International Bus & Coach Competition (IBC) je ove godine na test okupio najtežu autobusku kategoriju, svi na tri osovine i svi na sprat. U oštroj konkurenciji našli su se Neoplan Skyliner, Van Hool Astromega i VDL Futura FDD2, dakle autobusi namijenjeni za duga putovanja i veliki broj putnika.

IBC-2016_kamioni_ba

U ovoj klasi autbusa greške su neoprostive, što znači da svi autobusi, jednostavno, moraju zadovoljavati najstrožije zahtjeve i operatora i putnika. Dok su putnicima najvažniji udobnost prostranost, komfor i sigurnost, operatori traže ekonomičnost, niske troškove, pouzdanost…

Kako bi uporedni testovi bili što objektivniji, proizvođači su isporučili vozila sa uporedivom opremom: svi su imali proširena vrata, ulaznu platformu i posebno mjesto predviđeno za invalidska kolica. Također, sva vozila bla su opterećena balastom od 5.800 kg: lutke napunjene vodom koje imitiraju putnike i vreće s pijeskom u prtljažnom prostoru. Tako opremljeni autobusi upućeni su na testne vožnje u dužini od preko 5.000 km.

Šef testnog tima Wolfgang Tschakert naglašava objektivnost: „Bodovi se dodjeljuju na osnovu mišljenja test tima, koji uključuje vozače različitih visina i stasa, sa različitim temperamenatima i različitim preferencijama – baš kao u profesionalnim flotama.“

Osim testnih vozača, u autobusima su se vozili i iskusni članovi testnog tima, kao putnici, koji su se također izmjenjivali u autobusima po etapama, a velika pažnja posvećena je detaljnom i stručnom tehničkom pregledu svakog vozila.

Skyliner_2016-03_kamioni_ba

U ovakvim rigoroznim testnim uslovima, svaki autobus pokazao je svoje mogućnosti, a sumiranjem ostvarenih rezultata, pobjedu je odnio Neoplan Skyliner.

Žiri je bio impresioniran performansama kočenja i zaustavnim putom od 39,8 i 39,1 m (tople i hladne kočnice) pri brzini od 80 km/h. Također, žiri je bio oduševljen voznim svojstvima, preciznošću upravljanja i ravnotežom, koji su rezultat primjene elektronski kontrolisanog ovjesa, odnosno sistema MAN CDS (Comfort Drive Suspension). Također, vozači su pohvalili intuitivni tempomat i MAN  Efficient Cruise sa funkcijom predictive cruise control i sistem MAN  Attention  Guard alertness assistant, koji podržava pažnju vozača.

Skyliner_2016-04_kamioni_ba

Putnici su uživali u odličnom ambijetu, preglednosti i unutrašnjem osvjetljenju, a zabilježeno je da se Skyliner može pohvaliti i najvećim prtljažnim prostorom od 11 m3. Također, ovaj autobus pruža udoban smještaj za 83 putnika, svakom putniku dostupan je USB port, integrisan Wi-Fi, kao i TopLine multimedijalni centar sa dva 19-inčna TFT monitora na gornjoj palubi i 10-inčnim monitorima s ravnim ekranom na donjoj palubi.

Uz sve to, ovaj autobus ima i najpristupačnije ležaje za odmor vozača, kao i najbolji pristup motornom prostoru, čime se skraćuje vrijeme servisiranja, što posebno cijene operatori – vlasnici ovakvih drumskih krstarica.

Skyliner_2016-06_kamioni_ba