja omogućuje potpuno sigurnu upotrebu aplikacija s pametnog telefona na dodirnom zaslonu od 7’’ u modelu PEUGEOT Traveller. Funkcija Mirror Screen nudi se s dvjema tehnologijama: Apple CarPlayTM i Mirrorlink® kako bi se omogućila uporaba šireg raspona kompatibilnih pametnih telefona.

Intuitivna vožnja u potpunoj sigurnosti

Kako bi pružio još udobniju i sigurniju vožnju, PEUGEOT Traveller dolazi s brojnom opremom za pomoć u vožnji najnovije generacije. Određena oprema pojavljuje se po prvi put na vozilu iz game PEUGEOT: upozorenje na trajanje vožnje, sustav praćenja pozornosti, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja na ograničenje brzine te aktivno sigurnosno kočenje.

Driving time warning system dolazi kao serijska oprema i upozorava vozača nakon 2 sata neprekidne vožnje pri brzini od 65 km/h ili više. Svjetlosni indikator popraćen je porukom koja se pojavljuje na instrumentnoj ploči: „Vrijeme je za stanku”.

Nadzor mrtvog kuta obavještava vozača o prisutnosti vozila u mrtvom kutu u desnoj ili lijevoj susjednoj traci. Ta oprema dostupna je sa sustavom pomoći pri parkiranju sprijeda i straga ili sustavom Visiopark 1.

Visiopark 1 upotpunjuje ponudu opreme za pomoć pri parkiranju s prednjim i stražnjim parkirnim senzorima ili stražnjim senzorima s kamerom za vožnju unatrag. Pruža vidno polje od 180 ° iz zračne perspektive za stražnji dio vozila i njegovu okolinu. Kamera za vožnju unatrag prenosi sliku dok se vozilo pomiče. Stražnji pogled uključuje linije koje usmjeravaju i koje se okreću kako se okreće upravljač. Ako se uoči prepreka, automatsko zumiranje područja oko stražnjeg dijela vozila omogućuje prikazivanje udaljenosti od te prepreke. Na taj se način olakšava upravljanje pri vožnji unatrag te poravnavanje vozila u odnosu na linije na parkiralištu te je zajamčeno da neće doći do oštećenja vozila.

Grip Control je sustav pojačanog prianjanja vozila koji je patentirala Grupa PSA Peugeot Citroën. Svrha mu je proširenje uporabe modela PEUGEOT Traveller na ceste i putove sa slabim prianjanjem kao i pružanje pomoći pri kretanju vozila tamo gdje bi vozila s dva pogonska kotača ostala blokirana.

Svestran je i elastičan jer se prilagođava podlozi na koju naiđe, djelujući na prednje kotače, pri čemu vozač uvijek zadržava nadzor nad vozilom. Zapravo vozač u svakom trenutku može odlučiti prepustiti se inteligenciji toga sustava i pustiti ga da djeluje u načinu Standard ili, pak, na kotačiću na središnjoj konzoli armaturne ploče, odabrati način kojim se želi koristiti: Snijeg, Sve podloge, Pijesak, ESP Off.

Safety Pack, dostupan u opciji, ujedinjuje paket za vidljivost i četiri vrste opreme koje se koriste višenamjenskom kamerom smještenom u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla:

–              prepoznavanje prometnih znakova i upozorenja na ograničenje brzine, funkcija koja prepoznaje prometne znakove s ograničenjem brzine i obavještava vozača o tom ograničenju na instrumentnoj ploči. Očitana brzina preporučuje se vozaču kao zadana brzina regulatora ili limitatora brzine. Vozač može prihvatiti taj prijedlog u samo dva poteza. Jednim pritiskom obavlja odabir, a drugim potvrđuje, čime se izbjegava svaka nenamjerna radnja;

–              Driving Attention Alert mjeri zanošenje vozila putem kamere i senzora kuta upravljača. Vizualno i zvučno upozorenje potiče vozača na veću pozornost;

–              sustav za upozorenje za nenamjerno prelaženju crte (AFIL) prepoznaje nenamjeran prelazak preko označene crte na tlu (pune ili isprekidane). U takvoj situaciji, ako pokazivač smjera nije uključen, vozač se upozorava zvukom i vizualnim znakom na instrumentnoj ploči;

–              automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala aktivno je noću i automatski prebacuje duga svjetla na kratka i obrnuto ovisno o drugim vozilima koje je kamera prepoznala.

paket za pomoć vozaču, dostupan u opciji, osim paketa za vidljivost uključuje i tri vrste opreme koje upotrebljavaju senzor na prednjoj strani vozila i/ili višenamjensku kameru smještenu u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla:

–              aktivni regulator brzine jest sustav regulatora/limitatora brzine s funkcijom dodatnog reguliranja u odnosu na udaljenost od vozila ispred. Ova značajka posebice je prikladna za uvjete vožnje na autocesti u djelomično gustom ili neometanom prometu izbjegavajući tako sustavno isključivanje regulatora svaki put kad se pojavi vozilo ispred. Naime, čim senzor detektira vozilo, održava se stalni razmak pri čemu se automatski smanjuje brzina vozila do 20 km/h zahvaljujući kočenju motora djelovanjem na papučicu gasa. Kada se vozni trak oslobodi, regulator ponovo postiže prvotno zadanu brzinu. Ako usporavanje od 20 km/h nije dovoljno za održavanje razmaka, regulator upozori vozača i prepusti mu nadzor nad brzinom vozila;

