Iveco je polovinom juna predstavio obnovljeni Stralis sa oznakom XP (o kojem smo već pisali), a paralelno sa ovim modelom prikazao je i, u osnovi sličan, koji kao gorivo koristi prirodni plin, te mu u skladu s tim, dao oznaku NP (Natural Power).

Iveco_Stralis_NP_1_kamioni_ba Iveco_Stralis_NP_2_kamioni_ba Iveco_Stralis_NP_3_kamioni_ba

Tajna je skrivena iza oznake motora: Cursor 9 Natural Power Euro VI. To je motor radne zapremine 8,7 l, koji razvija 400 KS i 1.700 Nm obrtnog momenta. U poređenju sa dizel motorima slične zapremine, ovaj motor ima 17% više snage i 6% više obrtnog momenta. Naime, još prije 25 godina, Iveco je razvio adekvatna stehiometrijska rješenja za motore pokretane plinom, a o uspjehu na tom polju, najbolje svjedoči preko 15.000 Ivecovih vozila koja na plin krstare Evropom.

Prirodni plin je ekološki najprihvatljivije gorivo, a podatak da je emisija NOx-a manja za 70% (u skladu sa Euro VI normama) govori sam za sebe. Također, manja je i emisija CO2, za 15%, a korištenjem biometana, ekvivalentna emisija CO2, manja je za 95%. Osim toga, motori na plin stvaraju manje buke, pa je omogućeno tiho kretanje uz buku od svega 72 dB.

Da bi Stralis NP bio udoban, ugodan i komforan za vozača, opremljen je naprednim 12-stepenim automatskim mjenjačem (ACC –standardno), a kabina se može pohvaliti zapreminom od 10 m3. Ni to nije sve, jer ugrađeni rezervoari osiguravaju autonomiju od 1.500 km, što znači da je dionicu od npr Madrida do Frankfurta moguće prevesti bez zaustavljanja, a pri tome ne treba vodoto računa o utrošku aditiva AdBlue, jer ga jednostavno nema.

Iveco_Stralis_NP_4_kamioni_ba Iveco_Stralis_NP_5_kamioni_ba Iveco_Stralis_NP_6_kamioni_ba

Sve ovo je, zapravo, usmjerenu smanjenju ukupnih troškova vlasništva (TCO – Total Cost of Ownership), koje je sa ovakvim kamionom moguće smanjti i za 40%, što će posebno obradovati flotne vlasnike.