Iveco predstavlja konceptnu viziju dugoprugaškog kamiona/tegljača koji neće ostavljati trag (Zero Impact) na okoliš i predstavljati potpuno održiv transportni sistem.

Prije svega pogonski sistem je osmišljen tako da stvara maksimalne uštede. Kao gorivo koristi LNG, preciznije Bio-LNG, pa je emisija drastično manja, a emisija CO2 neutralna. Motor razvija 460 KS uz 2.000 Nm obrtnog momenta, a za prenos snage zadužen je 16-stepeni automatizirani Powershift mjenjač. Izuzetna pažnja posvećena je aerodinamici, što dodatno smanjuje potrošnju. Kod ovako riješenog motora, posebno je značajno podmazivanje, pa je tehnološki partner Petronas pripremio posebno Urania motorno ulje niskog viskoziteta. Kao tehnološki partner, Michelin je pripremio inovativne gume MICHELIN X® LINE™ ENERGY™, ocijenjene oznakom AAA za otpor kotrljanju, sa senzorima pritiska (Tyre Pressure Monitoring System) u flegama, sa kojima se postiže dodatna ušteda od 1 l/100 km.

Iveco_Z_Truck_f_kamioni_ba

Još jedna novost je rezervoar za gorivo, nastao u saradnji sa kompanijom SAG, sačinjen od aluminija, te sa posebnim sistemom izolacije nazvanog MLI (Multi  Layer  Insulation), odnosno višeslojne reflektivne folije koja štiti gorivo od toplotnog zračenja. Takav rezervoar dozvoljava optimalno iskorištenje prostora, pa dva rezervoara imaju ukupnu zapreminu od 1.200 l, što omogućuje autonomiju od 2.200 km (60% više u odnosu na aktuelni Stralis NP).

iveco_z_truck_interior_and_hmi_jpg

Također, tu je sistem koji koristi toplotu izduvnih gasova (Waste  Heat  Recovery  system) i pretvara je u mehanički rad, a funkcioniše u Rankineovom ciklusu, te na taj način dodatno povećeva iskorištenje energije iz goriva.

Primjenom svega pomenutog, potrošnja goriva se smanjuje za nevjerovatnih 33%, u odnosu na konvencionalne kamione.

Izuzetna pažnja posvećena je unutrašnjosti kabine koja se može rekonfigursati u zavisnosti od potreba: vožnja, automatizirana vožnja, kancelarija, odmor, a tu je i adaptivni HMI (Human Machine Interface) koji osigurava potrebne informacije u pravo vrijeme i na pravom mjestu.

Iveo_Z_Truck_k_kamioni_ba

Kako bi se postigao maksimalan nivo sigurnosti, vozilo je opremljeno brojnim senzorima, što predstavlja evolutivni korak prema automatiziranoj vožnji, koja je izvjesna u bliskoj budućnosti.

Sa ovim vozilom, Iveco pokazuje spremnost u usvajanju inovacija i novih tehnologija usmjerenih ka postizanju što manjih troškova, podizanju nivoa sigurnosti i smanjenju ljudskog rada, zamora i eventualnih grešaka. O nivou inovativnosti svjedoči 29 ugrađenih patenata.

Iveco_Z_Truck_r_kamioni_ba