–              upozorenje na sigurnosni razmak upozorava vozača kada postoji opasnost od neposrednog sudara kako bi vozač reagirao. To vizualno i zvučno upozorenje uključuje se neposredno prije pokretanja aktivnog sigurnosnog kočenja;

–              Active Safety Break nova je generacija sustava automatskog kočenja u nuždi. Kamera i senzor uočavaju opasnost od neposrednog sudara s mobilnim ili fiksnim preprekama te u tom slučaju, u nedostatku kočenja ili kod nedovoljnog kočenja vozača, sustav pokreće maksimalno kočenje umjesto vozača. Time se izbjegava sudar (pri brzini do 30 km/h) ili se ublažavaju njegove posljedice neovisno o brzini vozila sa silom usporavanja do 1 g.

Svakodnevna praktičnost

Odižuće stražnje staklo rijetka je vrsta opreme u segmentu modela PEUGEOT Traveller. Omogućuje jednostavan utovar u prtljažnik, čak i u slučaju parkirnog mjesta koje je preusko za otvaranje vrata prtljažnika. Dostupno je u seriji u paketima opreme Active i Allure.

PEUGEOT Traveller također nudi do 74 litre obujma otvorenih i zatvorenih pretinaca raspoređenih po kabini:

–              dva pretinca za rukavice na suvozačevoj strani (gornji ima zapremninu 7 litara, rashlađen je i može pohraniti pet malih boca od 0,5 l, dok donji ima zapremninu 5 litara) i još jedan zatvoreni pretinac za pohranu dokumenata formata A4 nalazi se iznad armaturne ploče i ima zapremninu od 5 litara te omogućuje primjerice skrivanje pametnog telefona i tableta od znatiželjnih pogleda;

–              dva držača za čaše sa svake strane instrumentne ploče, a u svaki stane boca od 0,5 l;

–              pretinac za sitnice u sredini armaturne ploče;

–              u svim prednjim vratima nalazi se pretinac za sitnice i veliki pretinac zapremnine 8 litara u koji stanu 2 boce od 1,5 l;

–              pretinac zapremnine 5 litara u svim bočnim kliznim vratima;

–              u pretinac od 8 litara u konfiguraciji sa suvozačkom klupom s dva mjesta stane paket od šest boca zapremnine 0,5 l.

Komercijalne izvedbe

NOVI CITROËN JUMPY

Lansiran 1995. i proizveden u više od 600 000 primjeraka, Citroën Jumpy ulazi u novo doba s modelom sasvim nove generacije – Novi Citroën JUMPY. S više od 80 godina iskustva u segmentu lakih gospodarskih vozila, CITROËN donosi rješenje prilagođeno svakodnevnoj upotrebi. Nezaobilazni partner poslovnih korisnika, Novi Jumpy zamišljen je kao učinkovito i ergonomsko vozilo koje je jednostavno i sigurno za upotrebu.

Novi Citroën Jumpy osmišljen je kako bi što bolje odražavao znanje i umijeće marke CITROËN. Na toj se stručnosti temelji jedna od najobuhvatnijih gama lakih gospodarskih vozila koja obuhvaća četiri komplementarna i različita modela: Nemo, Berlingo, Novi Jumpy i Jumper.

Zahvaljujući novoj modularnoj platformi, nova generacija Jumpy-a opremljena je optimiranom konstrukcijom za korisnije, udobnije i sigurnije usluge. Objedinjuje najnovija tehnološka rješenja za pomoć u vožnji i motore koji ga čine idealnim partnerom „junaka svakodnevnice“.

Namijenjen je brojnim poslovnim korisnicima (obrtnicima, građevinarima, dostavljačima, uslužnim djelatnostima, udruženjima…) te dolazi u obliku furgona, kombija, s produljenom kabinom ili kabinom i podnicom. Dolazi u 3 duljine (XS: 4,60 m, M: 4,95m i XL: 5,30m) među kojima svaki poslovni korisnik može birati u skladu s vlastitim potrebama i djelatnostima.

Obilježja novog Citroëna Jumpy su:

– dizajn fluidnih i suvremenih linija. Stil snažnog karaktera, istodobno energičan i siguran;

– učinkovita konstrukcija prilagođena svim potrebama u službi funkcionalnosti, praktičnosti i ergonomije. Njegova modularna platforma po uzoru na EMP2 nudi nosivost do 1400 kg, obujam tovarnog prostora do 6,6 m3 i omogućuje mu da vuče do 2,5 t;

– 3 dostupne duljine, od kojih su se dvije duljine od 4,95 m i 5,30 m smjestile u samo središte ponude na tržištu, a novitet je istodobno kompaktna i praktična izvedba duljine samo 4,60 m. Poput drugih dviju duljina, M i XL, izvedba XS nudi nosivost do 1400 kg te u verziji kombi može prevesti do 9 osoba;

