Fiat Professional slavi 35 godina postojanja modela Ducato, koji je i danas jedno od najpopularnijih vozila u svojoj klasi u Evropi, a koji je slavu stekao zbog svestranosti, upotrebljivosti, snage i niskih troškova.

Prvi Ducato imao je pogon na prednje točkove i veliki tovarni kapacitet, a prvi modeli proizvedeni su krajem oktobra 1981. godine, u mjestu Val di Sangro, u poznatoj tvornici Sevel (Società Europea Veicoli Leggeri). Proizvodnja se odvija i danas, a o intenzitetu proizvodnje i tržišnom uspjehu, najbolje govori činjenica da je 5 milioniti primjerak (regija EMEA) isporučen prošle godine.

Fiat-Professional_Ducato-35-anni_01_kamioni_ba

Tokom godina, Ducato se postepeno razvijao, te je proizveden u više od 10.000 varijanti, a dostupan na tržištima 80 zemalja širom svijeta. Zbog velikog izbora varijanti, moguže su različte nadgradnje za specijalne namjene, kao i posebne izvedbe za kampervan.

Prva generacija Ducata (1981-1990)uvodi niz novih rješenja, kao što su motor smješten poprečno, prednji pogon, te objedinjene kabina i prtljažni prostor. Varijante su uključivale dvije visine karoserije, dva međuosovinska rastojanja (2.923 i 3.653 mm), prtljažni prostor maksimalne zapremine od 9,8 m3 i dozvoljena masa od 2.800 kg. Tokom 1984, revidiran je stražnji ovjes, što je rezultiralo potpuno ravnom podnicom, 1985. uvedena je Maxi verzija sa ukupnom masom od 3.500 kg, te 1989., varijanta sa Steyr-Puch pogonom na sve točkove.

Nakon 10 godina, uvedena je druga generacija (1990-1994), koja je imala snažniji motor, uvedeno je i treže međuosovinsko rastojanje (3.200 mm), a predstavljen je i potpuno električno pokretan Fiat Ducato Elettra.

Treća generacija Ducata lansirana je 1994. godine (1994-2002), sa novim dizajnom kabine inspirisanom profesionalnim potrebama i boljom aerodinamikom (Cx = 0,35). Poboljšana su i ergonomska rješenja, što su prepoznali i specijalizirani novinari, pa je Ducato nagrađen titulom International Van of the Year 1994.

Fiat-Professional_Ducato-35-anni_03_kamioni_ba

Dalja poboljšanja usmjerena su na komfor i efikasnost, pa je četvrta generacija (2002-2006) dobila novi motor sa direktnim ubrizgavanjem i common-railom, što se značajno odrazilo na performanse i potrošnju goriva. Uz neke nove stilske elemente, Ducato uvodi i alternativna rješenja, odnosno pogon na metan (CNG), čime je postavio temelje za uspjeh brenda kao evropski lider u sektoru.

Peta generacija, uvedena 2006. godine (2006 – 2014) donosi proširenje asortimana i fleksibilnosti, i po prvi put uvodi tovarnu zapreminu od 17 m3 sa pogonom na prednje točkove. Novi model se hvali visokim nivoom efikasnosti i izuzetno niskim troškovima, te niske emisije polutanata, zahvaljujući motorima sa MultiJet tehnologijom druge generacije.

Aktuelna, šesta generacija, lansirana je na tržište 2014. godine i donijela maksimalno opterećenje prednje osovine od 2.100 kg (2.500 kg stražnja osovina), maksimalnu nosivost od 2.100 kg, te po prvi put, zračni ovjes stražnje osovine.

Tokom godina, Ducato je prešao granice Evope, pojavio se u Rusiji, Južnoj Americi, Bliskom Istoku i Australiji. Tokom 2013. godine, Ducato se pod imenom RAM Promaster našao i na tržištu Sjeverne Amerike, čime Fiat Chrysler pokazuje svoje globalno prisustvo u segmentu komercijalnih vozila.

Fiat-Professional_Ducato-35-anni_06_kamioni_ba