Nissan je prošle godine najavio, i na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio novu generaciju svog popularnog pick-upa Navara. Model je nastao na dugogošišnjem iskustvu i 80-godišnjoj tradiciji, koju ovaj proizvđač s ponosom ističe.

Tokom razvoja novog modela, ideja je bila zadržavanje već provjerenih sposobnosti uz poboljšanje udobnosti. Inženjerski zadatak je praktično bio sakupiti svojstva tri različita vozila u jednom: postići vozna svojstva kao kod terenca, robusnost koju imaju dostavna vozila, te udobnost kakva se očekuje u crossoverima.

Navara je već od ranije bila poznata po dobrim terenskim i tovarnim mogućnostima, tako da je posebna pažnja fokusirana na udobnost i unutrašnjost.

U osnovi, iskorištena je šasija naslijeđena od prethodne generacije Navare, ali sa nekim izmjenama i modifikacijama kako bi bila nešto čvršća i kako bi se inkorporirao izmijenjen sistem vješanja, što je bio preduslov za udobnost.

Naime, u prethodnoj generaciji, stražnji ovjes je bio klasično riješen: kruta osovina sa lisnatim oprugama. Takvo rješenje, unatoč jednostavnosti i nezahtjevnom održavanju, ne donosi željenu udobnost. Stoga je stražnji ovjes kompletno izmijenjen, pa umjesto krute osovine, sada se diči savremenim multi-link rješenjem. Tu posebno treba istaći da je u ovom slučaju, masa smanjena, što se direktno reflektuje kao veća nosivost. Na taj način inženjeri su jednim potezom riješili dva problema: veća udobnost i veća nosivost.

DSC01205_tm

Prethodna generacija Navare nije se mogla pohvaliti vrhunskim komforom, prije svega zato što su se korisnici „razmazili“ u udobnim SUV-ovima i crossoverima. Zato je unutrašnjost je potpuno obnovljena, kako bi se vozaču i putnicima pružio najbolji mogući komfor i nivo kvalitete. To se posebno odnosi na novu tablu sa instrumentima i sjedišta nastala u saradnji s NASA-om. Ukratko, Navara sada donosi sasvim nova ergonomska rješenja, koja će sasvim sigurno odgvarati budućim korisnicima. Vozačeva pozicija pruža dobar pregled, kako na okolinu, zbog velikih ostakljenih površina, tako i na dobro riješenu tablu sa instrumentima i (za ovu klasu vozila relativno) mali tokčak upravljača.

13105847_10204315780494435_385931923_o 13106794_10204315780534436_299626696_o DSC01234kam

Dizajn eksterijera, osmišljen je u skladu sa ukusima i potrebama evropskih kupaca. Iako je silueta doživjela gotovo neprimejtne izmjene, postignut je odvažan i dinamičan izgled zahvaljujući skladno kombiniranim konveksnim i konkavnim površinama, te brojnim prepoznatljivim elementima. Da je Navara zaista namijenjena evropskom tržištu, najbolje govori činjenica da se proizvodnja odvija u tvornici nedaleko Barcelone u Španiji.

Još jedna novost je pogonski 2,3 dCi agregat (YS23). Naime, u osnovi je korišten već poznati motor koji pokreće Nissan NV400, ali je za ovu priliku dorađen, pa je ekonomičniji za 24%, a koji dolazi sa snagama od 163 i 190 KS, slabiji sa jednim, a snažniji sa dva turbo punjača, te sa 403 i 450 Nm obrtnog momenta u intervalu od 1.500 do 2.500 o/min.

Pogonski sistem nije doživio značajne izmjene u odnosu na prethodnu generaciju, koja je po svojim voznim svojstvima stekla zavidnu reputaciju. U ponudi je 6-stepeni manuelni mjenjač i 7-stepeni automatski, dostupan uz snažniji motor iz ponude.

Dokaz da su Nissanovi stručnjaci uspjeli u svojim namjerama, dolazi u obliku međunarodne titule „Pick-up of the Year 2016“. Ovu titulu dodijelio je međunarodni stručni žiri koji je pohvalio nadmoćna vozna svojstva i terenske sposobnosti, snažne performanse motora i nosivost, u oštroj konkurenciji koju su činili Mitsubishi L200 i Ford Ranger.