– ograničena visina do 1,90 m na izvedbama XS i M omogućuje mu da pristupi parkirnim mjestima koja su često teška dostupna za vozila iz tog segmenta;

– neviđena modularnost u segmentu uz sustav Moduwork. Pojednostavljuje svakodnevnicu tako što nudi veći obujam s ravnom podnicom kada se bočno suvozačevo sjedalo preklapa prema pregradi, a zahvaljujući velikom otvoru u pregradi nudi do 4 m korisne duljine. Usto, ovo je vozilo pravi ured na kotačima zahvaljujući podesivom pisaćem stoliću te nosačima za tablet i pametni telefon;

– klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem. Neviđena u ovom segmentu, ova vrata pojednostavnjuju utovar i istovar kada su vam ruke pune opreme, paketa ili razne robe;

– udobnost za zadovoljstvo tijela i duha s ugodnom unutrašnjošću, povišenim i udobnim vozačevim položajem te brojnim pretincima. To je zadovoljstvo naglašeno iznimnom zvučnom izolacijom i vrhunskom udobnošću vožnje;

– tehnologije koje pojednostavnjuju život poput Top Rear Vision za bolju preglednost prilikom parkiranja, head-up zaslon u boji i CITROËN Connect Nav s 3D navigacijskim sustavom povezanim s internetom te s glasovnim upravljanjem i dodirnim zaslonom;

– tehnologije u službi sigurnosti, među kojima su i sljedeće funkcije: prilagodljivi regulator brzine vozila, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, sustav praćenja pozornosti i Active Safety Brake;

– razine potrošnje i emisije CO2 koje su „Best in Class” u segmentu (BlueHDi 115 S&S s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem: 5,1 l/100 km i 133 g CO2) te ograničeni troškovi upotrebe zahvaljujući najnovijim dizelskim motorima od 1,6 l i 2 l koji s ručnim mjenjačem ostvaruju 95 KS (210 Nm), a s automatskim mjenjačem EAT6 180 KS (400Nm);

– brojne mogućnosti prilagodbe karoserije kako bi odgovorio na sve potrebe svih zanimanja, poput prerade 4×4 koju je osmislio i konstruirao stručnjak Automobiles Dangel.

ENERGIČAN KARAKTER

Novi Citroën Jumpy dizajniran je po uzoru na osobna vozila i svijet SUV-ova. Odlikuje se fluidnim dizajnom bez agresivnih linija te svojim obujmom ističe pouzdanost i robusnost.

Sprijeda predstavlja kratak poklopac motora, postavljen vodoravno te je naglašen visoko smještenim širokim svjetlima koja ostavljaju dojam dominacije na cesti.

Na prednjoj maski istaknut je potpis Marke čiji se chevroni s obiju strana protežu do svjetala. Prednji kraj naglašen je čvrstim odbojnikom u koji su ugrađene kontrastne crne rešetke ventilacijskih otvora koje ističu robustan stil novog Citroëna Jumpy.

Ovaj upečatljiv stil moguće je naglasiti opcijom Paket Look. Naime, poslovni korisnici koji žele dodatno oplemeniti imidž svog poduzeća novim modelom Jumpy, ova im opcija nudi:

– prednje i stražnje odbojnike, ručice na vratima, kućišta retrovizora i bočne letvice obojene u istu boju kao i vozilo;

– kromiranu prednju masku;

– prednji svjetlosni potpis s vertikalnim dnevnim LED svjetlima i svjetlima za maglu.

Bočni izgled novog Jumpy-a sa širokim kliznim bočnim vratima ukazuje na prostranu unutrašnjost te daje naslutiti brojne mogućnosti uređenja i prerada.

Svojim suvremenim robusnim dizajnom koji se temelji na funkcionalnosti i praktičnosti, Novi Jumpy prirodno se nameće kao idealan partner poslovnih korisnika.

NOVA MODULARNA I UČINKOVITA PLATFORMA

Novi Citroën Jumpy opremljen je najsuvremenijom modularnom platformom po uzoru na EMP2, koja je osmišljena posebno za njega. Njezina je struktura ojačana te poboljšana novim posebnim prednjim i stražnjim osovinama. Tako njezina nosivost doseže 1400 kg te može vući do 2,5 t.

Platforma je modularna zahvaljujući dvama različitim međuosovinskim razmacima (2,92 m i 3,27 m), ali i dvama različitim stražnjim prevjesima (0,80 m i 1,15 m). Njihovom kombinacijom mogu se dobiti 3 duljine: XS od 4,60 m (jedinstvena u segmentu) s kratkim međuosovinskim razmakom, M od 4,95 m i XL od 5,30 m s dugim međuosovinskim razmakom.

Ta nova platforma pruža kompaktne vanjske dimenzije, pri čemu obujam tovarnog prostora iznosi do 6,6 m3.

Za kompaktnost je zaslužna i visina od 1,90 m zbog koje se Novi Jumpy lako kreće u svim uvjetima i na svim mjestima, kao što su podzemne garaže u centru grada, u stambenim kompleksima ili trgovačkim centrima. Tako poslovni korisnici koji moraju u što kraćem roku doći što bliže svojim klijentima mogu uštedjeti na vremenu i biti učinkovitiji.

