Prije 5 godina, Scania je obilježila jubilej – 100 godina proizvodnje autobusa. Nekako istovremeno, predstavljeni su autobusi Touring turističke klase, što je bio razlog da se organizuju promotivne vožnje ovim autobusima.

Scania_Touring_kamioni_ba (3)

Dakle, ne govorimo ni o kakvom novitetu, već o autobusu koji je u međuvremenu stekao zavidnu reputaciju. Utoliko je interesantnje podjstiti se o nečemu što je bilo prije 5 godina, jer je zakonska regulativa značajno promijenjena. Naime, u to vrijeme su bile aktuelne Euro V norme, a sistemi kao što su AEBS i LDVS (sada neizostavni) tada bili još uvijek nepoznanica. Ipak, to otvara mogućnost poređenja, te pokazuje šta se izmijenilo, te koliko su autobusi stari 5 godina aktuelni i danas.

Scania_Touring_kamioni_ba (5) Scania_Touring_kamioni_ba (6)

Scania je predstavila novu seriju autobusa turističke klase. Ovi autobusi sagraćeni su u saradnji sa kineskom kompanijom Higer, koja proizvodi karoserije, dok se šasija, motori i mjenjači proizvode u Švedskoj.

Sa ciljem proizvodnje ovih autobusa, Higer je napravlio potpuno novu proizvodnu traku, a kontrola proizvodnje povjerena je švedskim stručnjacima. To je jasan dokaz, da kineska industrija grabi krupnim koracima, te da u smislu kvaliteta i tehnologije više ne zaostaje, čak ni za industrijski razvijenom evropskom. Imali smo priliku uživo vidjeti ove autobuse i učestvovati u promotivnim vožnjama organiziranim za novinare.

Scania_Touring_kamioni_ba (12) Scania_Touring_kamioni_ba (13)

Već na prvi pogled, jasno je da se radi o modernom i dobro dizajniranom autobusu. Posebnu pažnju privlače prednje Xenonske svjetlosne baterije, sa LED dnevnim svjetlima, te interesantno oblikovani lukovi oko točkova. Velika pažnja posvećena je i aerodinamici, jer to omogućuje uštede goriva.

S tehničke strane radi se o 13,7 m dugačkom autobusu, postavljenom na troosovinsku šasiju sa zračnim vješanjem. Pokreće ga 13 l, redni 6-cilindarski motor, sa 440 KS i 2.300 Nm obrtnog momenta dostupnih u intervalu od 1.000 do 1.300 obr/min. Zahvaljujući primjeni tehnologije ubrizgavanja pod visokim pritiskoma, XPI (Extra high Pressure Injection), turbine promjenljive geometrije VGT (Variable Geometry Turbine) i recirkulaciji ispušnih plinova EGR (Exhaust Gas Recirculation), ostvarene su Euro V norme o emisiji polutanata.

Preenos snage odvija se preko automatskog kvačila sa elektrohidrauličkim aktuatorom i automatskog 12-stepenog mjenjača GRSO895R. Kočioni sistem zasnovan je na disk kočnicama na svim točkovima, od elektronskih pomagala tu su ABS, EBS, ESP i HillHold, a pouzdanom usporavanju doprinosi i automatska ispušna kočnica snage 262 kW.

Scania_Touring_kamioni_ba (8) Scania_Touring_kamioni_ba (10) Scania_Touring_kamioni_ba (11)

Manevarske sposobnosti su veoma dobre, jer je 13,7 m dug autobus moguće okrenuti na poluprečniku od 9,9 m (od pločnika do pločnika), a rezervoar za gorivo zapremine 530 l omogućuje mu autonomiju i preko 2.000 km.

Unutrašnjost nudi ugodan smještaj za 57 putnika, vozača i vodiča, dok je zapremina prtljažnog prostora 6,11 m3. Ukupna masa praznog autobusa (uključujući vozača, vodiča i gorivo) je 16.470 kg, dok je maskimalna dozvoljena masa 24.600 kg.

Kako bi se na testnim vožnjama stekao utisak o ponašanju vozila u realnim eksploatacionim uslovima. Na sjedištima su bile lutke napunjene vodom, a u prtljažniku sanduci sa pijeskom, pa je masa testiranog vozila 21.870 kg.

Scania_Touring_kamioni_ba (7) Scania_Touring_kamioni_ba (9)

Sjedišta su opšivena zanimljivom kombinacijom kože i tkanine, što putnicima stvara osjećaj komfora. Uz to, na putničkim sjedištima ima dovoljo prostora za noge i koljena, te promjenu njihovog položaja, što je posebno značajno pri dužim putovanjima. Također, u opremu autobusa spadaju automatski klima uređaj (38 kW), Webasto grijanje (35 kW), kuhinjica, frižider, aparat za kafu, toalet, te sistem za zabavu (CD/DVD/MP3) sa razglasnim zvučnicima i dva monitora.

Testna ruta vodila nas je prema morskoj obali, pa smo prije povratka u Ljubljanu posjetili Kozinu, Kopar i Portorož. Iako smo tokom promotivnog putovanja savladavali velike visinske razlike, te dijelom se vozili regionalnim cestama, prosječna protrošnja goriva zadržana je na 28 l/100 km. Vožnja na autoputu svakako donosi uštede, jer je moguće krstariti brzinom od 100 km/h pri svega 1.200 obr/min.

Scania_Touring_kamioni_ba (4) Scania_Touring_kamioni_ba (14)