Ideja o vozilima na električni pogon nije novost, naprotiv, datira od početka automobilske ere. Da podsjetimo, kompanija Motorfahrzeug- und Motorenfabrik Berlin-Marienfelde (MMB) započela je proizvodnju električno pokretanih vozila 1899. godine, a pod licencom Columbia Automobiles, koja je u to doba bila uspješna u USA. U proizvodnom programu bili su putnički automobili, autobusi, laki kamioni i vatrogasna vozila. Tokom 1902. godine, ovu proizvodnju preuzima Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), koja će kasnije prerasti u Daimler AG. Tokom 1906. godine, austrijska podružnica DMG-a, koristeći Lohner-Porsche patent, započinje proizvodnju hibridnih vozila, sa elektromotorima smještenim u točkove. Među njima bila su i komercijalna (teretna) vozila, nosivosti do 4.000 kg, koja su imala autonomiju od oko 70 km i dosezala maksimalnu brzinu od 18 – 20 km/h.

Razvoj SUS motora, umanjio je proizvodnju električnih (drumskih) vozila, iako su ideja i koncept preživjeli. Kako se rezerve sirove nafte smanjuju, a zagađenje povećava, tako se električno pokretana vozila polaku vraćaju u fokus razvoja i proizvodnje. Naravno, razvoj tehnike i tehnologije omogućuje da savremene baterije imaju veći kapacitet, manju masu i nižu cijenu, a to važi i za elektromotore.

Weltpremiere für den Mercedes-Benz urban eTruck: lokal emissionsfreier und leiser Verteilerverkehr

Najnoviji proizvod je Mercedes-Benz Urban eTruck. Kao osnova, poslužila je robusna troosovinska šasija kamiona za distribuciju, ukupne dozvoljene mase 25 -26 tona. Takva šasija pruža dobra vozna svojstva, nosivost i manevarbilnost, te omogućuje optimalno raspoređivanje mase. Prednja i stražnja upravljiva osovina preuzete su iz redovnog proizvodnog programa, te opremljene aluminijskim felgama i gumama dimenzija 315/70 R 22.5. Novost je zapravo pogonska osovina, zasnovana na osnovu već provjerene ZF AVE 130, sa motorima snage 2 x 125 kW, sa 2 x 500 Nm obrtnog momenta, koji u kombinaciji sa zupčanicima mogu dati maksimalni obrtni momenat od 2 x 11.000 Nm. Zanimljivo je pomenuti, da pogonska osovina nema klasične dvostruke točkove, već široke (super single tyres)  gume dimenzija 495/45 R 22.5. Na taj način oslobođeno je više prostora, smanjena masa, a dopuštena nosivost ovakve osovine je 11,5 tona.

Weltpremiere für den Mercedes-Benz urban eTruck: lokal emissionsfreier und leiser Verteilerverkehr

Motori se napajaju iz tri modula lithium-ion baterija, ukupnog kapaciteta 212 kWh, koji omogućuju autonomiju od oko 200 km, što je dovoljno za tipičan dnevni radius ovakvog kamiona. U skladu sa potrebama, modularni baterijski blok se može prilagoditi, dodavajući ili oduzimajući baterije. Za punjenje baterija predvižen je evropski standardiziran Combined Charging System (CCS) Type 2 onektor, sa snagom punjenja od 100 kW, pa se potpuno ispražnjene baterije mogu napuniti u vremenu od 2 do 3 sata.

Mercedes-Benz Urban eTruck_p_kamioni_ba

U odnosu na klasični kamion, na istoj platformi, Urban eTruck ima veću masu za oko 1.700 kg: masa pogonskih osovina je 1.000 kg, električnih komponenti, 900, a betrijski blok 2.500 kg (u takvoj konfiguraciji masa motora i mjenjača iznosi oko 2.700 kg).

Weltpremiere für den Mercedes-Benz Urban eTruck: lokal emissionsfreier und leiser Verteilerverkehr

Očigledno je da ovakav kamion svojim mogućnostima i performansama može obavljati sve distributivne zadatke, uz očigledne prednosti: kreće se bez buke i emisije polutanata, a troškovi električne energije se neuporedivo manji u odnosu na dizel gorivo.