Osnovne dimenzije furgona

Dimenzije
Model XS M XL
Dužina 4.606 mm 4.956 mm 5.308 mm
Međuosovinsko rastojanje 2.925 mm 3.275 mm 3.275 mm
Dužina podnice 3,32 m 3,67 m 4,02 m
Zapremina prtljažnog prostora 4,6 m3 5,3 m3 6,6 m3
Zapremina prtljažnog prostora * 5,1 m3 5,8 m3 6,6 m3
Nosivost 1.400 kg 1.400 kg 1.400 kg
Prečnik okretanja 11,3 m 12,4 m 12,4 m

 

SVEOBUHVATNA GAMA

Kako bi odgovorio na pojedinačne potrebe svake struke, Novi Jumpy nudi sveobuhvatnu gamu sa sljedećim mogućnostima:

– furgoni: dostupni u 3 duljine, uglavnom su namijenjeni poslovnim korisnicima kojima treba veći obujam tovarnog prostora (od 4,6 do 6,6 m3). S tri razine opreme Confort, Club i Business, furgoni daju prilagođeno rješenje za svako zanimanje.

– produljene kabine: dostupne u duljinama M i XL, namijenjene su poslovnim korisnicima koji moraju prevoziti osobe (najviše 6) i istodobno imati na raspolaganju tovarni prostor do 5,5 m3 (s preklopljenom pregradom) uz sve pogodnosti gospodarskog vozila. Dostupne su i dvije vrste produljenih kabina: izvedba s preklopivom pregradom i klupom s pomoću kojih se tovarni prostor može povećati za 1,5 m3 kada se ne upotrebljavaju stražnja sjedala, te izvedba s fiksnom pregradom.

– šasija: dostupna u duljini M, može se, na primjer, preraditi u vozilo s hladnjačom, ali i u izvedbe velikog tovarnog obujma ili u bilo koju drugu izvedbu.

– kombi: dostupan u 3 duljine, a čak i u verziji XS duljine 4,60 m u kabinu može primiti 9 osoba. Više je namijenjen prijevozu osoba, zabavnim kampovima i mjesnim udrugama kojima je potreban što veći broj sjedećih mjesta i što više prostora.

PRILAGOĐEN SVIM NAČINIMA UPOTREBE

Novi Citroën Jumpy idealan je partner poslovnih korisnika koji su u potrazi za poslovnim rješenjem koje će pojednostavniti njihovu svakodnevnicu.

Domišljat, suvremen i praktičan, Novi Citroën Jumpy opremljen je:

– sustavom Moduwork: zahvaljujući posebnoj pregradi i modularnom bočnom suvozačevom sjedalu u preklopljenom položaju, oslobađa ravnu podnicu. Zajedno s mrežom protiv proklizavanja postavljenom na strani vozačeva sjedala, Moduwork omogućuje produljivanje tovarnog prostora za 1,16 m. Također omogućuje da se kabina novog Citroëna Jumpy preradi u pravi ured na kotačima zahvaljujući sniženom središnjem naslonu za ruke koji je opremljen rotirajućim stolićem s elastičnom i prianjajućom trakom protiv klizanja predmeta (prijenosno računalo, tablet itd.). Osim toga, među dodatnom opremom na raspolaganju su posebni nosači za pametni telefon i tablet;

– kliznim bočnim vratima s automatskim otvaranjem: ekskluzivna u tom segmentu, automatska funkcija omogućuje otvaranje i zatvaranje bočnih vrata bez kontakta. Jednostavnim potezom noge ispod ugla stražnjeg odbojnika vozilo se otključava i klizna vrata pred kojima se nalazite otvaraju se automatski. Istim se pokretom pri udaljavanju od vozila vrata zatvaraju i zaključavaju. Tom se funkcijom također pojednostavnjuje utovar i istovar kada imate pune ruke;

– dvokrilnim vratima s kutom otvaranja od 250°: dostupna su u opciji na izvedbi XL (5,30 m) i ne ometaju kretanje kolnikom kad je vozilo parkirano uz pločnik. Pojednostavnjuju i kretanje oko vozila;

– kompletom drvenih obloga (dostupan u opciji te se postavlja u tvornici). Ovisno o potrebama i području djelatnosti pojedinog poslovnog korisnika, Novi Jumpy na svojim furgonima nudi dvije vrste obloga: od neobrađenog i od obrađenog drva (protuklizno, zaštićeno aluminijskim pragovima, vodonepropusno i lako perivo). Dostupno je nekoliko kombinacija kompleta u svrhu zaštite tovarnog prostora od samog poda i cijelom duljinom obloga na vratima do blatobrana;

– gamom kuka za vuču (dostupne u opciji te se postavljaju u tvornici) koja uključuje električni modul i omogućuje vuču prikolice težine do 2,5 t;

– brojnim pretincima raspoređenima po kabini, od kojih se sprijeda nalaze donji pretinac za rukavice s utičnicom od 3,5 mm i 12 V te USB utičnicom, veliki pretinac ispod suvozačeve klupe u koju stanu, na primjer, cipele i zaštitna kaciga, držači za čaše sa svake strane armaturne ploče, gornji središnji pretinac i dva velika pretinca na prednjim vratima u koje stane boca od 1,5 l.

