Scania je nedavno predstavila novu kamionsku generaciju, popuarna R serija je temeljito obnovljena, a S serija je novitet koji redefiniše kamionski svijet.

Već na prvi pogled nova S serija izgleda impozantno, a dizajn se ne temelji samo na dobrom izgledu. Iako su dizajnerske smjernice jasne i prepoznatljive, posebna pažnja posvećena je aerodinamici, koja je jedan od veoma bitnih elemenata koji utiču na smanjenje potrošnje goriva i poboljšane performanse. Konture kabine su zaobljene, što olakšava opstrujavanje zraka oko kabine. Prednji dio je blago zakošen što daje oblik klina, bočni i krovni deflektori dodatno poboljšavaju aerodinamiku, ali i smanjuju osjetljivost na bočni vjetar, buku koju stvara zrak prilikom kovitlanja i prskanje vode sa kolovoza prilikom vožnje u kišnim uslovima. Svi ti, naizgled sitni detalji brižljivo su oblikovani i provjereni u zračnom tunelu, te optimizirani kako bi istovremeno zadovoljili i funkcionalnost i estetiku.

Wind tunnel test The Netherlands Photo: Dan Boman 2016
Wind tunnel test, The Netherlands, Photo: Dan Boman 2016

Next Generation Scania: Services

Unutrašnjost nove S serije podiže letvicu u pogledu udobnosti i luksuza, kako bi se vozač na dugim putovanjima što manje zamarao. Ravna podnica prostrane kabine,  prošireni pretinci za odlaganje i izvanredan pregled iz vozačke pozicije samo pridonose jedinstvenoj atraktivnosti. Vozačko sjedište ima novu posturu, ostakljene površine su povećane, posebno su spušteni bočni prozori, a i kontrolna tabla je postavljena nešto niže, kako bi se postigla bolja preglednost.

Next Generation Scania: InteriorScania_S_vv_kamioni_ba

Poboljšan je prednji zračni ovjes, izolacija i pozicija pogonskog sklopa (motor i mjenjač), kako bi se smanjila buka i vibracije u kabini, ali i poboljšala vozna svojstva, stabilnost, upravljivosti i sigurnost.

Odabir upotrijebljenih materijala, izrada i završna obrada, kao i oprema kabine su besprijekorni i beskompromisni, a za odmor vozača namijenjen je donji krevet koji može biti širok 1 m. Svaki detalj unutrašnjosti kabine kreiran je tako da stvori ugodno okruženje za vozača, budući da je to njegovo, ne samo radno, već često i životno mjesto.

Kabina je dostupna u nekoliko varijanti, a dolazi sa dvije visine: Sleeper cab normal visine 3.800 i Sleeper cab Highline visine 4.000 mm. Donji ležaj može biti širine 800 – 1.000 mm, dok je gornji ležaj širok 600, odnosno 700 – 800 mm u Highline kabini.

kabine_kamioni_ba

U cilju smanjenja potrošnje, revidirani su i motori, pa su prerađene komore za sagorijevanje i njektori. Radna temperatura ulja je povećana, a tu su i novi ventilatori, većeg prečnika, sa direktnim pogonom, a sve u cilju održavanja optimelne temperature motora, čak i pri niskim temperaturama okoline. Generalno gledano, sa svim ovim poboljšanjima, moguće je smanjenje potrošnje goriva i do 5%, što znači da bi tipičan dugoprugaš, koji godišnje prevali oko 150.000 km, mogao uštedjeti oko 2.000 l goriva.

14149-003

Novu ponud čine motori radnih zapremina od 13 i 16 l, u intervalu snage od 410 do 730 KS, dok će se 13-litarski motor sa 370 KS pojaviti na tržištu nešto kasnije.

Motor 13 l, 6 cilindara, Euro VI
Snaga Obrtni momenat Tehnologija PTO
410 KS pri 1.900 o/min 2.150 Nm pri 1.000 – 1.300 o/min SCR 600 Nm
450 KS pri 1.900 o/min 2.350 Nm pri 1.000 – 1.300 o/min SCR 600 Nm
500 KS pri 1.900 o/min 2.550 Nm pri 1.000 – 1.300 o/min SCR 600 Nm
Motor 16 l, V8, Euro VI
520 KS pri 1.900 o/min 2.700 Nm pri 1.000 – 1.300 o/min EGR + SCR 600 Nm
580 KS pri 1.900 o/min 3.000 Nm pri 1.000 – 1.350 o/min EGR + SCR 600 Nm
730 KS pri 1.900 o/min 3.500 Nm pri 1.000 – 1.400 o/min EGR + SCR 600 Nm

 

Također, tu je i veliki izbor konfiguracija tegljača i rigidnih kamiona sa različitim međuosovinskim rastojanjima, koji će zadovoljiti sve potrebe korisnika.

Konfiguracije tegljača
Konfiguracije tegljača
Konfiguracije rigidnih kamiona
Konfiguracije rigidnih kamiona