Sa svojom novo generacijom, popularno NextGenScania, ovaj proizvođač pokušava podići nivo sigrunosti, kako za vozača i suvozača, a tako i za sve učesnike u soabraćaju, na najviši mogući nivo, te stvoriti najsigurniji kamion na svijetu.

Tokom razvojne faze, ukupno je 40 kamiona žrtvovano upravo na tom sigurnosnom zadatku. Ipak, niti jedna kamionska žrtva se ne može mjeriti sa ljudskim životima, stoga su svi testovi brižljivo planirani.

Chrash test car to truck in 70 kph, 75% overlap. Netherlands Photo: Peggy Bergman 2015
Chrash test car to truck in 70 kph, 75% overlap. Photo: Peggy Bergman
Chrash test car to truck in 70 kph, 75% overlap. Netherlands Photo: Peggy Bergman 2015
Chrash test car to truck in 70 kph, 75% overlap. Photo: Peggy Bergman

Svaki crash test planiran je duže od godinu dana, za pripremu svakog od takvih testova utošeno je  šest do osam sedmica, a sami testovi trajali su djeliće sekunde.

U strogo kontrolisanim testnim uslovima i na posebnim poligonima, kamioni su prevrtani i udarani, sa prilkolicom, bez prikolice, sa simulacijom prikolice… žrtvovano je i nekoliko putničkih automobila.

Scania_sigurnost_Thor1_kamioni_ba Scania_sigurnost_Thor2_kamioni_ba

Crash test. Flat barrier 15 km/h. Helmond, Netherlands Photo: Dan Boman 2015
Crash test. Flat barrier 15 km/h. Helmond, Netherlands Photo: Dan Boman

Kako bi se izbjegla svaka opsanost od povreda, kamionima je upravljanoo daljinski, a umjesto vozača, na sjedištu je sjedio Thor, napredna testna lutka, sa više senzora nego ostala braća, te sa torzom, sa istim brojem rebara kao i ljudsko biće.