UDOBNOST MARKE CITROËN U SLUŽBI POSLOVNIH KORISNIKA

Ugodna unutrašnjost

Novi Citroën Jumpy u unutrašnjosti je dizajniran po uzoru na osobna vozila te je prilagođena poslovnim korisnicima kako bi svaki prijevoz bio učinkovit i bezbrižan.

Njegova blago povišena instrumentna ploča pruža osjećaj sigurnosti. Zajedno s povišenim i udobnim vozačevim položajem omogućuje još bolji nadzor nad cestom. Sve je raspoređeno tako da vozaču bude u vidnom polju i nadohvat ruke, primjerice head-up zaslon u boji, 7“ zaslon osjetljiv na dodir, komande za upravljanje grijanjem, pretinci, gumbi za otvaranje bočnih kliznih vrata itd.

Sjedala su obrađena robusnim materijalima te omogućuju iznimnu udobnost. Za Novi Jumpy na raspolaganju je, ovisno o verziji, više presvlaka: od obrađene tkanine s grafičkim efektom (Mica), od impregnirane tkanine i od kombinacije impregnirane i obične tkanine (Silica).

Novi Jumpy u izvedbi furgona i izvedbi s produljenom kabinom opremljen je fiksnim sigurnosnim pregradama (u skladu s važećim europskim propisima za normu ISO 27956 o osiguravanju tereta i zaštiti putnika u slučaju proklizavanja tereta). U opciji je osim tradicionalne pregrade moguće odabrati pregradu Confort. Ta pregrada, osim što putnicima pruža sigurnost, njihovu svakodnevnicu čini udobnom zahvaljujući pjeni koja nudi bolju toplinsku i zvučnu izolaciju od tradicionalnih pregrada. Usto, njezina svijetla tkanena presvlaka i staklo od polikarbonata

donose svjetlost i bezbrižnost u kabinu. Naposljetku, kako bi pospješila tjelesnu udobnost, ova pregrada pruža veći raspon pri namještanju vozačeva sjedala čiji je naslon moguće nagnuti za dodatnih 8,5° te ga pomaknuti unatrag (ovisno o namještenosti sjedala) za 40 mm više u odnosu na standardnu pregradu.

Optimalna udobnost u vožnji

Bez obzira na stanje cesta, Novi Citroën Jumpy nudi najvišu razinu udobnosti u vožnji, osobito zahvaljujući osovinama koje omogućuje vrlo precizno upravljanje uz istodobno očuvanje izvrsne amortizacije. Novi Jumpy opremljen je ojačanom prednjom osovinom Pseudo MacPherson sa stabilizatorom te novom stražnjom osovinom s trokutastim ramenima pa njegova nosivost doseže 1400 kg. Uz te osovine moguć je pogon 4×4 (prerada koju je izvelo poduzeće DANGEL).

Kako bi se zajamčila najviša razina udobnosti u punom ili praznom vozilu, Novi Jumpy opremljen je oprugama promjenjive krutosti te amortizerima promjenjive amortizacije prilagođene opterećenju (AMVAC), „pasivnim“ sustavom koji omogućuje promjenu amortizacije ovisno o položaju karoserije.

Povezivanjem tih dviju novih osovina dobiven je izniman spoj ponašanja na cesti i udobnosti kada je vozilo pod opterećenjem i kada je prazno, pri čemu je očuvan izniman užitak u vožnji koji premašuje sve standarde segmenta.

TEHNOLOGIJE KOJE ŽIVOT ČINE LAKŠIM

Opuštena i jednostavna vožnja

Osim funkcija koje su korisne u svakodnevici kao što su otključavanje i pokretanje vozila bez ključa (ADML) te klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem, Novi Citroën JUMPY nudi razne tehnologije koje pojednostavnjuju vožnju:

– novi  7“ zaslon osjetljiv na dodir, koji omogućuje upravljanje svim funkcijama medija, telefona i navigacije. Opremljen je vrhunskim dodirnim zaslonom koji je dovoljno lagano dodirnuti vrškom prsta;

– funkcija Mirror Screen koja omogućuje potpuno sigurno korištenje aplikacija s pametnog telefona na 7 „ zaslonu osjetljivom na dodir. Ta se funkcija nudi s dvama tehnologijama: Apple CarPlayTM i MirrorLink®;

– CITROËN Connect Nav, novi navigacijski sustav 3D, osjetljiv na dodir i spojen s internetom u stvarnom vremenu. Tom novom generacijom navigacije upravlja se glasovnim prepoznavanjem ili putem 7“zaslona osjetljivog na dodir. CITROËN Connect Nav povezan je s internetskim uslugama kao što je TomTom Traffic, funkcija koja nudi informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu, pronalazi benzinske postaje i parkirališta te njihove cijene, pruža informacije o vremenu i pronalazi mjesne znamenitosti. Korisnici će znati cijeniti i opciju upozorenja na opasna područja, koja omogućuje vizualno i zvučno obavještavanje o područjima s čestim nesrećama i opasnim područjima (ta je usluga dostupna u svim zemljama Europe osim Švicarske). CITROËN Connect Nav uključuje i funkciju Mirror Screen;

