Korištenje mobilnih telefona i brojnih aplikacija ometaju sobraćaj sve više i više.  Ford je nedavno vršio ispitivanje na uzorku od 10.000 ispitanika širom Evrope, većina anketiranih, njih 57% koristi svoje uređaje kada su na ulici ili trotoaru, a čak 47% je priznalo da koristi ove uređaje (razgovara na telefon) i kada prelazi ulicu, na pješačkom prelazu ili čak na neobilježenom mjestu.  Prema zvaničnim podacima, više od 70.000 pješaka je izgubilo živote na evropskim putevima između 2004. i 2013. godine. Također, ni vozači nisu imuni od korištenja mobilnih uređaja, a dovoljan je samo djelić sekunde, da vozač skrene pažnju i izazove nezgodu većih ili manjih razmjera.

Kako bi smanjio rizik od ovakvih nezgoda, Ford uvodi novu tehnologiju, sistem kočenja nazvan Pre-Collision Assist i Pedestrian Detection, koji može da detektuje pješake i utvrdi da je nalet neizbježan. Vozač prvo primi zvučni signal i vizuelno upozorenje na tabli sa instrumentima, te ukoliko ne raguje, sistem skraćuje vrijeme vrijeme potrebno za kočenje , smanjivanjem zazora između diskova i kočionih obloga. Ukoliko vozač ni tada ne reaguje, kočnice se automatski aktiviraju i zaustavljaju vozilo.

Sistem funkcioniče tako što detektor za pješake obrađuje informacije sa radara smještenog u braniku i kamere postavljene u vjetrobran, koja u vlastitoj bazi podataka prepoznaje oblik pješaka na cesti, kako bi ga razlikovala od ljudi uz cestu, u krajoliku, ili od drveća i saobraćajnih znakova.

Pedestrian_Detection_kamioni_ba

Ova tehnologija sada je dostupna na modelima Ford Transit i Transit Custom, i to je prvi put da je ova tehnologija dostupna i na lakim komercijalnim vozilima ove klase. Podsjetimo, ova tehnologija je već dostupna na putničkim vozilima, a prvi put predstavljena na modelu Ford Mondeo.

Ovo pomagalo posebno je korisno za dostavljače i druge kombi vozače, ne samo kao pomoć u sprječavanju nesreća, nego kao pomoć u sprječavanju incidenata koji nisu izazvani krivnjom vozača.

„Dovoljan je samo djelić sekunde nepažnje  vozača, a to može biti trenutak kada neoprezni pješak zakorači na cestu“, objašnjava Gregor Allexi, inženjer aktivne sigurnosti u Ford Europe. „U takvim slučajevima, tehnologija Pedestrian Detection može pomoći da se izbjegne nesreća, ili bar smanji težinu posljedica“.

U novim modelima Ford Transit i Ford Transit Custom primijenjene su i još neke moderne tehnologije koje podižu nivo sigurnosti i pomažu vozaču u različitim situacijama. Tu su još i Adaptive Cruise Control, koji omogućuje vozaču da podesi željenu brzinu, te pomoću radarskog sistema održava podešeno rastojanje sa vozilom ispred.

Adaptive_cruise_control_kamioni_baSide_Wind_kamioni_ba Sign_Recognition_kamioni_ba

Trafic Sign Recognition je sistem koji koristi kameru, te prpoznaje sobraćajne znakove, posebno ograničenja brzine, te o tome upozorava vozača. Side Wind Stabilistabilisation je sistem posebno pogodan za vozila sa visokim profilom. Ovaj sistem, pomoću senzora, nadzire vozilo 100 puta u sekundi i detektuje udare bočnog vjetra. Sistem pomaže vozaču u održavanju željenog pravca, a po potrebi može da aktivira kočnice samo sa jedne (bočne) strane vozila, te tako održi njegovu stabilnost u rizičnim situacijama.