Loughborough Design School, sprovela je opsežnu studiju istraživanja sigurnosti pješaka i biciklista u uslovima urbanog saobraćaja, koju je naručila organizacija Transport for London (TfL).

Naime, pješaci i biciklisti su najranjiviji učesnici u saobraćaju, dok su kamioni zbog svojih dimenzija, mase i dizajna uslovljenog funkcijom, najnezgrapniji i najopasniji. Najveći problem, zapravo, predstavlja činjenica da veliki kamioni imaju velika područja koja su vozaču nevidljiva, zbog njegove  pozicije i visoko postavljenih ostakljenih površina.

usv_kamioni_ba

U cilju istraživanja, digitalno je skenirano 19 najpopularnijih kamiona kako bi se kreirali egzaktni CAD (Computer Aided Design) modeli, te provjerila područja (blind spots) koja su vozačima nevidljiva. Istraživanjem su obuhvaćene različite kategorije kamiona, budući da standard koji pokriva polje istraživanja ne postoji.

„Otkrili smo da sva standardno konfigurisana vozila imaju područja u kojima se ranjive kategorije učesnika u saobraćaju mogu nalaziti, a da ih vozač ne vidi.“ objašnjava vođa projekta Dr Steve Summerskill: „Visina kabine je ključni faktor direktne vidljivosti. Kamionske kabine sa niskim ulazom (Low Entry) pokazale su svoje prednosti, jer omogućuju direktnu vidljivost.“

Dennis_kamioni_ba Hohe Auszeichnung der Londoner Radfahrer für Mercedes-Benz Trucks Scania_urban_tipper_kamioni_ba Volvo_kamioni_ba

Prema ovom istraživanju najopasniji su veliki kamioni za duge relacije, kao i građevinski kamioni sa kabinama postavljenim na visoke šasije. Njihova suprotnost su dostavni kamioni sa niskim ulazom i posebno dizajniranim kabinama i vratima sa velikim ostakljenim površinama.

Istraživačima nije promaklo da su pojedini proizvođači obratili posebnu pažnju rješavanju ovog problema, te pripremili posebne kamione koji vozačima omogućuju dobar pregled za sigurnije kretanje u urbanim sredinama.

Posebne pohvale dobili su Dennis Eagle Elite, Volvo FE, Scania Urban Tipper i Mercedes-Benz Econic.

Untitled-2

https://www.youtube.com/watch?v=AQ-qdNVXK38