– head-up zaslon u boji omogućuje vozaču da neprekidno gleda cestu i da u vidnom polju na prozirnoj ploči ima sve bitne informacije za vožnju (trenutačnu i preporučenu brzinu, postavljenu brzinu na regulatoru/limitatoru brzine, postavke navigacijskog sustava i upozorenje na opasnost od sudara). To je novost među vozilima u tom segmentu;

– automatsko uključivanje dugih svjetala. Taj sustav upravlja izmjenama dugih i kratkih svjetala kada zamijeti automobile u prometu. Aktivan je noću za brzine veće od 25 km/h, a deaktivira se na brzini manjoj od 15 km/h;

– pogled straga odozgo. Taj je sustav posve ekskluzivan i pomoću njega stražnja kamera šalje prikaz stražnjeg prostora do 180°, gledano s visine, na dodirni zaslon od 7’’. Kada se vozilo približi prepreci, sustav sâm približi sliku stražnjeg prostora kako bi se točnije prikazala preostala udaljenost. Također je na raspolaganju klasična kamera za vožnju unatrag s prikazom slike na unutarnjem osvrtnom zrcalu te senzori za pomoć pri parkiranju sprijeda i straga;

– Grip Control, usavršen sustav protiv proklizavanja koji optimira prianjanje prednjih kotača ovisno o vrsti podloge. Grip Control se može upariti s opcijom Paket Gradilište (povećana nosivost, ovjes povišen za 20 mm, zaštitna ploča ispod motora) kojim se pospješuje prianjanje novog modela Jumpy na zahtjevnim podlogama, na primjer, na gradilištima, neasfaltiranim cestama ili putovima.

Tehnologije u službi sigurnosti

Novi Jumpy pravi je primjer tehnologije kojom se predviđaju opasnosti i koja pomaže u vožnji kako bi ona bila još sigurnija i bezbrižnija. Ugrađene su sljedeće tehnologije:

– prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine. Taj je sustav prava novost, radi pomoću kamere smještene u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla i upotpunjuje podatke opcionalnog navigacijskog sustava. Tako vozač u svakom trenutku raspolaže informacijama o trenutačnim ograničenjima u prometu. Kada kamera prepozna prometni znak s ograničenjem brzine, vozač može pritiskom tipke prihvatiti preporučenu brzinu i postaviti je kao brzinu regulatora ili limitatora;

– Active Safety Brake. Omogućuje smanjenje tjelesnih ozljeda putnika time što koči umjesto vozača zahvaljujući višenamjenskoj kameri smještenoj u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla, i to u sljedećim slučajevima:

o             pri brzini od 0 do 30 km/h: sprječava sudar sa statičnim ili pokretnim preprekama ili s pješacima,

o             pri brzini višoj od 30 km/h: smanjuje brzinu prije sudara;

– ultrazvučni sustav za nadzor mrtvog kuta, koji narančastom diodnom lampicom ugrađenom u kut retrovizora obavještava vozača o prisutnosti vozila u mrtvom kutu. Sastoji se od četiri senzora smještenih na prednjem i stražnjem odbojniku i aktivan je na brzini od 12 do 140 km/h;

– prilagodljivi regulator brzine vozila, koji omogućuje vozaču da dopusti vozilu da se prilagodi brzini vozila koje se nalazi ispred njega. Taj automatski sustav regulacije može smanjiti brzinu za do 20 km/h tako da utječe samo na papučicu gasa, bez pritiskanja kočnice. Taj je sustav posebno prilagođen umjereno gustom prometu, primjerice na autocesti;

– upozorenje na opasnost od sudara (ARC), sustav koji obavještava vozača kada postoji opasnost od neposrednog sudara kako bi vozač reagirao. Upozorenje je zvučno i vizualno. Uključuje se neposredno prije pokretanja automatskog kočenja. Djeluje na temelju dva stupnja za uključivanje:

o             razina opasnosti 1: narančasto upozorenje koje obavještava o premaloj udaljenosti od prethodnog vozila,

o             razina opasnosti 2: crveno upozorenje koje obavještava vozača da treba kočiti;

– sustav za upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka (AFIL), koji upozorava vozača kada automobil prijeđe crtu, a da pokazivač smjera nije uključen. Sustav prepoznaje nenamjeran prelazak preko označene crte na tlu (pune ili isprekidane) i upozorava vozača zvukom i vizualnim znakom na instrumentnoj ploči;

– sustav praćenja pozornosti. Taj sustav nadzire ponašanje vozača putem višenamjenske kamere smještene u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla koja bilježi učestalost prelaska preko crte na cesti. U slučaju smanjenja pozornosti, vozač dobiva zvučno i vizualno upozorenje.

Sve te inteligentne tehnologije cestu čine sigurnijom kako bi vožnja više nego ikad prije bila vrijeme uživanja i opuštenosti.