DSC01305_cl DSC01310_pa navara (51) navara (53)

NP300 Navara dostupna je u nekoliko karoserijskih izvedbi: Dupla kabina (Double Cab) sa 4 vrata, produžena kabina (King Cab) sa 2 vrata, te kao šasija (vozilo sa duplom kabinom bez tovarnog sanduka) predviđeno za različite nadgradnje.

Kako priča o Navari ne bi bila samo „mrtvo slovo“, imali smo je priliku isporobati i to u različitim uslovima vožnje, od autoputa do off-roada.

Na autoputu, Navara se po udobnosti može porediti sa crossoverima, a odlična zvučna izolacija osigurava nizak nivo buke čak i pri vožnji većim brzinama.

U gradskoj vožnji, unatoč dimenzijama, Navara je okretna i agilna, dok je na makadamu nezaustavljiva.

Uduće korisnike će najprije zanimati podaci o potrošnji goriva, budući da oni direktnu utiču na troškove eksploatacije. Ovo vozilo nije veliki potrošač, pa se na otvorenom putu zadovoljava sa oko 7 l/100 km. Naravno ovaj podatak treba uzeti s rezervom budući da nismo imali priliku izmjeriti potrošnju opterećenog vozila na zahtjevnim terenima.

Prvi utisci su pozitivni, a pomenimo i činjenicu da je nekoliko novih Navara već isporučeno prvim kupcima u BiH.

 

Tehnički podaci

Nissan NP300 Navara
Motor YS23 Single Turbo YS23 Twin-Turbo High-Output
Redni, 4 cilindra, intercooler, kompresioni odnos 15,4:1, direktno ubrizgavanje, standard Euro5 B+
Radna zapremina 2.298 ccm
Snaga 163 KS pri 3.750 o/min 190 KS pri 3.750 o/min
Obrtni momenat 403 Nm pri 1.500 – 2.500 o/min 450 Nm pri 1.500 – 2.500 o/min
Kočnice Dvokružni sistem, naprijed diskovi prečnika 296 mm, straga doboši prečnika 295 mm

 

Dimenzije

Nissan NP300 Navara
Model King Cab Double Cab
Dužina 5.225 mm 5.300 mm
Širina 2.075 – 2.085 mm
Visina 1.795 – 1.840 mm
Tovarni prostor 1.788 x 1.560 mm 1.578 x 1.560 mm
Međuosovinsko rastojanje 3.150 mm
Trag točkova 1.570 mm (naprijed i straga)
Prečnik okretanja 12,4 – 13,1 m

 

 

Cijene u BiH

Model Cijena bez PDV-a Cijena s PDV-om
NAVARA Dupla kabina Visia 54.444 KM 63.700 KM
NAVARA Dupla kabina Acenta 57.436 KM 67.200 KM
NAVARA Dupla kabina Acenta + 58.717 KM 68.700 KM
NAVARA Dupla kabina Acenta+C 57.777 KM 67.600 KM
NAVARA Dupla kabina Acenta+differencijal+C 59.145 KM 69.200 KM
NAVARA Dupla kabina Acenta N-Connecta 65.641 KM 76.800 KM
NAVARA Dupla kabina Acenta N-Connecta + diff 66.923 KM 78.300 KM
NAVARA Dupla kabinaC 190 Acenta N-Connecta 68.205 KM 79.800 KM
NAVARA Dupla kabinaC 190 Acenta N-Connecta + diff 69.487 KM 81.300 KM
NAVARA Dupla kabinaC Tekna Premium 72.735 KM 85.100 KM
NAVARA Dupla kabina 190 Tekna Premium 75.384 KM 88.200 KM
NAVARA Dupla kabina sa Automatskim mjenjačem 7 brzina
NAVARA Dupla kabinaC 190 Acenta N-Connecta A/T 72.222 KM 85.400 KM
NAVARA Dupla kabinaC 190 Acenta N-Connecta A/T+diff 73.589 KM 86.100 KM
NAVARA Dupla kabina 190 Tekna Premium + A/T 79.487 KM 93.000 KM
Produžena kabina
NAVARA King Cab Visia 53.162 KM 62.200 KM
NAVARA King Cab Acenta+diff 57.435 KM 67.200 KM
NAVARA King Cab N-Connecta+diff 65.641 KM 76.800 KM
NAVARA Dupla kabina samo šasija bez sanduka
NAVARA Dupla kabina Visia šasija 51.965 KM 60.800 KM