Ford je pripremio novi motor, koji će se na tržištu pojaviti pod nazivom EcoBlue. Radi se o 2-litrenom dizel motoru sa turbo punjenjem, koji dolazi kao zamjena za već poznati 2.2 TDCi, predstavljen još 2005. godine.

Potencijali novog motora su zaista veliki, a moguće je da će se pojavljivati u izuzetno širokom opsegu snage, sa varijantama od 100 do 240 KS, te veoma visokim obrtnim momentom, već pri niskih 1.250 o/min. U odnosu na direktnog prethodnika  (2.2 TDCi), novi motor će nuditi više snage i obrtnog momenta, te manju potrošnju goriva u prosjeku za 13% i emisiju CO2 manju za 10%.

Ford2016_Transit_Group_09_kam

Novi motor će debitovati u modelima lakih komercijalnih vozila Transit i Transit Custom, gdje će zamijeniti 2.2 TDCi motor, a dolaziti sa snagama od 105, 130 i 170 KS.

2.0 Ford EcoBlue 2.2 TDCi
105 KS/360 Nm 100 KS/310 Nm
130 KS/385 Nm 125 KS/350 Nm
170 KS/405 Nm 155 KS/385 Nm

Ovo je postignuto brojnim tehničkim poboljšanjima sa kojima motor postaje efikasniji. Već prilikom dizajniranja motora inženjeri su obratili pažnju na smanjenje opterećenja i trenja klipova o zidove cilindra, kao i smanjenje prečnika ležajeva bregastih osovina. Također, primijenjena je tehnologija „belt-in-oil“, što znači da je remen koji upravlja radom bregastih osovina i pumpe za ulje, potopljen u ulje u karteru, što znači da se bolje podmazuje i hladi, te radi tiše i stabilnije.

Ford2016_Transit-TransitCustom_20_kam

Također, Ford je po prvi put primijenio simetrično ubrzgavanje, čime je postignuta bolje kontrola samog procesa sagorievanja. Novi ubrizgivači u vremenu od 250 ms (0,00025 s) isporuče 0,8 mg goriva, a ta količina se u cilindar ubacuje kroz 8 koničnih rupica prečnika 120 mikrona, sa piezo kontrolom. U prvom i drugom cilindru, stvara se kovitlac u smjeru kazaljke na satu, dok se u trećem i četvrtom cilindru stvara kovitlac u suprotnom smjeru. Osim toga, primijenjen je i kompaktniji turbo kompresor, napravljen od materijala (koji se koristi u raketnim motorima) nazvanog Inconel, a koji je posebno postajan na ekstremno visokim temperaturama. Na taj način smanjen je prečnik turbinskog kola, a time i njegova masa, što omogućuje bržu reakciju promjene brzine, maksimalni broj obrtaja od 240.000 o/min, a zahvaljujući drugačijoj geometriji lopatica, veći protok zraka, posebno pri nižem broju obrtaja. Rezultat izmjene turbo punjača mjerljiv je kao smanjenje potrošnje, ali i povećanje obrtnog momenta motora, te brža reakcija na promjenu brzine obrtanja, u trajanju od svega 110 ms, što je dvostruko brže od prethodnika.

Ford2016_TransitCustom_04_kam

Kako bi se postigle Euro6 norme, koriste se EGR i SCR tehnologije. Uz sve to, kod ovog motora značajno je produžen servisni interval, što je postignuto tokom 5,5 miliona testnih km tokom razvojne faze, te testa izdržljivosti od 400.000 km.

Naravno, ovaj motor neće biti namijenjen isključivo za laka komercijalna vozila, već će se naći i u drugim modelima ovog proizvođača, budući da već postoje njegove varijante sa 200 i 240 KS, pogodne za putnička vozila.