Pet zvjezdica EuroNCAP

Novi Citroën Jumpy dobio je maksimalnih pet zvjezdica na testiranju EuroNCAP. Taj rezultat nagrada je za rad uložen u razvoj tog vozila, ali i za brojnu opremu za udobnost i sigurnost te za modularnu platformu najnovije generacije.

MOTORI NAJNOVIJE GENERACIJE

Novi Citroën Jumpy nudi sedam pogonskih sklopova od kojih svi imaju dizelske BlueHDi motore. Ta nova generacija motora koju CITROËN nudi od kraja 2013. omogućava osjetno smanjenje emisije dušikovih oksida (NOx) i ujedno smanjuje emisiju CO2 zahvaljujući inovativnom ispušnom sustavu koji čine:

– oksidacijski katalizator na izlazu iz motora koji uklanja ugljikovodike (HC) i ugljikov monoksid (CO) nastale izgaranjem;

– sustav SCR (Selective Catalytic Reduction), smješten ispred filtra krutih čestica, koji ubrizgavanjem Adblue®* (mješavine vode i ureje) do 90 % dušikovih oksida (NOx) pretvara u vodenu paru (H2O) i dušik (N2), oba neškodljiva plina;

– filtar krutih čestica s dodatkom, koji je grupa PSA Peugeot Citroën predstavila na svjetskoj pretpremijeri 2000., za eliminaciju do 99,9 % krutih čestica;

Inovativnu i jedinstvenu konstrukciju ispušnog sustava čini precizan raspored tehnologija: katalizator SCR smješten je ispred filtra krutih čestica s dodatkom i jedini je sustav naknadne obrade koji emisiju NOx može smanjiti do 90 %, a ujedno i emisiju CO2 do 4 %.

 

Različitim dizelskim motorima kojima je opremljen Novi Citroën JUMPY postižu se sljedeće vrijednosti potrošnje u mješovitoj vožnji i emisije CO2 (kod duljine XS):

– BlueHDi 95 s ručnim mjenjačem (70 kW – 210 Nm pri 1750 o/min): 5,5 l/100 km i 144 g/km CO2

– BlueHDi 95 S&S ETG6 (70 kW – 240 Nm pri 1750 o/min ): 5,2 l/100 km i 135 g/km CO2

– BlueHDi 115 S&S s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (85 kW – 300 Nm pri 1750 o/min): 5,1 l/100 km i 133 g/km CO2

– BlueHDi 120 s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (90 kW – 340 Nm pri 2000 o/min): 5,5 l/100 km i 144 g/km CO2

– BlueHDi 120 S&S s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (90 kW – 340 Nm pri 2000 o/min): 5,3 l/100 km i 139 g/km CO2

– BlueHDi 150 S&S s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem (110 kW – 370 Nm pri 2000 o/min): 5,3 l/100 km i 139 g/km CO2

– BlueHDi 180 S&S EAT6 (130 kW – 400 Nm pri 2000 o/min): 5,8 l/100 km i 151 g/km CO2

*Adblue® se nalazi u spremniku od 22,4 litre. Taj je obujam dovoljan za vožnju od 15 000 km. Jednostavno se puni kroz otvor na prednjem dijelu vozila pokraj stepenice na vozačevim vratima.

Ograničen trošak upotrebe

Ta nova izvedba modularne platforme ima sve pogodnosti platforme EMP2, što je omogućilo ugradnju dizelskih motora BlueHDi. Uz te motore najnovije generacije i aerodinamičnu siluetu te uravnoteženu masu (ovisno o motoru, 100 do 150 kg manja masa u odnosu na Jumpy prethodne generacije), postiže se potrošnja i emisija CO2 „Best in Class“ u segmentu.

Osim optimalne potrošnje goriva, tim motorima omogućuje se smanjenje troška upotrebe jer interval servisiranja iznosi 40 000 km ili dvije godine*.

PRERADA KAROSERIJE

Novi Jumpy, baš kao i njegov prethodnik, može se, ovisno o njegovoj namjeni, preraditi kod naših partnera za preradu karoserije.

Kako bi se dodatno obogatila ponuda CITROËN koja, iako je vrlo opširna, ne može u potpunosti odgovoriti na izrazito specifične zahtjeve privatnih ili poslovnih korisnika, sklopljena su partnerstva sa stručnjacima za karoserije i njihovu preradu kako bi se svakoj potrebi pristupilo na poseban način.

Naš je tim za “odnose sa stručnjacima za karoserije” od početka projekta surađivao s glavnim prerađivačima kako bi osigurao da je Novi Jumpy moguće preraditi kako je predviđeno u ponudi samog proizvođača.

4×4 by DANGEL

S više od 40 000 vozila s pogonom 4×4 od 1980., Automobiles Dangel nametnuo se kao veliki europski proizvođač u segmentu pogona 4×4 te već više od 35 godina surađuje s grupom PSA. Na temelju tog iskustva, PSA i Dangel su od samog početka izrade novog modela Citroën Jumpy zajedno surađivali kako bi razvili određeni broj elemenata koji će pojednostavniti njegovu kasniju preradu.

Automobiles Dangel može Novi Jumpy preraditi u verziju s pogonom 4×4 ako je opremljen sljedećim 2-litrenim motorima s ručnim mjenjačem: BlueHDi 120 s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, BlueHDi 120 S&S s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i BlueHDi 150 S&S s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem

Posebnosti pogona 4×4

Kako bi se kretao jednako kao i u povoljnim uvjetima, čak i na vrlo neravnoj podlozi, Automobiles Dangel nudi dvije različite povišene verzije (ovisno o potrebama korisnika), jedna je namijenjena vožnji po cestama i za sve prilike, a druga ima znatno povišeno podvozje

(+ 60 mm sprijeda i straga u odnosu na osnovnu izvedbu novog modela Jumpy)

Pogon na sva četiri kotača na zahtjev

Izvedbe novog modela Jumpy s pogonom 4×4 koje je preradio Automobiles Dangel bolje se prilagođavaju pogonu na sva četiri kotača za potrebe vožnje na cesti ili na neravnim podlogama.

Zbog višenamjenske upotrebe “dva odnosno četiri pogonska kotača”, koju mu omogućuje oprema za pogon 4×4, ovo vozilo istodobno može:

– zadržati ležanje na cesti i značajke svojstvene učinkovitoj osnovnoj izvedbi novog modela Jumpy

(dva pogonska kotača);

– osigurati, uključivanjem pogona 4×4, kretanje i okretnost u otežanim uvjetima prianjanja;

– optimizirati potrošnju goriva i smanjiti trošenje guma u načinu rada “Eco 2 WD”.

Zaključavanje stražnjeg diferencijala

Osim višenamjenske upotrebe koju omogućuje uključivanje pogona 4×4 (4 WD), za iznimno otežane uvjete Automobiles Dangel u opciji nudi zaključavanje stražnjeg diferencijala (Rear Lock). Ono se uključuje putem kotačića na armaturnoj ploči i omogućuje prelazak prepreka ili udubljenja na cesti, osobito kada dijagonalno suprotni kotači ne prianjanju uz tlo.

Osim izmjenama koje se odnose na pogon na sva četiri kotača, te su izvedbe po svemu identične novom modelu Jumpy s dva pogonska kotača. Tako se izvedbe za osobne i gospodarske namjene s pogonom 4×4 Dangel odlikuju svim elementima udobnosti, sigurnosti i praktičnosti koji krase vozila s dvama pogonskim kotačima od kojih su nastali.

Peugeot Expert

Peugeot predstavlja novu generaciju popularnog modela Expert, koji u segment lakih komercijalnih vozila uvodi dosta tehničkih noviteta i još veću upotrebljivost i fleksibilnost.

Novi Expert, dizajniran je da odgovori različitim potrebama korisnika, te podigne nivo efikasnosti. Postavljen je na modularnu EMP2 platformu, te kombinuje kompaktne vanjeske dimenzije, sa maksimalnim tovarnim kapacitetima. Vozilo je nastalo zajedničkim radom grupacije PSA i Toyote, pa su putničke varijante ovih vozila predstavljene nedavno, na sajmu automobila u Ženevi.

Tako novi Expert dijeli platformu, karoserijske elemente, kao i sigurnosne sisteme sa modelom Traveller (link), koji se krajem prošle godine okitio sa 5 EuroNCAP zvjezdica.

Ono po čemu se ovaj model ističe su niska potrošnja goriva, emisija CO2, već od 133 g/km, zadovoljavanje Euro6 normi zahvaljujući primjeni SCR tehnologije, te hands-free bočnim kliznim vratima, modularnu kabinu sa Moudwork sistemom sa kojim se povećava prtljažni prostor…

Budućim kupcima će biti ponuđen zaista bogat izbor mogućnosti, čto standardne, što dodatne opreme.

Novi Expert će biti dostupan sa tri dužine karoserije: Compact (4.606 mm), Standard (4.956 mm) i Long (5.308 mm), sa međuosovinskim rastojanjima od 2.925 mm (Compact) i 3.275 mm (Standard i Long).

U zavisnosti od dužine karoserije, zapremina prtljažnog prostora iznosi 4,6 m3 (Compact), 5,3 m3 (Standard) i 6,1 m3 (Long), dok se uz Moudwork sistem, ta zapremina povećava na 5,1, 5,8 odnosno 6,6 m3 (respektivno), uz maksimalni tovarni kapacitet od 1.400 kg.

Pristup tovarnom prostoru omogućuju bočna klizna vrata, kao i stražnja vrata (50:50), koja se mogu otvoriti pod uglom od 250°, kako bi se mogao obaviti utovar viljuškarom. Uz to, širina podnice između lukova točkova iznosi 1.260 mm, pa je omogućen utovar standardnih euro paleta.

Također, vozačima je na usluzi šitav niz pomoćnih sistema, kao što su: Road Sign Reading, Speed Limit Recommendation, Driver Attention Alert, Lane Departure Warning System, Active Cruise Control, Distance Alert, Active Safety Brake, kamera za vožnju unatrag, te još mnogo toga vezano za navigaciju i konekciju.

Sa novim modelom, Peugeot ima ozbiljne ambicije na tržištu, budući da su u njegov razvoj uložena značajna sredstva.

Komentariši